Što kao korisnici očekujemo od 5G tehnologije?

Najveće do sada provedeno istraživanje o očekivanjima korisnika vezanim uz 5G tehnologiju pokazuje smjer u kojem operatori trebaju ići kako bi postavili temelje za usvajanje nove tehnologije

u 5:30 Zadnja izmjena: 05.02.2018 u 12:17
320
5G tehnologija

Ericsson je nedavno predstavio Towards a 5G consumer future– izvještaj posvećen krajnjim korisnicima i industriji koji predstavlja najveće dosadašnje istraživanje o očekivanjima korisnika od 5G te predstavlja poglede 800 milijuna korisnika pametnih telefona širom svijeta.

Na temelju očekivanja korisnika od 5G tehnolgije u izvještaju je izvedeno šest smjernica kojih bi se operatori trebali držati kako bi postavili temelje za usvajanje nove tehnologije.

 

Omogućite nam jednostavan doživljaj kupovanja

Korisnici telekom tržište doživljavaju suviše složenim. Uz šest od 10 korisnika koji se bore sa složenošću paketa mobilnih usluga, veliki je nesklad između onoga što korisnici kupuju i onoga što koriste. Svega tri od 10 korisnika pametnih telefona zadovoljno je načinom na koji operator predstavlja pakete usluga online. To ukazuju da doživljaj digitalnih telekomunikacija nije niti jednostavan, niti je bez napora.

Ponudite nam dojam neograničenosti

Korisnici ne računaju na neograničenu količinu podataka, no očekuju osjećaj neograničenosti. Opuštenost je glavni motivator vezan uz neograničene podatke i operatori moraju istražiti alternativne načine da ponude taj osjećaj slobode.

Gigabajti kao valuta

Prosječnom korisniku pametnog telefona tijekom godine ostane neiskorišten 31 gigabajt mobilnih podataka iz tarife što je dovoljno za 65 sati video poziva, 517 sati streaminga glazbe ili gledanje 6 sezona serije Igra prijestolja. Ako računamo koliko prosječni korisnik ima podataka na raspolaganju tijekom života, tada se broj podataka u ovom trenutku penje do čak 1,5 terabajta. Dva od pet korisnika željelo bi taj višak koristiti kao valutu te očekuju mogućnost štednje, trgovanja ili darovanja nekorištenih podataka.

Pružite nam više od samih podataka

Više brzine širokopojasnog pristupa i fer uvjeti ugovora o mobilnoj komunikaciji smatraju se važnijim od same količine podataka koji trenutačno dominiraju na tržištu. Kako kombinacije video sadržaja i inovativne ponude podataka igraju sve značajniju ulogu u izboru operatora i paketa usluga, korisnici od operatora očekuju inoviranje, razvoj te personalizaciju podatkovnih planova.

Dajte nam više uz 5G

Suprotno vjerovanju prema kojem korisnici nisu zainteresirani za 5G, globalno je ideja 5G usluga zanimljiva za čak 76 posto korisnika pametnih telefona, a 44 posto ih je spremno platiti za 5G. Korisnici očekuju da će većina 5G usluga postati široko rasprostranjena u 3 do 4 godine, a preko 50 posto ih očekuje da će 5G-osnažene usluge početi koristiti već u razdoblju od dvije godine nakon uvođenja.

Više od trećine ih očekuje da 5G ponudi nove mogućnosti. Uz brzinu, pokrivenost mrežom i niže cijene, očekuju i poboljšanja poput duljeg trajanja baterije te mogućnost spajanja, ne samo s uređaja, već i s Interneta stvari. Korisnici također predviđaju da više neće plaćati potrošnju gigabajta već svaku 5G uslugu ili povezani uređaj.

Pokažite nam prave mrežne karakteristike

Na putu prema 5G budućnosti, korisnici od operatora žele ukidanje marketinških slogana bez pokrića. Umjesto toga operatori se trebaju usredotočiti na pravo mrežno iskustvo te povećati poštenje vlastitog marketinga jer izvještaj pokazuje da svega četiri posto ispitanika vjeruje oglašavanju i statistici vezanoj uz performanse mreža.

Uvidi u ovom izvještaju temelje se na globalnim istraživačkim aktivnostima Ericsson ConsumerLaba s više od 20 godina iskustva te na podacima prikupljenim od 14.000 korisnika pametnih telefona na iPhone i Android operativnim sustavima, starih od 15 do 65 godina. Izvještaj reprezentira 800 milijuna korisnika iz Argentine, Brazila, Kine, Egipta, Finlske, Francuske, Njemačke, Indonezije, Irske, Japana, Meksika, Južne Koreje, Ujedinjenog Kraljevstva i SAD.