Do 2030. trećina novih prodanih automobila bit će električna

Za prelazak potrošača na električna vozila ključno je prevladati njihov strah oko dometa vožnje i nedostatak infrastrukture za punjenje, ističe Zlatko Bazianec, voditelj hrvatskog ureda Deloittea

63
Natječaj za kupnju eko vozila

Do kraja desetljeća trećina svih novih automobila prodanih širom svijeta bit će električna vozila, pokazuje najnovije Deloitteovo istraživanje “Električna vozila: postavljanje smjera za 2030. godinu”. To znači da bi 2030. na globalnoj razini trebalo biti prodano 31,1 milijun električnih automobila – deset milijuna više nego što se predviđalo ranije.

Usprkos poremećaju uzrokovanom pandemijom COVID-19, i dalje se očekuje da ukupna prodaja električnih vozila u 2020. godini dosegne 2,5 milijuna širom svijeta. Na osnovu složene godišnje stope rasta od 29 posto, Deloitteovo istraživanje procjenjuje da će prodaja električnih vozila dostići 11,2 milijuna u 2025. godini, a potom 31,1 milijun do 2030. godine kada bi električna vozila predstavljala otprilike 81 posto svih prodanih novih elektrificiranih automobila.

Sve manje prepreka za potrošače

Deloitte je identificirao ključan faktor pokretanja rasta prodaje električnih vozila tokom sljedećih deset godina kao promjenu sentimenta potrošača jer mnoge prepreke za prihvaćanje postupno nestaju.

“Visoke cijene električnih vozila još uvijek ograničavaju neke kupce, ali kako se njihov trošak sve više izjednačava s benzinskim i dizelskim ekvivalentima, broj potencijalnih kupaca trebao bi se povećati. Sve više modela novih električnih vozila, u kombinaciji s rastućim tržištem rabljenih vozila, znači da će električna vozila za mnoge postati održiviji izbor. Međutim, prevladavanje zabrinutosti potrošača oko dometa vožnje i uočeni nedostatak infrastrukture za punjenje bit će ključni faktori jer sve više vozača razmatra praktičnost prelaska na električna vozila”, rekao je Zlatko Bazianec, voditelj hrvatskog ureda Deloittea i partner u Odjelu poslovnog savjetovanja.

>>Istraživanje potvrdilo: Hladnoća smanjuje doseg električnih vozila za 41%

>>Kako ćemo se voziti 2030: dijeljenje vožnji, električni i autonomni automobili

Dodatni čimbenici koji bi mogli dovesti do rasta kupovine električnih vozila uključuju povoljno regulatorno okruženje, bilo da je riječ o financijskim poticajima ili strožim propisima o emisijama štetnih plinova, kao i raspon modela dostupnih na tržištu. Nadalje, s obzirom na to da službeni automobili i vozni park i dalje predstavljaju većinu ukupne prodaje novih automobila, prijelaz korporacija na električni vozni park dodatno će ubrzati globalni prijelaz na električna vozila.

Vrhunac prodaje dizelaša i benzinaca je iza nas

Mjere ograničenja kretanja kao odgovor na izbijanje pandemije COVID-19 dovele su do velikog poremećaja međunarodnih lanaca opskrbe i privremenog zatvaranja zastupništava.

“Iako je ukupna prodaja automobila u ovom periodu pala, električna su vozila pokazala otpornost u nekim regijama u odnosu na ostatak tržišta. Vrhunac prodaje benzinskih i dizelskih vozila najvjerojatnije je nastupio, iako relativno nezapaženo. Budući da se ukupna godišnja prodaja automobila neće vratiti na pretpandemijsku razinu do 2024. godine, čak i ako se rast prodaje na tržištu benzina i dizela vrati, vjerojatno će nakon toga osjetiti pad tržišnog udjela”, dodao je Bazianec.

>>Kako do poticaja za kupnju ekoloških vozila