Bečki javni prijevoz dobio prve autobuse bez vozača

U proizvodnju dvaju autonomnih autobusa uloženo je 1,5 milijuna eura. Autobus se u automatskom modu može kretati brzinom od 20 kilometara na sat, a njegovo maksimalno vrijeme rada iznosi 9 sati

u 9:10 Zadnja izmjena: 19.06.2019 u 15:05
161
Wiener Linien
Dionica nove autobusne linije u novoizgrađenoj bečkoj gradskoj četvrti Seestadt Aspern obuhvaća 10 stanica, a završava kod postaje podzemne željeznice U2 (foto: Manfred Helmer)

Prije nekoliko dana u promet su pušteni prvi autonomni autobusi bečkog poduzeća za javni prijevoz Wiener Linien. Dva nova autonomna autobusa na električni pogon dio su projekta kojim je u novoizgrađenoj bečkoj gradskoj četvrti Seestadt Aspern uvedena autobusna linija s autobusima bez vozača koja može funkcionirati u realnim uvjetima.

U proizvodnju dvaju autonomnih autobusa uloženo je 1,5 milijuna eura. Autobus se u automatskom modu može kretati brzinom od 20 kilometara na sat, a njegovo maksimalno vrijeme rada iznosi 9 sati

Novi su autobusi najprije dvije godine testirani bez putnika, a početkom lipnja 2019. i prvi su se putnici napokon imali prilike provozati se novim autobusima. Dionica nove autobusne linije obuhvaća 10 stanica, a završava kod postaje podzemne željeznice U2, tako da građani iz udaljenijih zgrada vrlo udobno i brzo mogu stići do centra grada. Vožnja novouvedenom autobusnom linijom pri tom je potpuno besplatna za sve.

Zbog sigurnosnih se razloga putnici u novim autobusima smiju voziti samo u sjedećem položaju. Svaki autobus ima 11 sjedećih mjesta, pri čemu je 10 rezervirano za putnike, a jedan za specijalno obučenog operatera koji po zakonu mora biti prisutan tijekom vožnje. Operater se u vožnju uključuje u slučaju nenadanih smetnji ili barijera na prometnici te vozilo usmjerava alternativnim pravcem.

Klasični red vožnje nije zadan, ali putnici se putem QR koda ili internetske stranice bečkog poduzeća za javnim prijevoz u svakom trenutku mogu informirati o aktualnom kretanju autobusa.

U projekt su bili uključeni Austrijsko ministarstvo prometa, Wiener Linien, Austrijski tehnološki institut AIT (Austrian Institute of Technologie), Kuratorij za sigurnost u prometu KFV (Kuratorium für Verkehrssicherheit), Organizacija za kontrolu kvalitete TÜV Austria, Siemens AG Österreich te francuski proizvođač autobusa Navya.