Adris: dividenda 17,5 kuna po dionici, isplata dioničarima 20. srpnja
„Uspjeh se u Hrvatskoj nikada nije družio s prevladavajućim hrvatskim mentalitetom. Nastavit ćemo ulagati, odabirati za tvrtku najbolje ljude i slijediti najbolje poslovne prakse. Adris, umjesto prosječnosti, izabire izvrsnost!“, rekao je Ante Vlahović,, predsjednik uprave kompanije
Sjednicom Glavne skupštine Adris grupe, koja je održana 27.06. u Rovinju, završilo je održavanje godišnjih skupština društava u sastavu Grupe. Prethodno su održane skupštine Maistre, Cromarisa i Hilton Imperiala, dok je Croatia osiguranje svoju skupštinu održalo u utorak, 19. lipnja.
Kako je izvijestilo poslovodstvo tvrtke, Adris grupa je u 2017. godini ostvarila ukupni prihod u iznosu od 5,54 milijarde kuna. Poslovni prihod iznosio je 4,99 milijardi kuna, dok je prihod od prodaje robe i usluga iznosio 4,37 milijardi kuna. Na domaćem tržištu ostvaren je prihod od 3,03 milijarde kuna, a na inozemnim tržištima 1,35 milijardi kuna.
Neto dobit iznosi 374 milijuna kuna, pri čemu dobit nakon manjinskih interesa iznosi 293 milijuna kuna u što je uključena dodatna rezervacija po osnovi izloženosti prema Agrokoru. Time je obavljena rezervacija u visini od 60 posto ukupnih potraživanja.
U 2017. godini Adrisove tvrtke ostvarile su dvoznamenkasti rast neto dobiti, a, gledajući konsolidirano, rast iznosi 33 posto.
Strateško partnerstvu s HUP-om Zagreb
Obrazlažući prošlogodišnje poslovne rezultate i plan poslovanja za ovu godinu, predsjednik Uprave Adris grupe, mr. sc. Ante Vlahović istaknuo je kako je Adris, u okolnostima pada konkurentnosti, izostanka nužno potrebnih strukturnih reformi i općeg negativnog stava prema poduzetništvu, nakon dovršene transformacije sustava, nastavio sa strateškim potezima na razini Grupe.
Ključni događaj koji će, kako je istaknuo, pridonijeti daljnjem rastu i razvoju Adrisa odluka je o kupnji i potpisivanje ugovora o kupoprodaji udjela i strateškom partnerstvu s HUP-om Zagreb. Pripremom akvizicije krajem 2017. godine i formalnim završetkom u prvom dijelu 2018. godine, Adris grupa nastavila je strategiju ulaganja u najviši segmente hotelske ponude.
Stvoreni su preduvjeti za cjelogodišnje poslovanje i povećanje operativnih, financijskih i drugih sinergijskih učinaka, čime Adris jača svoju temeljnu djelatnost. Širenjem svoga turističkog portfelja u rastuća hrvatska odredišta, stvorena je jedna od vodećih hotelskih tvrtki koja posluje u najatraktivnijim turističkim odredištima u nas.
Isplata dividende 20. srpnja
Nakon što je Glavna skupština usvojila financijska izvješća za 2017. godinu, donijela je i odluku o upotrebi dobiti iz 2017. godine.
Kada je riječ o dividendnoj politici i daljnjem rastu vrijednosti kompanije, predsjednik Uprave, mr. sc. Ante Vlahović, istaknuo je da, uz jačanje i rast svih poslova, Adris vodi uravnoteženu dividendnu politiku koja omogućava daljnji rast i razvoj tvrtke. Dividenda je posljednjih pet godina rasla prosječno godišnje 25 posto (bez izvanredne dividende).
Za razliku od prosjeka kompanija na hrvatskom tržištu, omjer zaduženosti pokazuje visok investicijski potencijal Grupe, što omogućuje nastavak ulaganja u rast i razvoj poslova i provođenje, kako je rekao, rastuće dividendne politike društva.
