Sve skuplja motorna goriva dodatno će ubrzati elektrifikaciju voznog parka osobnih vozila u Europskoj uniji, pa će prodaja električnih automobila već do 2030. godine činiti više od pola ukupne prodaje automobila u EU. Za pokretanje procijenjene flote s više od 60 milijuna električnih vozila 2030. bit će potrebno osigurati više od 180 TWh električne energije, pokazalo je istraživanje nezavisne konzultantske kuće Horváth.
Horváth procjenjuje da će 2030. trećina ukupnog voznog parka osobnih vozila u EU činiti električna vozila, čime će EU biti globalni lider, s više električnih vozila od SAD-a (procjenjuje se da će do 2030. u SAD biti oko 20 milijuna električnih vozila koja čine 10-tak posto voznog parka) i Kine (procjenjuje se da će do 2030. u Kini biti oko 40 milijuna električnih vozila odnosno 15-tak posto voznog parka).
“Automobilska industrija je usred velike transformacije jer s jedne strane imamo pad potražnje za komponentama i vozilima pogonjenim motorima s unutarnjim izgaranjem, dok proizvođači komponenti za električne baterije i električna vozila bilježe sve veći rast potražnje. Najveće prilike sada u ovoj fazi razvoja tržišta vidimo u razvoju tržišta punjenja električnih vozila, a u drugoj fazi i u razvoju različitih usluga mobilnosti”, istaknula je Maria Boldor iz konzultantske kuće Horváth.
S tako velikim porastom broja električnih vozila, raste i potreba za električnom energijom, kao i različitom ponudom usluga za punjenje tih vozila. Vrijednost tržišta punjenja tih vozila u EU će do 2030. godine premašiti 45 milijardi eura i do 2040. godine 100 milijardi eura. Pritom će se tržište punjenja razvijati u tri smjera, ovisno o mjestu i očekivanom vremenu punjenja. Čak 75 posto tog tržišta odnosi se na usluge punjenja vozila kod kuće i na radnom mjestu gdje je očekivano vrijeme punjenja preko 150 minuta, 15 posto čine usluge usputnog punjenja (prilikom obavljanja drugih poslova poput šopinga, posjete restoranima i sl.) gdje je očekivano vrijeme punjenja između 30 i 150 minuta te usluge punjenja na putovanjima koje čine 10 posto tržišta i gdje je ključno da je vrijeme punjenja ispod 30 minuta.
Daljnji razvoj tržišta ide u smjeru razvoja ”mobilnosti kao usluge”, a u Horváthu smatraju da je već sada tržište spremno, s obzirom na to da je čak 20 posto vlasnika vozila spremno na ustupanje svojih vozila u komercijalne svrhe. Zbog toga u Horváthu procjenjuju da će već do 2035. tržište mobilnosti kao usluga u EU dosegnuti 200 milijardi eura.