Velike tehnološke tvrtke često se bore za talente sa specijaliziranim vještinama, kao što su, na primjer, stručnjaci za umjetnu inteligenciji ili trendovske programske jezike. Sada se bore za kardiologe, piše CNBC.
Apple je u srpnju angažirao dr. Alexisa Beattya, kardiologa, kako bi pojačao svoj zdravstveni tim. Amazon je idućeg mjeseca zaposlio dr. Maulika Majmudara, također kardiologa. Alphabetova tvrtka Verily, specijalizirana za zdravstvena i biološka istraživanja, još prije tri godine na čelo svog medicinskog istraživačkog tima postavila dr. Jessicu Megu. Mega je, naravno, kardiolog.
Mogla bi to biti samo slučajnost. Kardiolozi su tradicionalno dobro obrazovani i naporno rade, a velika tehnološka poduzeća traže takve ljude.
U posljednjih nekoliko godina sve navedene tvrtke počele su ulagati u proizvode i uređaje koji bi pratili zdravstveno stanje srčanih bolesnika i tako bi mogli pomoći milijunima ljudi koji imaju srčane tegobe.
U Appleov pametni sat ugrađen je elektrokardiogram koji otkriva nepravilnosti srčanog ritma. Verilyova studija, koja je dizajnirana za klinička ispitivanja, također prati srčani ritam i usmjerena je na liječenje kroničnih srčanih bolesti. Drugi Alphabetov tim, Google Fit, blisko je surađivao s neprofitnom udrugom American Heart Association čije su aktivnosti usmjerene na borbu protiv srčanih bolesti. Amazonovi planovi vezani uz kardiologiju su manje jasni, ali tvrtka je osnovala tim koji radi na istraživanju i razvoju zdravstvenih projekata pod vodstvom Babaka Parviza, inženjera elektrotehnike i bivšeg zaposlenika Googlea.
>>Dobro istrenirani džepni EKG spašava živote srčanih bolesnika
Zato je vjerojatnije objašnjenje da su tehnološke tvrtke zainteresirane za zdravstvenu skrb te da su procijenile kako je kardiologija najzanimljivije područje. Riječ je, naime, o velikom potencijalnom tržištu. Bolesti srca su vodeći ubojica u svijetu, a srčani udari su među vodećim uzrocima smrti. Tu je i problem visokog krvnog tlaka, od čega pati 75 milijuna Amerikanaca, te poremećaji lipida i kolesterola.
Mnogi kardiolozi su također stručnjaci za prehranu i vježbanje, što utječe na veliki broj koji žele voditi zdrav život. To ide u prilog zdravstvenim timovima najvećih tehnoloških tvrtki koji su ipak više usmjereni na wellness i fitness aplikacije, a manje na zdravlje i medicinu. Alphabet ima Google Fit, Apple ima fitness grupu za Apple Watch, a Amazon razvija welness i fitness aplikacije za Alexu, svog govornog asistenta.
Zahvaljujući istraživanjima dostupna je velika baza podataka
Kardiologija je među najproučavanijim područjima medicine, što znači da postoje brojna istraživanja zahvaljujući kojima razumijemo uzroke srčanih bolesti te kako ih spriječiti. To je atraktivno tehnološkim tvrtkama koje razvoj temelje na velikom broju podataka.
Neke tvrtke zainteresirane su i za vlastita istraživanja kako bi saznale više o kardiovaskularnim bolestima i kako bi na temelju toga njihovi kardiolozi mogli pružiti odgovarajuću brigu. Verily financira istraživanje nazvano Project Baseline u kojem nastoje razumjeti zašto se ljudi razbolijevaju, a Sveučilište Stanford provodi istraživanje o srčanim bolestima u kojem se podaci prikupljaju preko Apple Watcha.
Apple je lansirao Apple Watch s senzorom koji očitava ritam otkucaja srca, ali nije očekivao da će ga ljudi upotrebljavati kako bi utvrdili opasnost od srčanog ili otkrili srčanu aritmiju. Kada su sami korisnici počeli dijeliti priče kako im je Apple Watch spasio život, tvrtka je počela intenzivno ulagati u znanost i tehnologiju. Sve to kulminiralo je s prvim odobrenim senzorom za očitavanje srčanog ritma koji je ugrađen u novi Apple Watch.
Operativni direktor tvrtke Jeff Williams objasnio je nedavno kako je ulazak u područje zdravstva bio logičan potez. A srčane bolesti, s obzirom na veliki broj ljudi koje pogađaju, činile su se kao logičan izbor za početak.