Završavajući svoje izlaganje o planovima Adrisa, Vlahović je rekao: „Uspjeh se u Hrvatskoj nikada nije družio s prevladavajućim hrvatskim mentalitetom. Nastavit ćemo ulagati, odabirati za tvrtku najbolje ljude i slijediti najbolje poslovne prakse. Adris, umjesto prosječnosti, izabire izvrsnost!“
Sukladno odluci Glavne skupštine o isplati dividende od 17,5 kuna po dionici, iz neraspoređene zadržane dobiti Društva izdvojit će se iznos od 287 milijuna kuna za isplatu dividende. Dividenda će biti isplaćena 20. srpnja 2018. godine, na račune imatelja dionica prema stanju i izvodu Središnjeg klirinškog depozitarnog društva na dan 29. lipnja 2018. Obračunati iznos dividende na vlastite dionice zadržava se u neraspoređenoj dobiti.
U nastavku Glavne skupštine predsjednici uprava Adrisovih tvrtki dioničarima su predstavili ostvarene rezultate u turizmu, marikulturi i osiguranju.
1Maistra ostvarila dvoznamenkasti rast ključnih pokazatelja poslovanja
Dosadašnje Adrisove investicije, vrijedne više od četiri milijarde kuna, u najviši segment usluge i razvoj destinacije, uz daljnje podizanje učinkovitosti, rezultirali su dvoznamenkastim rastom svih ključnih pokazatelja poslovanja Maistre u 2017. godini. Ostvareno je 3,5 milijuna noćenja, što predstavlja rast od deset posto u usporedbi s prethodnom godinom, uz povećanje prosječne cijene noćenja od pet posto.
Poslovni prihodi iznose 1,14 milijardi i veći su za 13 posto od prošlogodišnjih. EBITDA (dobit prije amortizacije, kamata i poreza) iznosi 400 milijuna kuna, što je rast od 21 posto. EBIT (dobit prije kamata i poreza) rasla je za 27 posto i iznosi 229 milijuna kuna. Ostvarena neto dobit iznosi 162 milijuna kuna, što predstavlja rast od 14 posto u usporedbi s ostvarenjem u prethodnoj godini.
Ulaganja u 2017. godini iznosila su 510 milijuna kuna. Početkom godine dovršena je rekonstrukcija smještajnog dijela hotela Eden vrijedna 66 milijuna kuna. Dovršene su i investicije u kampove, vrijedne gotovo 200 milijuna kuna, koje se najvećim dijelom odnose na uređivanje infrastrukture i podizanje kvalitete zajedničkih sadržaja.
Krajem 2017. godine započela je i obnova hotela Hilton u Dubrovniku. Novouređeni hotel ponovno je otvoren u travnju ove godine. Tijekom 2017. započeli su i radovi na izgradnji novog hotela Park, ključnog proizvoda u procesu zaokruživanja vrhunske hotelske ponude u Rovinju, čije se dovršenje očekuje krajem ove godine
Niska ukupna zaduženost turističkog dijela Grupe omogućava nastavak investicijskog ciklusa koji je temelj daljnjeg rasta i razvoja tvrtke. Do 2021. godine u turistički dio Grupe uložit će se dodatne dvije milijarde kuna, čime će 95 posto hotelskih kapaciteta biti na najvišoj razini ponude.
2Cromaris – daljnji rast izvoza
Cromaris je tijekom 2017. godine nastavio raditi na internacionalizaciji poslovanja i premiumizaciji svoga portfelja. Rast izvoza, koji čini 77 posto prihoda od prodaje, rast udjela proizvoda dodane vrijednosti uz pozicioniranje u najviši cjenovni segment, obilježili su poslovanje Cromarisa u protekloj godini. Tijekom 2017. godine ostvarena je prodaja od 7.334 tone, što je za 6,5 posto više u usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem. Količinska prodaja na izvoznim tržištima porasla je devet posto, no poslovnu je godinu svakako obilježio rast od 20 posto na najvećem i najznačajnijem, talijanskom tržištu.
U uvjetima snažnog dampinga konkurencije na ključnim izvoznim tržištima, ostvaren je porast prosječnih cijena od dva posto. Rast prodanih količina i cijena u 2017. godini, prati i rast prihoda od prodaje za osam posto. Pritom su prihodi od prodaje proizvoda visoke dodane vrijednosti, ključnog elementa razlikovnosti u odnosu na konkurenciju, porasli za čak 43 posto. Kvaliteta proizvoda, uz nastavak ulaganja u razvoj brenda, drži Cromaris u poziciji premium proizvoda u Italiji.
