Ericsson predviđa 10 glavnih potrošačkih trendova za 2017.

Umjetna inteligencija, IoT, samovozeći automobili, virtualna stvarnost, društvene mreže kao glavni izvor informacija, neprilagođenost ljudskog tijela novim tehnologijama te podijeljenost oko privatnosti neki su od trendova koji će obilježiti 2017.

60
Ericsson 10 glavnih potrošačkih trendova

Ericssonov ConsumerLab predstavio je šesto izdanje svojeg godišnjeg izvješća o trendovima. U ovogodišnjem izvješću važna teme je umjetna inteligencija (UI) jer potrošači smatraju da ona ima sve važniju ulogu i u društvu i u poslu. Štoviše, 35 posto naprednih korisnika interneta je žele u ulozi savjetnika na poslu, a jedan od četiri ispitanika bi želio UI kao rukovoditelja.

10 glavnih potrošačkih trendova za 2017.

1. UI posvuda: 35 posto naprednih korisnika interneta je žele u ulozi savjetnika na poslu, a jedan od četiri ispitanika bi želio UI kao rukovoditelja. Istovremeno, gotovo polovicu ispitanika brine da će roboti na temelju UI uskoro uzrokovati gubitak mnogo radnih mjesta.

2. Postavljanje ritma za internet stvari (IoT): Potrošači sve više koriste automatizirane aplikacije čime se pospješuje usvajanje IoT-a. Dva od svakih pet ispitanika vjeruju da će pametni telefoni naučiti njihove navike i automatski obavljati zadatke za njih.

3. Pješaci – zagovornici autonomnih automobila: Vozači automobila u budućnosti možda neće postojati. Jedan od četiri pješaka osjećao bi se sigurnije prilikom prelaska ceste da su svi automobili autonomni, a njih 65 posto preferira autonomne automobile za osobnu vožnju.

4. Stopljena stvarnost: Gotovo četiri od pet korisnika virtualne stvarnosti (VS) vjeruje da će VS biti nemoguće razlikovati od stvarnosti već za tri godine. Polovica ispitanika je već zainteresirana za rukavice ili cipele koje omogućuju interakciju s virtualnim objektima.

5. Nesinkronizirana tijela: Kako autonomni automobili postaju realnost, povećat će se problemi s mučninom u vožnji te troje od deset ispitanika predviđa da će trebati tablete protiv mučnine. Jedan od svaka tri ispitanika također želi koristiti tablete za bolest putovanja uz tehnologije virtualne i proširene stvarnosti.

6. Sigurnosni paradoks pametnih uređaja: Više od polovice ispitanika već koristi alarme, praćenje ili obavještavanje na svojim pametnim telefonima. Od onih koji kažu da se osjećaju sigurnije uz svoj pametni telefon, tri od pet kažu da više riskiraju jer se oslanjaju na svoj telefon.

7. Društveni silosi: Ljudi danas dobrovoljno pretvaraju svoje društvene mreže u silose. Jedan od tri ispitanika kaže da su društvene mreže njihov glavni izvor vijesti. Također, više od jednog među četiri ispitanika smatra mišljenje svojih kontakata važnijim od gledišta političara.

8. Proširena osobna stvarnost: Više od polovice ispitanika bi željelo koristiti naočale za proširenu stvarnost za osvjetljavanje tamne okoline te za ukazivanje na opasnosti. Više od trećine ispitanika bi također željelo ukloniti uznemirujuće elemente iz svoje okoline.

9. Podijeljenost oko privatnosti: Dva od pet naprednih korisnika interneta žele se služiti samo šifriranim uslugama, no mišljenja su podijeljena. Gotovo polovica bi htjela samo relativno dobru privatnost prilikom korištenja svih usluga, dok više od trećine ispitanika vjeruje da privatnost ionako više ne postoji.

10. Visoka tehnologija za sve: Više od 40 posto naprednih korisnika interneta htjelo bi nabavljati sve svoje proizvode od pet najvećih IT kompanija. Među njima, tri od četiri vjeruje da će se to dogoditi za samo pet godina.

Osvrnuvši se na porast virtualne stvarnosti, Michael Björn, rukovoditelj istraživanja u Ericsson ConsumerLab-u, rekao je kako bismo , osim o stvarnom vremenu, trebali govoriti i o vremenu stvarnosti.

“Činjenica je da ono što zovemo stvarnost postaje sve više osobno i subjektivno. Potrošači, osim što se okružuju istomišljenicima na društvenim mrežama, počinju prilagođavati i način na koji doživljavaju svijet pomoću tehnologija proširene i virtualne realnosti. Također, žele da budućnost ostane u potpunosti mobilna, što implicira da će potražnja za trenutnom i brzom povezanošću koja može koristiti baterije ubrzano rasti. U tom smislu, vrijeme stvarnosti znači da je vrijeme za 5G mreže“, pojasnio je  Björn.

Uvidi iz izvješća o 10 glavnih potrošačkih trendova zasnovani su na globalnim istraživačkim aktivnostima Ericsson ConsumerLaba-a koja traju preko dvadeset godina, a ovogodišnje izvješće temeljeno je na podacima iz online ankete naprednih korisnika interneta u 14 velikih svjetskih gradova koja je provedena u listopadu 2016. Premda istraživanje predstavlja samo 27 milijuna građana, njihov profil ranih usvojitelja čini ih važnim za razumijevanje prigodom istraživanja budućih trendova.