Listopad je međunarodni mjesec borbe protiv karcinoma dojke. Prema podacima Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo u 2020. godini u Hrvatskoj su 722 žene preminule od raka dojke, dok je oko 2850 žena oboljelo od ove bolesti.
Simona Augustić i sama je oboljela od raka dojke i operirana je. Nakon mastektomije pokrenula je Arya Intimates, intimnu kolekciju donjeg rublja dizajniranu da njeguje žensko tijelo i osjećaj samopouzdanja nakon karcinoma dojke.
“U Hrvatskoj su žene jako nezadovoljne trenutnom ponudom postoperativnog donjeg rublja, pidžame ne postoje, modeli kupaćih kostima su zastarjeli. Ponuda se svodi na svega nekoliko modela. Bila sam šokirana tako slabom ponudom. Jedan od mojih najvećih izazova bio je pronaći udobnu i lijepu kućnu odjeću, pidžame i donje rublje koje bih nosila u periodu oporavka, ali i kasnije. U razgovoru s drugim ženama u sličnoj situaciji otkrila sam da nisam sama. Tada je rođena ideja o proizvodnji donjeg rublja, pidžama i kupaćih kostima koje će ženama nakon operacije pružati ljepotu, udobnost, sigurnost, jednakost”, tumači Simona.
Kreće internetska prodaja
Priča je krenula idejom o pokretanju takve kolekcije početkom godine, a Simona je jako zadovoljna s onim to je do sada učinjeno jer je od ideje do izlaska kolekcije prošlo malo više od pola godine. Ovih dana bi prvi proizvodi trebali postati dostupni u web trgovini, www.aryaintimates.com.
“Prvi smo i jedini u Hrvatskoj i regiji koji proizvode ovakve proizvode”, kaže Simona. “Naša promišljeno dizajnirana kolekcija omogućuje ženama čija su tijela doživjela promjene da pronađu donje rublje koje odgovara njihovim trenutnim potrebama, omogućavajući im da se osjećaju prvo kao žene, a zatim kao pacijentice. Dizajnirali smo pidžame s džepićima za lagani, spužvasti umetak, jer ne vidimo razlog zašto se žena ne bi i doma u vlastitom krevetu osjećala potpuno. Za dane kada im se zaista ne nosi grudnjak, tu je super udobna potkošulja s integriranim grudnjakom (topićem), idealna za dane oporavka od mastektomije, ali i kasnije. Bilo da je žena prošla jednostranu ili obostranu mastektomiju ili mastektomiju s rekonstrukcijom, naša kolekcija intimnog rublja i pidžama pružit će im osjećaj sigurnosti, jednakosti, simetrije, osjećaj samopouzdanja i sigurnosti u sebe.”
Iza Arya Intimates osim Simone stoje krojački obrti i dizajneri s kojima surađuje. Rublje i kupaće kostime dizajnira Dunja Tomić, a šivaju ih krojački obrti u Zagrebu i Čakovcu.
Simona radi grafički dizajn, promo materijale, vodi društvene mreže, oglašavanje, pakira proizvode… Doslovno sve što je potrebno. Prilikom pokretanja poslovanja prijavila se za potpore za samozapošljavanje, ostatak je financirala svojom ušteđevinom. U planu je, dodaje, prijava za EU fondove i bespovratne potpore koje se mogu dobiti kroz te kanale.
“Nadam se da ću uskoro moći zaposliti još jednu ženu koja bi mi pomogla u vođenju poslovanja.”
“U Hrvatskoj su žene jako nezadovoljne trenutnom ponudom postoperativnog donjeg rublja, pidžame ne postoje, modeli kupaćih kostima su zastarjeli.Tako je rođena ideja o proizvodnji donjeg rublja, pidžama i kupaćih kostima koje će ženama nakon operacije pružati ljepotu, udobnost, sigurnost, jednakost”
Iskustvo s brendom Frou Frou
Simona iza sebe ima iskustvo vrlo uspješnog brenda kupaćih kostima Frou Frou.
