Volswagen razvio prototip robota za punjenje električnih vozila

Njemački proizvođač automobila najavio je da planira nastaviti razvijati ovu ideju, a čini se da im se koncept toliko svidio da prototip izgleda gotovo identično konceptnoj verziji, uključujući treptave digitalne oči i glasanje poput R2-D2

60
protip robota za punjenje električnih vozila

Volkswagen je objavio da je napravio protip robota za punjenje električnih vozila prema konceptu (proof-of-concept) kojeg je predstavio krajem 2019. godine. Njemački proizvođač automobila najavio je da planira nastaviti razvijati ovu ideju, a čini se da im se koncept toliko svidio da prototip izgleda gotovo identično konceptnoj verziji, uključujući treptave digitalne oči i glasanje poput R2-D2, piše The Verge.

Robot koji još uvijek nema ime u teoriji djeluje vrlo jednostavno. Nakon što parkirate automobil, vi (ili vaš automobil) možete zatražiti punjenje baterije. Robot se odvoji od svoje bazne stanice, preuzima jednu od desetak mobilnih baterija koju prenose do automobila i priključi ju. Zatim se vraća na svoju baznu stanicu, spreman za novi zahtjev.

Prototip izgleda gotovo identično konceptnoj verziji, uključujući šarmantne treptave digitalne oči i glasanje poput R2-D2

Nakon što se automobil napuni (ili se vratite po automobil nakon obavljenog posla), robot pokupi mobilnu bateriju i vrati je u spremište. Prilikom kretanja robot propušta druga vozila i pješake.

Ideja je zabavna, iako postoji niz kritičnih točaka kojima se Volkswagen u priopćenju za medije objavljenom u ponedjeljka nije bavio, piše The Verge.

Kao prvo, da bi robot funkcionirao, automobili moraju biti povezani na zajedničku mrežu kako bi s njim mogli komunicirati. Riječ je o tehnologija “vehicle to everything” (V2X) koja bi trebala povećati sigurnost na cestama omogućavajući vozilima međusobnu komunikaciju, kao i pametnu infrastrukturu poput prometne signalizacije, kako bi se izbjegli sudari i druge nezgode. No, ta ideja tek treba biti šire prihvaćena, a u međuvremenu se susreće s ne tako glamuroznim preprekama, kao što je svađa oko toga koji će se standard koristiti.

Drugo, Volkswagen u priopćenju govori o prototipu, što podrazumijeva da je riječ o radnoj, fizičkoj verziji robota. No, tvrtka robota nije pokazala na djelu. Objavljena je samo informacija i nekoliko fotografija.

Mreže za brzo punjenje

Volkswagen se idejom o automatizaciji punjenja električnih vozila poigrava već neko vrijeme. Iako u tome nije usamljen, jedna je od rijetkih velikih tvrtki koja je aktivno uključena u to.

Volkswagen već gradi velike mreže za brzo punjenje u SAD-u (Electrify America) i Europi (Ionity). Riječ je o svojevrsnom iskupljenju za skandal Dieselgate. Koncept robota za punjenje nadopunjava tu ideju. Naime, mreže za brzo punjenje ipak nisu namijenjene za svakodnevnu upotrebu. Većina vlasnika električnih vozila baterije će uglavnom napuniti kod kuće ili na parkiralištima, pa je pronalazak načina da se taj proces olakša hvale vrijedan cilj.

Čak i ako s potvrdi na djelu, robot za punjenje neće biti konačno rješenja u ovom segmentu. Volkswagen u dijelovima Kine i svom matičnom gradu Wolfsburgu već iskušava novu ideju. Riječ je o postavljanju baterija u stupove koji izgledaju poput standardnih stanica za punjenje. Tako punionica ima dovoljne zalihe energije za brzo punjenje vozila čak i ako lokalna mreža ne može isporučiti dovoljno energije u određenom trenutku.

Volkswagen je u ponedjeljak najavio da planira širenje tih takozvanih “fleksibilnih stanica za brzo punjenje” početkom 2021. Ipak, jedan od nedostataka takvih stanica je da nema šarmantnog treptanja očiju.

>>Do 2030. trećina novih prodanih automobila bit će električna