Kako mobilne tehnologije 4G i 5G pridonose digitalnoj transformaciji

Ericsson je intervjuirao stručnjake iz 25 tvrtki proizvođača originalne opreme kako bi otkrio s kakvim se izazovima susreću prilikom digitalizacije, kakvi su ciljevi tog procesa te kako im mobilne tehnologije 4G i 5G pomažu u digitalnoj transformaciji

42
Vodič digitalne transformacije

Ericsson je kroz intervjue s 25 proizvođača originalne opreme (eng. original equipment manufacturers, skraćeno OEM) iz različitih sektora došao do šest ključnih pokretača koji će korjenito promijeniti njihovo sadašnje poslovanje. Ericssonov novi izvještaj “Povezane industrije – Vodič za uspjeh digitalne transformacije kompanija” daje kompanijama smjernice za uspješnu digitalnu tranziciju.

Kroz razgovore sa stručnjacima iz 25 globalnih proizvođača originalne opreme identificirani su njihovi izazovi vezani za digitalizaciju i ciljevi koje žele postići. Opisali su također kako mobilne tehnologije četvrte i pete generacije omogućuju da njihova digitalna transformacija rezultira boljim uslugama za njihove kupcea. Zastupljeni su sektori poput pametnog mjerenja potrošnje te automobilskog i industrijskog sektora.

Očekuje se da će broj mobilnih IoT veza doseći 5 milijardi do 2025., a veliki dio tog rasta odnosit će se na kompanije. Gartner očekuje da će do 2021. godine 50 posto proizvođača originalne opreme koristiti IoT za pribavljanje podataka o upotrebi svojih proizvoda kako bi na temelju njih gradili proizvodnu strategiju. To je porast u odnosu na današnjih 25 posto.

Do 2022. godine 75 posto proizvođača originalne opreme prodavat će usluge i konzumerističke proizvode utemeljene na IoT proizvodima, što je značajan porast u odnosu na današnjih 28 posto. Te brojke upućuju na obećavajući potencijal za kompanije koje razumiju potrebu digitalne transformacije svojih proizvoda i poslovanja.

Izvještaj daje pregled šest uobičajenih pokretača među ispitanim kompanijama. S poslovnog stajališta, oni trebaju transformirati proizvode i usluge kako bi ostali konkurentni te ih optimizirati kako bi povećali učinkovitosti i postigli održivost poslovanja. Sa stajališta tehnologije, pokretači uključuju digitalizaciju s automatizacijom i uvide utemeljene na podacima, sigurnost kao prevenciju potencijalnih prijetnji te fleksibilnost za širenje proizvodnje.

Od prodaje pumpi do prodaje “vode kao usluge”

Grundfos, danski proizvođač vodenih pumpi, jedna je od intervjuiranih kompanija. Osnovana 1945. godine, danas je multinacionalna kompanija vrijedna 3 milijarde američkih dolara koja radi s Ericssonom kako bi uključila IoT u svoje pumpe. Kako komercijalne i industrijske zgrade postaju “pametne”, upravitelji zgrada i vlasnici zahtijevaju da svaki element njihove infrastrukture bude povezan. Grundfosov je krajnji cilj davati “vodu kao uslugu”, što digitalizacija omogućuje. Korištenjem mobilne tehnologije u samim pumpama i njihovoj proizvodnji, Grundfos je vodeći primjer globalne organizacije koja koristi prednosti kompanijskog IoT-a.

“Globalna mobilna povezanost nam omogućuje da odredimo ne samo kad bi pumpa trebala biti zamijenjena, nego i kako optimizirati protok i isporuku vode. Te analitičke sposobnosti nas stavljaju u poziciju da u konačnici uspješno razvijemo svoj poslovni model iz prodaje pumpi u prodaju vode kao usluge. Također, istražujemo potencijale mobilne tehnologije u našim proizvodnim objektima. Uvođenjem 5G mreže u jedan od naših proizvodnih pogona, započeli smo istraživanje novih prilika u industrijskoj proizvodnji”, rekao je Fredrik Östbye, potpredsjednik Grupe i voditelj FutureLaba u Grundfosu.

“Digitalna transformacija je timski sport i zahvalni smo na iznimno velikoj količini uvida koje su kompanije naši partneri podijelili s nama o tome kako se transformiraju, kako zarađuju te kako pokreću nove usluge. Uvidi koje su podijelili o tome što je kritično za njihovo transformacijsko putovanje potvrđuju potrebu za sigurnom, pouzdanom i globalnom dediciranom mobilnom IoT mrežom”, rekla je pak Kiva Allgood, voditeljica IoT-a u Ericssonu.