Podravka: Prehrana pod pritiskom, Poljoprivreda i Farmaceutika rastu

Rezultati segmenta Prehrane, nositelja izvoza Grupe, pod utjecajem su pogoršanja makroekonomskih uvjeta na ključnim tržištima, uključujući SAD, Njemačku i zemlje Srednje Europe

27
Podravka
Poljoprivredna sezona bila je uspješna, posebice kod rajčice, gdje je urod porastao za 50%. Kroz Tvornicu voća i povrća u Varaždinu prošlo je 46 tisuća tona rajčice [Izvor: Podravka]

Grupa Podravka u prvih devet mjeseci ove godine povećala je poslovne prihode za 0,2 posto u odnosu na isto razdoblje 2024., na ukupno 768,1 milijun eura, što je rast od 1,2 milijuna eura. U usporedbu su uključeni i simulirani rezultati za 2024., uključujući preuzete poljoprivredne kompanije.

Prihodi segmenta Prehrane iznosili su 448,9 milijuna eura, što je 2,3 posto više nego lani, dok je Farmaceutika zabilježila rast od 3,9 posto, s 135,5 milijuna eura. Segment Poljoprivrede (Podravka Agri), koji je u sastavu Grupe od siječnja 2025., ostvario je prihode od 187,8 milijuna eura.

Normalizirana operativna dobit prije amortizacije (EBITDA) iznosila je 132,8 milijuna eura, što je 0,3 posto više nego prošle godine. Segment Prehrane zabilježio je pad EBITDA-e od 3,4 posto, Farmaceutika je porasla 2,6 posto, dok je Poljoprivreda povećala EBITDA-u za 5,1 posto. Normalizirana neto dobit iznosila je 61,5 milijuna eura, što je šest posto manje nego 2024., prvenstveno zbog kreditnog opterećenja Prehrane. Segmenti Poljoprivrede i Farmaceutike zabilježili su rast neto dobiti.

“Rezultati segmenta Prehrane, nositelja izvoza Grupe, pod utjecajem su pogoršanja makroekonomskih uvjeta na ključnim tržištima, uključujući SAD, Njemačku i zemlje Srednje Europe. Izvoz Poljoprivrede i Farmaceutike nije izravno pogođen tim tržištima, što pozitivno utječe na ključne pokazatelje”, ističu iz Podravke.

Što se proizvodnog portfelja tiče, gotovo svi poslovni programi segmenta Prehrane i Farmaceutike zabilježili su rast. Najviše se ističu Kremni namazi i slastice (+12%) te Mesni proizvodi (+10,2%). U Farmaceutici su lijekovi na recept porasli za 5,2%, a bezreceptni program za 3,5%.

Početkom trećeg kvartala Podravka je nastavila upravljati portfeljem kompanija. Ovisna kompanija Žito d.o.o. Ljubljana prodala je konditorsko poslovanje, uključujući brendove Šumi, Gorenjka, Herba, Mistica i Bali, kompaniji UPI Star d.o.o. Sarajevo.

Nova Strategija poslovanja Grupe Podravka do 2030. usmjerena je na rast kroz produktivnost, inovacije, održivost i ulaganja u tehnologije, uz fokus na međunarodno širenje i konkurentnost.

Poljoprivredna sezona bila je uspješna, posebice kod rajčice, gdje je urod porastao za 50%. Kroz Tvornicu voća i povrća u Varaždinu prošlo je 46 tisuća tona rajčice.

U trećem kvartalu Podravka se suočila i s pojavom afričke svinjske kuge na farmi Sokolovac u Baranji. Provedena je eutanazija 9.829 svinja, a uvedeni su dodatni sigurnosni protokoli na svim farmama u vlasništvu kompanije.

Podravka je dobila i novog predsjednika Nadzornog odbora – Dubravka Štimca, koji je funkciju preuzeo 20. listopada. Belupo je pak dobio novog člana Uprave, Nenada Pavletića, zaduženog za marketing, prodaju i tržišne operacije, uz dosadašnje članove Hrvoja Čeovića i Tihomira Heđevera.