Istraživanje MIT-a: Kakve poslovne prilike 5G otvara telekom operatorima

Massachusetts Institute of Technology istražio je strategije pružatelja komunikacijskih usluga za izgradnju novih usluga utemeljenih na 5G i transformaciju tehnološkog okruženja kako bi ostvarili nove prihode na tržištu poslovnih korisnika

77
5G i prilike za poslovne korisnike

Za razliku od prethodnih generacija mrežnih tehnologija koje su otvorile put inovacijama poput pametnih telefona i bežičnog širokopojasnog pristupa, strahovita poboljšanja koje donosi peta generacija (5G) s manjim kašnjenjem, većim brzinama prijenosa i znatnim povećanjem mrežnog kapaciteta širom otvaraju vrata digitalnoj transformaciji poduzeća, navodi se u izvještaju Massachusetts Institute of Technology (MIT) Technology Review Insights nastalom u suradnji s Ericssonom, pod nazivom “5G i prilike za poslovne korisnike” koji istražuje strategije pružatelja komunikacijskih usluga za izgradnju novih usluga i transformaciju svojih tehnoloških okolina kako bi ostvarili nove prihode na tržištu poslovnih korisnika.

Za operatore 5G predstavlja još jedan investicijski ciklus – onaj u kojem monetizacija zahtijeva strateško usmjeravanje na tehnologiju, platforme, poslovne modele i partnere. Vodeći operatori računaju na svoju snagu i razumiju da isporuka transformacijskih poslovnih rješenja uključuje rad u komplementarnim ekosustavima.

Imperativi za operatore

U tom kontekstu postoji nekoliko imperativa za operatore u načinu na koji razvijaju industrijske vertikale, pristupaju razvoju ekosustava i potiču ubrzanja u računarstvu u oblaku, automatizaciji i umjetnoj inteligenciji (AI) koja će im omogućiti skaliranje 5G. Postoje i brojne nepoznanice i budući izazovi za oblak i IT, jer složenost ekosustava i poslovnih usluga eksponencijalno raste.

Ključni nalazi izvještaja su sljedeći:

  • Operateri se pretvaraju iz davatelja usluga povezivanja u kreatore usluga za poduzeća. Pružanje 5G poslovnih usluga zahtijeva detaljno poznavanje fizičkog i digitalnog okruženja kupaca koje znatno premašuje ono što je bilo potrebno u doba 3G i 4G. S pametnim tvornicama, autonomnim vozilima, automatiziranim rudnicima i pametnim gradovima, operateri pružaju mnogo više od povezivanja; IoT, softverski definirane širokopojasne mreže (SD-WAN), oblak, automatizacija i računala s više pristupa (MEC) igraju presudnu ulogu u lancima vrijednosti kupaca. To stvara ogroman (i složen) prostor. Vodeći 5G operatori razvijaju standardizirana rješenja i otvorene platforme tako da će u budućnosti većina poslovnih usluga biti standardizirana, a ne prilagođena korisniku.
  • Ekosustavi su presudni za uspješnu primjenu 5G u poduzeću. Suradnja i zajedničke kreacije s partnerima iz ekosustava postali su minimalni standard za operatore prilikom pružanja usluga poduzetnicima. Oni grade strateške saveze sa sistem integratorima, pružateljima usluga u oblaku, dobavljačima mrežnih tehnologija i mnogim drugima. To zahtijeva tehnološku i kulturološku transformaciju operatora, prelazak sa zatvorene monolitne mreže na mrežu s otvorenim platformama, arhitekturom i sučeljima aplikacijskog programiranja (API-ji). Taj proces je još uvijek u ranoj fazi, a operatori trebaju donijeti nekoliko strateških odluka. Te odluke odnose se na to kako biti otvoren i surađivati, a istodobno zadržati istaknutu poziciju u lancima vrijednosti kupaca, kako učinkovito mometizirati usluge i kojim partnerstvima dati prioritet.
  • 5G postavlja nove strateške imperative za usluge u oblaku. U prošlosti je ključna prednost migracije mrežnih i informatičkih funkcija u oblak bila samnjenje troškova. S 5G tehnologija oblaka zauzima središnje mjesto iz nekoliko razloga. Cloud je presudan za funkcioniranje partnerstva unutar ekosustava, za pružanje usluga kao što su MEC i SD-WAN te za podršku platformama koje omogućavaju programerima da skaliraju usluge putem aplikacijama otvorenih mrežnih funkcija. Oblak olakšava automatizaciju i AI, pomaže u upravljanju mrežnim performansama i generira podatke koji predstavljaju veliku vrijednost unutar 5G-a. Vodeći 5G operatori navode da je više od polovice mrežnih i IT aktivnosti u oblaku, ali da je migracija sustava uvijek predmet rasprava o prednostima i troškovima. Operateri daju prednost aplikacijama i funkcionalstima koje su najvažnije za isporuku 5G.
  • Složenost poslovnih usluga vodeći je pokretač automatizacije i AI. Eksplozija poslovnih usluga uvodi u novu eru složenosti za operatore, kako u mrežnim, tako i u informacisjim operacijama. To proizlazi iz broja kupaca, uređaja, partnera, sporazuma o razini usluge (SLA), API-ja, konfiguracija oblaka, sigurnosnih zahtjeva i drugih čimbenika. Operatori automatizaciju, podatke u stvarnom vremenu i umjetnu inteligenciju i sada i u budućnosti vide kao ključne alate za upravljanje tako kompleksnim situacijama, kako bi se uklonili ručni procesi i razvili sve veće mogućnosti predviđanja.

“Operatori si u ovom novom dobu ne mogu dozvoliti kompromise u operativnoj učinkovitosti, korisničkom iskustvu ili agilnosti. Potreba za inteligentnim upravljanjem mrežom, IT sustavom i s više oblaka, uz istovremeno učinkovito upravljanje odnosima s partnerima, bit će ključne. Mi u Ericssonu smo ponosni na svoju dugogodišnju reputaciju partnera od povjerenja za operatore u upravljanju velikim IT i cloud operacijama pametno i učinkovito. Ulaskom u 5G arenu, mi utiremo put, pokrećući inovacije u ekosustavu i uslugama koje su kritične za monetizaciju 5G”, rekao je Peter Michelson, rukovoditelj IT upravljanih usluga i usluga razvoja aplikacija u Ericssonu.