“To mi je puno pomoglo. U startu sam znala kako izbjeći početničke greške, znala sam da trebam dobru dizajnericu jer kvaliteta ovih proizvoda ne smije biti upitna. Brend Frou Frou više ne vodim, ugašen je. To je bio moj ljetni hobi – paušalni obrt – i izvor ljetnog džeparca koji sam dobro vodila i koji sam namjeravala podići na višu razinu, ali me spriječila bolest. Zapravo sam ga prerasla. Frou Frou bikiniji su obilježili moje dvadesete, sada sam potpuno druga osoba”, razlaže Simona s osmijehom.
“Nakon što sam prošla liječenje i operaciju jednostavno se u tome više nisam vidjela. Sjećam se da sam tada bila zaista izgubljena, jer je to bio taj moj poduzetnički duh koji nisam htjela izgubiti, a koji mi se činio tako nestvaran nakon dijagnoze. Onda je jedna kava s prijateljicom sve promijenila. Sjećam se da sam tog ljeta muku mučila s pronalaženjem kupaćeg kostima – koja ironija! Prijateljica me pitala zašto jednostavno ne počnem dizajnirati kupaće kostime za žene nakon mastektomije, pogotovo ako su u takvom deficitu na tržištu. Tu mi se upalila lampica i znala sam – to je to. U trenu mi se sve iskristaliziralo i znala sam točno što želim! Mjesto na kojem će žena čije je tijelo doživjelo promjenu nakon karcinoma dojke naći sve što joj je potrebno – sve što joj je esencijalno – za normalan život.”
Cijela kolekcija je dizajnirana i proizvedena u Hrvatskoj: “Otkako sam došla na ideju o osnivanju ovog brenda, jednostavno su mi se vrata počela otvarati: imam najbolju dizajnericu, najbolje krojačke obrte koji rade na tome da ovi odjevni predmeti budu kvalitetni, funkcionalni i lijepi”.
Simona: Dugoročno Aryiju vidim kao zajednicu
Simoni je svojevremeno san bio otvoriti dućan s Beachwear ponudom u Zagrebu. Sada je cilj otvoriti otvoriti specijaliziranu trgovinu donjeg rublja i kupaćih kostima za žene nakon mastektomije.
“Apsolutno! To mi je sljedeći korak, nadam se da ću ga realizirati u 2022. godini. Zagrebu i Hrvatskoj je takav dućan prijeko potreban. Kod nas se žene snalaze na razno razne načine kako bi prikrile svoj nedostatak, kako bi se bile udobnije – to se mora promijeniti!
Znate li da u Hrvatskoj nema za kupiti pidžama koja bi ženi davala simetriju i jednakost? Znate li koliko su zastarjeli modeli kupaćih kostima? Znate li da žene na doznaku dobivaju dva grudnjaka godišnje? Ta dva modela grudnjaka se već godinama nisu promijenila. Znate li koliko su neudobni? Sve to postoji u inozemnim web trgovinama, ali one često ne dostavljaju u Hrvatsku jer je riječ uglavnom o američkim internetskim trgovinama. Stvari se moraju početi mijenjati. Najteže je ženama koje imaju velike grudi, one su posebno zakinute ponudom donjeg rublja i često uopće nemaju mogućnost naći odgovarajuće donje rublje.”
“Taj dućan bi bilo sigurno mjesto za žene čije je tijelo doživjelo promjenu, gdje bi bile poslužene od prodavačice koja poznaje problematiku i koja ju potpuno razumije. Želim omogućiti ženama kupnju bez srama i frustracije”, kaže Simona te dodaje kako se nada širenju na inozemstvo. “Pripremamo jednu zaista predivnu kolekciju i nadam se da ćemo uspjeti.”
Na pitanje o dugoročnim planovima, Simona odgovara : “Arya nije samo donje rublje ! Dugoročno Aryiju vidim kao zajednicu”.
“Želim zaposliti žene koje su preboljele karcinom dojke, samo takve žene znaju što nas muči i što nam treba. Ima tu još jako puno posla, na samom sam početku. Ali ima i puno prostora za napredak”, zaključila je Simona Augustić.