eWent – društvena mreža koja promovira lokalna događanja

eWent je najmlađi tim koji je sudjelovao u finalu posljednjeg Zagreb Connecta. Trojica studenata iz Splita razvila su aplikaciju koja povezuje korisnike i organizatore raznih događanja - klupskih, kulturnih, koncerata, obrazovnih... - uz novo korisničko iskustvo

261
eWent

eWent je mobilna aplikacija, novo i jedinstveno rješenje za povezivanje krajnjih korisnika s organizatorima događaja. Široki izbor omogućuje korisniku biranje u mnoštvu preporučenih aktivnosti, kupnju ulaznica za događanja, pozivanje prijatelja te upoznavanje novih.

Osmislili su je trojica Splićana – Luka Martić, Marin Šimić i Matej Tandara. Luka i Marin su na studenti na Fakultetu elektrotehnike i računarstva, a Matej na Grafičkom fakultetu u Zagrebu.

“Bili smo pomalo nadobudni, imali smo slobodnog vremena i htjeli smo nešto napraviti. Pomislili smo kako nema nečeg sličnog i tako je krenulo. U početku je to bila zabava i želja za učenjem, s obzirom na to da tada još nismo bili toliko vješti u programiranju. Polako smo učili, razvijali sebe i aplikaciju. Kroz učenje smo s vremenom postali poprilično dobri i kompetentni, zaposlili smo se u nekima od vodećih IT tvrtki u Hrvatskoj, pa smo odlučili napraviti nešto komercijalno”, prisjeća se naš sugovornik Luka kako je sve počelo.

Prva ideja bila je napraviti aplikaciju za klubove, ali nakon nekog vremena odlučili su da se neće ograničiti samo na izlaske, nego da će napraviti aplikaciju za razna događanja.

“Krenuli smo od toga da se putem aplikacije mogu vidjeti sva događanja oko nas, detalji o pojedinom događaju, da možemo vidjeti kamo idu naši prijatelji, da se mogu dodavati prijatelji… Nismo htjeli da to bude forum pa da fokus bude na informativnom sadržaju, nego da stvorimo svojevrsnu društvenu mrežu na kojoj će se korisnici moći povezivati: dogovarati zajednički odlazak na razne događaje i da mogu kupiti kartu za neko događanje”, razlaže Luka.

Fokusirali su se na pet osnovnih kategorija: Zabavu (Entertainment), Noćni život (Night lives), Znanost i obrazovanje (Science and Education), Rekreacija i sport (Activity and Sports) te Umjetnost i kulturu (Art and Culture).

Također, usredotočeni su na hrvatsko tržište jer, kaže Luka, “ako tu uspijemo, lakše ćemo se širiti”.

A glavni konkurentni su im Divan, Eventim i Entrio.

Luka je svjestan da konkurencija nije bezazlena, ali uvjeren je da eWent može ponuditi bolje korisničko iskustvo u odnosu na etablirane konkurente: “Mi nudimo cijelu priču, društveni aspekt i prodaju karata”.

Ističe kako su se jako trudili oko dizajna i korisničkog sučelja, kako bi bili privlačni i pristupačni korisnicima.

Zagreb Connect prošle godine bio je prvi izlazak s idejom pred širu javnost. Iako nisu dobili nagradu, Luka kaže kako su vrlo zadovoljni ostvarenim.

“Bili smo najmlađi tim na posljednjem Zagreb Connectu. Sama činjenica da smo ušli među 18 timova finalista je velika stvar. Ove godine konkurencija je bila žestoka. Većina timova bila je znanstveno i tehnološki orijentirana, dok je naša ideja vrlo komercijalna – da ponudimo bolje korisničko iskustvo. U takvoj konkurenciji, fokusiranoj na znanost, naša najveća slabost bila je inovacija. Teško je objasniti da naš proizvod donosi bolje korisničko iskustvo naspram Oil Gelsa koji bi mogao iz temelja promijeniti prehrambenu industriju. No, naš projekt je ocijenjen uspješnim za ulazak među finaliste i stečeno iskustvo nam je jednako bitno”, razlaže Luka.

Bilo je to, dodaje, vrlo izazovno razdoblje: “Dva mjeseca besanih noći. Uz obveze u ZICER-u imali smo faks, ispite i radili smo na aplikaciji da bismo je mogli prikazati u najboljem svijetlu. Ali zadovoljni smo s onim što smo postigli”.

Na aplikaciji su, iz zabave, počeli raditi u jesen 2018. godine, a aktivnije su se tome posvetili sredinom prošle godine. Aplikacija za Android je gotovo završena, dorađuju se još neki detalji.

