
Hamburg u redovni javni gradski prijevoz uvodi prvi autobus s gorivnim ćelijama, a tijekom proljeća će flota biti proširena s još četiri autobusa koji za gorivo koriste vodik. Autobusi su proizvod poljskog proizvođača vozila za javni prijevoz, tvrtke Solaris Bus & Coach. Gradska uprava ističe kako ovim potezom naglašavaju predanost grada praktičnim i skalabilnim tranzitnim rješenjima s nultom emisijom.
Novi autobusi na vodik dio su inicijative društva Hamburger Hochbahn AG za primjenu vodika kao pouzdanog goriva s nultom emisijom za pogonske sustave u javnom prijevozu. Hamburger Hochbahn upravlja podzemnim sustavom javnog gradskog prijevoza i velikim brojem javnih gradskih autobusa u Hamburgu.
Za razliku od električnih autobusa na baterije, vozila pogonjena vodikom nisu ograničena dugim vremenom punjenja ili relativno kratkim dometom, jer omogućuju više od 350 kilometara vožnje po punjenju, što je izuzetno značajno za zahtjevne gradske rute.
Punjenje goriva pod talkom od 350 bara traje samo nekoliko minuta, osiguravajući minimalno vrijeme zastoja između operacija.
Flota koristi H2 Mobility punionicu u blizini zračne luke Hamburg, koja je dio rastuće mreže mjesta za punjenje vodikom od 350 bara diljem grada. Ova infrastruktura prilagođena je za podršku flotama komercijalnih vozila poput autobusa, jačajući održivost mobilnosti na vodik u realnim uvjetima.
„S tri H2 Mobility punionice s kapacitetom od 350 bara u gradu osiguravamo pouzdanu opskrbu ovim vozilima i tako omogućujemo ključnu dodanu vrijednost za klimatski prihvatljivu elektromobilnost u Hamburgu – s kratkim vremenima punjenja goriva, velikim dometom i punim performansama bez obzira na vanjsku temperaturu“, istaknuo je Falk A.B. Schulte-Wintrop, direktor OEM i poslovne strategije u H2 Mobilityju.
Dodao je da tvrtka namjerava dodatno proširiti gradsku mrežu punionica vozila na vodik zbog rastuće potražnje, posebno u sektoru komercijalnog prijevoza.
Tehničke prednosti autobusa na vodik – uključujući njihovu sposobnost pouzdanog rada bez obzira na temperaturu ili profil rute – čini ih pouzdanom alternativom u smislu radnih performansi tradicionalnim motorima s unutarnjim izgaranjem, pa čak i električnim modelima s baterijama.