U skladu sa strategijom diferencijacije cilj je da u sljedećih pet godina 45 posto prihoda čine upravo proizvodi dodane vrijednosti. Rast prihoda, promjena prodajne strukture i troškovna učinkovitost utječu na snažan rast operativne dobiti iz redovnog poslovanja od 57 posto. Ostvarena je neto dobit u iznosu od 23,1 milijun kuna, što predstavlja rast od 76 posto u usporedbi s 2016. godinom.
Cromaris je na stabilnom putu dostizanja ekonomije razmjera. Od osnutka 2008. prodaja je povećana za gotovo sedam puta. U proteklih deset godina u razvoj Cromarisa uloženo je oko 900 milijuna kuna rezultat čega su visoke stope rasta prodaje i prihoda od prosječno 23 posto godišnje. Ekonomija obujma, uz razvoj brenda i portfelja visoke dodane vrijednosti, temelj su održivosti i profitabilnosti Cromarisa u što će tvrtka u sljedećem petogodišnjem razdoblju uložiti dodatnih 400 milijuna kuna.
3Croatia osiguranje – tržišni lider
Croatia osiguranje je i u 2017. godini zadržalo vodeću poziciju na hrvatskome tržištu, s ukupnim udjelom od 28,5 posto. Tržišni je lider u segmentu neživotnih osiguranja s 33,6 posto. I u životnim osiguranjima zadržana je vodeća pozicija s ostvarenim tržišnim udjelom od 17,9 posto.
U Hrvatskoj je ostvarena ukupna bruto zaračunata premija u iznosu od 2,62 milijarde kuna, što je dva posto više od prošlogodišnje. Bruto zaračunata premija na razini Grupe iznosi 3,14 milijardi kuna i četiri posto je veća od prošlogodišnje. Kombinirani omjer iz redovnog poslovanja, kao jedan od ključnih pokazatelja efikasnosti poslovanja, neznatno je poboljšan u usporedbi s prošlogodišnjim i iznosi 96,7. Rezultati su to uspješno provedene organizacijske i procesne transformacije poslovanja.
U 2017. godini CO grupa ostvarila je dobit prije poreza u iznosu od 304 milijuna kuna, što predstavlja rast od 18 posto. Neto dobit iznosi 254 milijuna kuna i veća je za 45 posto od prošlogodišnje.
Početkom srpnja 2017. obavljeno je pripajanje društva Croatia zdravstveno osiguranje d.d., a krajem rujna regulatorna tijela odobrila su preuzimanje društva Cardif osiguranje. Ovime je nastavljen proces organizacijske i tržišne konsolidacije.
Stabilna i snažna tržišna pozicija, visoka organizacijska i troškovna učinkovitost omogućit će dugoročnu održivost poslovanja. Potencijalni izvori rasta u budućnosti kombinacija su organskog rasta i akvizicija. Nove akvizicije usmjerene su na jačanje osiguravateljnog poslovanja i daljnji razvoj zdravstvene ponude uz korištenje sinergijama s osigurateljnom ponudom.
Ako nešto daješ jeftino ljudi misle da onda to niti ne vrijedi, kaže Anita Radovčić, vlasnica i glavna urednica portala Jolie.hr, čiji je put od prevođenja do lifestyle novinarstva obilježen odlučnošću i upornošću
Pet poduzetnica iz različitih branši za portal točkanai.hr govore o svojim poduzetničkim iskustvima: Jelena Bikić (Silvan), Danira Glavinić (Dada&Rocco), Dragana Lipovac Medić (Hubbig), Dajana Bakić Pinoza (PIN Scriptum) i Zinka Kocijan (Binarni_01)
Na našoj web stranici koristimo kolačiće kako bismo vam pružili ugodno iskustvo pamćenjem vaših preferencija i ponovljenih posjeta. Klikom na “Prihvati sve” pristajete na korištenje SVIH kolačića. Kliknite "Pročitaj više" za više informacija o pravilima privatnosti.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Kolačić
Trajanje
Opis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.