“Koči nas razvoj web aplikacije jer želimo omogućiti administriranje vlasnicima prostora, Na tome smo počeli raditi kasnije, a pandemija koronavirusa nas je usporila. Očekivali smo da će to trajati kraće. Zbog zdravstvene situacije sve se odužilo pa lansiranje aplikacije možemo očekivati krajem ove ili početkom sljedeće godine”, najavljuje Luka.

U izradi je aplikacija za iOS, ali to procjenjuju da im za nju treba najviše dva i pol mjeseca. S obzirom na situaciju, ističe Luka, imaju vremena: “Ne želimo prerano doći na tržište”.

Veliki izazov bit će pridobiti organizatore događanja.

“S jedne strane moramo pridobiti organizatore da bismo pridobili korisnike, a s druge moramo pridobiti korisnike kako bismo pridobili organizatore. Inicijalna ideja bila je da sami upisujemo podatke, no onda smo shvatili da se tako opet usmjeravamo prema forumu. U razgovoru s predstavnicima nekih splitskih klubova – sva trojica smo iz Splita – shvatili smo da interes postoji. Želimo krenuti s manjim brojem prostora, a vjerujemo da ćemo uslugom koju pružamo kroz dobru i intuitivnu aplikaciju privući korisnike, što će pak privući nove organizatore.”

Luka vjeruje da će organizatori zbog financijskih problema izazvanih korona krizom biti spremniji na suradnju u nekim sferama u koje se inače vjerojatno ne bi upuštali.

“Mislim da s klubovima, s obzirom na dosadašnje razgovore, nećemo imati problem. Veći problem bi nam mogao biti ubaciti se u kazališta. No, potrudit ćemo se da budemo što bolji i da prikupimo ljude.”

Namjera im je kontaktirati i urede turističkih zajednica kako bismo pokrili i lokalne manifestacije, posebno u turističkoj sezoni. “Želimo vidjeti jesu li zainteresirani za suradnju i promociju To bi nam bilo od izuzetno važno za daljnje širenje. A ako pridobijemo strance da skinu aplikaciju, to bi nam pomoglo kasnije u daljnjem širenju jer bi bili upoznati s aplikacijom:”

eWent je najlakše popularizirati u populaciju od 18 do 25 godina, ali financijski najpoželjniji segment su oni u dobi između 25 i 35 godina jer generiraju najveći prihod po korisniku.

“To su ljudi koji izlaze i spremni su potrošiti prilikom izlaska. Za mlađu populaciju cilj nam je naviknuti ih na aplikaciju i s vremenom će oni doći u doba kada će biti financijski jači i više će trošiti. Mo, glavni cilj nam je prikupiti što više korisnika, bez obzira na dob.”

Cilj im je u šest mjeseci do godinu dana nakon lansiranja eWenta prikupiti 30 tisuća korisnika, od kojih bi trećina aktivno kupovala ulaznice.

Poslovni model predviđa prihode od prodaje karata, a Luka tvrdi da mogu biti povoljniji od konkurencije, odnosno da će naknada biti niža.

Drugi izvor je oglašavanje događanja unutar aplikacije, a treći statistike koje bi prodavali vlasnicima klubova o tome kakvi korisnici im dolaze i zašto, “kako bi znali formirati buduće događaje”.

Razvoj aplikacije financirali su iz osobnih izvora, a Luka kaže kako je posao koji su do sada napravili bio programerski, a kako su Marin i on programeri, sve su odradili sami. Nije bilo dodatnih troškova, osim za postavljanje testne verzije na server, a to su vrlo mali troškovi.

No, sada traže dodatne izvore financiranje i zaposlili bi još nekoga. Tvrtku za sada ne namjeravaju osnivati jer im to u ovom trenutku nije nužno. “Krajem ove ili početkom sljedeće godine”, procjenjuje Luka.

“Imamo ideja, namjeravamo kontaktirati investitore ili strateške partnere, prijavljivat ćemo se na natječaje za sredstva iz EU fondova… Analizirat ćemo što nam odgovara najviše.”

Dodaje kako će se truditi zadržati udio u vlasništvu: “Nismo pokrenuli eWent da bismo ga prodavali, ali ako dođe prava ponuda, razmislit ćemo”.

“Naša prednost je što ne moramo žuriti s lansiranjem aplikacije, dovoljno smo mladi, počeli smo iz zabave i sada to nadograđujemo. Nismo htjeli izbaciti nešto na brzinu. Želimo napraviti nešto na što ćemo biti ponosni. Nema pritiska. Vjerujemo da imamo dobar proizvod” poručio je Luka u ime tima eWent.