I dok je u Zagrebu u promet pušten prvi novi tramvaj nakon 15 godina, u testnu vožnju bečkim ulicama krenuo je u petak, 28. ožujka, Hyundaijev autobus na gorivne ćelije. To je prvi autobus na vodik južnokorejskog proizvođača na europskim cestama. Razvijen je u suradnji sa slovenskom tvrtkom TAM.
Riječ je o autobusu za gradsku vožnju koji koristi provjerenu tehnologiju gorivnih ćelija i zadovoljava sve najnovije europske standarde. Dug je 12 metara, ima troja vrata i spremnike koji se pune pod tlakom od 350 odnosno 700 bara. Početak serijske proizvodnje planiran je za 2026. godinu,
Godine 2021. u Austriji je pokrenut program razvoja gradskih autobusa koji koriste vodik kao pogonsko gorivo. U okviru projekta FFG HyBus u Austriju su dopremljena prva dva Hyundaijeva autobusa s pogonom na vodik i električnu energiju “ELEC CITY” s korejskim specifikacijama. Bili su to u prvi Hyundaijevi autobusi koji su se ikada koristili u javnom prijevozu u Europi.
Od tada javna poduzeća za gradski prijevoz Wiener Linien i Holding Graz temeljito testiraju Hyundaijev autobus na vodik ELEC CITY. S dosadašnjim rezultatima testiranju su obje tvrtke vrlo zadovoljne, a posebno je impresivan Hyundaijev vodikovo-električni pogon s dometima do 750 kilometara, bez obzira na vremenske uvjete.
Nova generacija autobusa sada je isporučena Wiener Linienu na trogodišnje probno razdoblje. Korejska Hyundai Motor Company razvila je novu šasiju, koja se sada po prvi put koristi izvan Azije. Slovenski specijalist za autobuse TAM-Europe nadogradio je Hyundaikevo rješenje s posebno razvijenom karoserijom i testirao ga.
“Razvojem Hyundai ELEC CITY FC 12 je značajan uspjeh na području električne mobilnosti kada govorimo o pogonu na vodik: Hyundaijeva H2 tehnologija u kombinaciji s karoserijom razvijenom prema najvišim europskim standardima koju je razvio i proizveo svjetski priznati proizvođač autobusa, uz inovacije kao što je mogućnost punjenja goriva od 350 i 700 bara. Rezultat je održivo autobusno rješenje koje će značajno pridonijeti daljnjem razvoju klimatski neutralnog javnog prijevoza koji je pokrenuo i implementirao Hyundai u Austriji”, rekao je Roland Punzengruber, direktor Hyundai Import GmbH.
“Izazovne specifikacije i kombinacija ključnih kompetencija dvaju globalnih igrača u području mobilnosti s pogonom na vodik i gradnji autobusa, uz integraciju dokazanih, visokokvalitetnih europskih komponenti i sustava, rezultirali su proizvodom koji se može smatrati prekretnicom u budućem javnom prijevozu. Vrlo sam zahvalan što sam dio ovog razvoja”, poručio je pak Thomas Kantor, voditelj projekta u Hyundai Importu.
Hyundai Import GmbH je podružnica u stopostotnom vlasništvu Wolfganga Denzel Auto AG, jedne od 100 najvećih austrijskih tvrtki. Osnovana je 1992. kao uvozna organizacija Hyundai za Austriju, a posljednjih je godina doživjela brz rast i snažan razvoj, temeljen na brojnim inovacijama.
Tvrtka TAM-Europe d.o.o. osnovana je 2011. kao dio multinacionalnog konglomerata i integrirana u tradicionalni slovenski brend TAM 2012. godine. Pod brendom TAM-Europe danas se razvijaju i proizvode gospodarska vozila, posebice autobusi. Tvrtka sa sjedištem u Mariboru je jedan od vodećih svjetskih dobavljača autobusa za zračne luke.