Hrvatska poštanska banka jedan je od predvodnika u digitalizaciji bankarskih usluga. Nakon što je lani omogućila online otvaranje tekućeg računa, ove godine je svojim klijentima omogućila podizanje gotovine na bankomatima pomoću mobitela. O razvoju novih usluga i o tome kako u Hrvatskoj poštanskoj banci vide ulogu tehnologije razgovarali smo s Mladenom Mrveljom, članom Uprave HPB-a zaduženim za informatiku.

Tehnologija pruža toliko mnogo mogućnosti, pogotovo u financijskom svijetu. Mi tehnologiju vidimo kao sredstvo, kao način da pružimo bržu, bolju i jednostavniju uslugu našim klijentima”, tumači Mrvelj.

>>S mobitelom na bankomat po gotovinu

“Nakon tri godine usudio bih se reći da se percepcija banke promijenila: od državne banke, koja posluje isključivo s državom i umirovljenicima, sada smo prepoznati kao banka za mlade, banka otvorena za sve, i banka koja razmišlja digitalno. Tehnologija koju danas koristimo u projektima koji se odnose na mobilno i digitalni pristupačna je i povoljna. Danas je mnogo jednostavnije, brže i jeftinije isprogramirati financijsku aplikaciju nego što je bilo prije dvadeset godina.”

Otvoreni smo prema inovativnim tvrtkama

“Što se tiče ulaganja u tehnologiju, imamo budžet za investicije koji je proporcionalan  prihodima banke. Ne želimo pretjerivati. Ali nije sve u novcima. Ulaganja u tehnologiju ne gledamo isključivo kao ulaganja koje će nam se trenutno vratiti. Važno je da sudjelujemo u stvaranju nečega novog na financijskom tržištu, da su naši djelatnici motivirani i da prepozanju tehnologiju kao budućnost, da nemaju straha od toga. Važno je da prepoznamo da tehnologija pojednostavljuje naš život i sve što radimo čini transparentnijim. Uvijek kad razvijamo nešto novo, pa i onda kada moramo popraviti nešto staro, razmatramo mogućnosti i vrlo rado ćemo uključiti tvrtke koje nam mogu ponuditi novo rješenje i koje nas mogu ubrzati.”

“Ono što je bio početak i što smo prvi napravili na hrvatskom tržištu, je online otvaranje računa. To je prvi korak klijenta prema banci. Kako je to izgledalo ranije? Morali ste doći u banku, uzeti svoj broj i onda čekati pola sata da dođete na red i otvorite tekući račun. Danas to možete napraviti za deset minuta ili manje. I ne morate uopće dolaziti u poslovnicu. Možete to učiniti preko mobitela.”

“Danas smo predstavili još jednu novu uslugu: podizanje gotovine na bankomatu putem mobitela. Gotovina je još uvijek veoma prisutna prilikom plaćanja i zbog toga vjerujemo da je riječ o usluzi koja će našim klijentima olakšati poslovanje s bankom.”