Počelo spajanje rasponske konstrukcije Pelješkog mosta

Planiramo da bismo do kraja godine, a najkasnije do sredine siječnja, završili radove na samom mostu. Da bi sve funkcioniralo, treba završiti pristupne ceste, a to bi se trebalo desiti do lipnja 2022, rekao je predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić

498
Pelješki most
Spajanje segmenata čelične rasponske konstrukcije mosta počelo je postavljanjem čeličnog segmenta dugog 52 metra i teškog 587 tona između stupova S2 i S3

Pelješki most spojen je u ponedjeljak, 15. veljače, s kopnom. Stup na kopnu spojen je s prvim stupom koji izvire iz mora. Svakim smo danom sve bliže povezivanju juga s ostatkom Hrvatske, poručio je predsjednik Vlade Andrej Plenković koji je tog dana obišao gradilište.

“Otprilike smo godinu i pol dana od funkcionalnog Pelješkog mosta, odnosno spajanja juga Hrvatske s ostatkom zemlje. Time ćemo ispuniti naš ključan zadatak i cilj, a to je osigurati integritet državnog teritorija Republike Hrvatske. Stoga je ovaj projekt vrijedan 520 milijuna eura, sufinanciran europskim sredstvima u iznosu od 357 milijuna eura, zaista od strateškog značaja”, rekao je predsjednik Vlade.

Spajanje segmenata čelične rasponske konstrukcije mosta počelo je postavljanjem čeličnog segmenta dugog 52 metra i teškog 587 tona između stupova S2 i S3. Teret je podigla i na poziciju ga je postavila trenutno najveća dizalica u Europi, koja može podići teret od 1000 tona.

“Od 165 čeličnih segmenata koji čine most, ovo je 45 koji je montiran. To je nešto više od jedne četvrtine. Svi ostali dijelovi čelične konstrukcije bit će dopremljeni do svibnja”, rekao je Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta, koje su investitor projekta.

“Završetak spajanja predviđen je za studeni. Nakon toga slijedi otklanjanje eventualnih nedostataka, opremanje mosta, priprema za tehnički pregled i sam tehnički pregled. U ovom trenutku, ako ne bude nekakvih dodatnih utjecaja korona krize, planiramo da bismo do kraja godine, a najkasnije do sredine siječnja, završili radove na samom mostu. Da bi sve funkcioniralo, treba završiti pristupne ceste, a to bi se trebalo desiti do lipnja 2022. godine”, rekao je Škorić.

Zbog problema oko natječaja i pandemije radovi na pristupnim cestama kasne u odnosu na planirane rokove.

“Radovi na drugoj fazi koje izvodi tvrtka Strabag te radovi na trećoj i četvrtoj faza koje izvodi tvrtka Avax počeli su nešto kasnije zbog problema koje smo imali prilikom javnog nadmetanja za izbor izvođača radova. Međutim, sa zadovoljstvom mogu reći da druga faza napreduje jako dobro. U ovom trenutku činimo sve kako bismo rok od 33 mjeseca, koliko ima izvođač druge faze, skratili. Mislim da smo na dobrom putu i da bismo drugu fazu dugu 12 kilometara – ako ne bude nekakvih iznenađenja, a znamo na kakvom terenu radimo – mogli završiti oko dva mjeseca prije roka”, procjenjuje predsjednik Uprave HC-a.

“Što se tiče treće i četvrte faze, duge ukupno 18 kilometara, tu malo kasnimo. Ali ti radovi su imali rok 28 mjeseci, tako da bi radovi na drugoj, trećoj i četvrtoj fazi trebali biti završeni u isto vrijeme, odnosno krajem lipnja iduće godine. Najkasnije do 15. srpnja, odnosno prije početka turističke sezone”, optimističan je Josip Škorić.