U Rovinju se raspravljalo o gamingu, sportu, aktivizmu i regulaciji medija

Sudionici ovogodišnjeg Weekenda u subotu su raspravljali o promjenama u poslovanju tijekom izazovnih vremena, ulozi i poziciji građanskih inicijativa u društvu, najnovijim trendovima u robotici i gaming industriji te regulativi u medijskom prostoru

30
14. weekend Media Festival

U sjajnoj atmosferi prostora stare Tvornice duhana u Rovinju sudionici 14. Weekenda u subotu su raspravljali o promjenama u poslovanju tijekom izazovnih vremena, ulozi i poziciji građanskih inicijativa u društvu, najnovijim trendovima u robotici i gaming industriji te regulativi u medijskom prostoru.

Na jednom od uvodnih panela pod nazivom “Kako je gaming promijenio svijet?” istaknuto je da je gejming definitivno postao jedna od vodećih industrija, dok u našoj regiji otvara velike mogućnosti za marketing zbog organizacije lokalnih gejming događanja. Industrija će dostići vrhunac kada se umjetna inteligencija počne primjenjivati u videoigrama, što je samo pitanje vremena, zaključili su Alan Sumina, predsjednik Uprave tvrtke Nanobit, Vojislav Milutinović, osnivač i izvršni direktor tvrtke Two Desperados, Kristina Janković, izvršna menadžerica Srpske asocijacije industrije video igara, domaćin panela Boško Đorđević iz tvrtke Grand Gaming Open / Games.con te moderatorica Jovana Tomić.

Na panelu “Sport – The best reality TV in the world” producent, redatelj i kreativni direktor CBS Sportsa Pete Radovich, raspravljao je s poznatim europskim sportskim novinarima Guillem Balagueom, Minom Rzouki i Sonjom Kondratenko o budućnosti televizijskog sportskog izvještavanja. Složili su se da je storytelling u sportskom izvještavanju, odnosno sportskoj industriji, izuzetno moćan i bitan komunikacijski alat.

“Mogli bismo reći da je pričanje priča o sportu ono što najviše volimo raditi u svojem poslu”, naglasio je Pete Radovich.

Proaktivni aktivizam i digitalizacija

Jednako su važne bile i teme od društvenog značaja. Tako je panel “Aktivirajmo promjene” pod moderatorskom palicom Nevene Rendeli, direktorice Prime time komunikacija, okupio panelistice Jelenu Veljaču (Spasi me), Sandru Benčić, predsjednicu kluba Zeleno – lijevi blok u Saboru, Vesnu Blašković (SOS Hrvatska) i Asju Krsmanović (Nisam tražila, BiH).

“Važno je naglasiti kako aktivizam više nije reaktivan, već proaktivan, čemu su znatno doprinijele društvene mreže i mogućnost komunikacije koju one nude. To je platforma gdje stvarne osobe, a ponajviše žene, imaju priliku ispričati svoju stvarnost. To nije ona stvarnost koju vidimo u Saboru, na sceni i u javnom programu, nego ona istinska stvarnost koja se događa svaki dan u njihovim životima”, rekla je Jelena Veljača, osnivačica inicijative Spasi me.

Značajan je bio i panel “Što te ne ubije to te ojača – poslovanje u izazovnim vremenima”, koji je moderirao Petar Štefanić. Osvrt na izazovne gospodarske okolnosti dali su Hrvoje Josip Balen, član Uprave Algebre, Ante Grbeša, Managing Director u tvrtki FlixBus CEE South, Boris Vujčić, guverner HNB-a, i Tomislav Rosandić, predsjednik Uprave Dalekovoda.

Govorilo se o digitalizaciji poslovanja i njezinom utjecaju na poslovanje tijekom pandemije, a Ante Grbeša rekao je da je prije pandemija samo 15 posto ljudi željelo raditi online, dok se sada taj broj sada povećao na 50 posto. Također je naglasio da vrlo brzo dolaze i novi trendovi te da bi uredi kakve danas poznajemo mogli nestati u budućnosti.

Regulacija elektoničkih medija

U isto se vrijeme održavao i panel pod nazivom “Zakon i red”, na kojem su Nina Obuljen Koržinek, ministrica kulture i medija, Goran Gavranović, glavni urednik i prokurist “24sata”, i Tonko Weissmann, član Uprave i direktor pravnih poslova i diversifikacije RTL-a Hrvatska razgovarali o novom Zakonu o elektroničkim medijima, percepciji regulatora i medija u javnosti te utjecaju na medijski pluralizam u Hrvatskoj.

Iznesene su dvije perspektive na novi Zakon o elektroničkim medijima, pri čemu je vidljivo kako je percepcija regulatora i medija u značajnom srazu po pitanju onoga što je uistinu javni interes, kao i načina na koji ovaj Zakon utječe na medijski pluralizam u Hrvatskoj.

Epidemija pametnih telefona

Sjajnih tema za rasprave i predavanja nije nedostajalo ni u predavanjima i panelima koji su obilježili petak poslijepodne. Tako je, između ostaloga, renomirani psihijatar Manfred Spitzer održao predavanje “Epidemija pametnih telefona: Prijetnja zdravlju, obrazovanju i društvu”. Sudionike je oduševio i panel “Junaci našeg doba – istraživački novinari”, kao i predavanje “Države kao komunikatori – od danskog hyggea do korejskog BTS-a”, na kojem je jedan od vodećih domaćih stručnjaka u ovome području, prof. dr. sc. Božo Skoko, govorio o ponajboljim primjerima dobre prakse u brendiranju država.

Posebnu pažnju privukao je i panel “Kako festivali mijenjaju destinacije?”, na kojem su čelni ljudi u organizaciji najpopularniji regionalnih festivala, kao što su EXIT, Ultra Europe i Sarajevo Film Festival razmijenili svoja znanja i iskustva, pod moderatorskom palicom Borisa Kovačeka.

Velik interes vladao je i za panel “Made in Croatia” koji je moderirao Božo Skoko. Dražen Klarić, član Uprave i glavni urednik Večernjeg lista, Predrag Grubić, esejist, kritičar i direktor korporativnih komunikacija Adris grupe, akademik prof. dr. sc. Igor Rudan, direktor Centra za globalno zdravlje na Sveučilištu u Edinburghu, Zlatko Dalić, izbornik hrvatske nogometne reprezentacije i Davor Bruketa, Chief Creative Officer u tvrtki Bruketa&Žinić&Grey, raspravljali su o hrvatskom identitetu, reputaciji države u svijetu te njenom razvoju i budućnosti.

U petak su, po prvi put zajedno, predstavljene i tri općine i jedan grad istočne Istre: grad Labin te općine Kršan, Raša i Sveta Nedelja. Na konferenciji “Otkrijte čari istočne Istre” predstavljena je bogata rudarska povijest, kao i najljepše plaže na poluotoku, pri čemu je pokazano zašto upravo istočna Istra postaje novo središte za kulturni, sportski i gastronomski turizam. Uz to, na ovogodišnjem Weekend off-u je također održano predstavljanje “Greencajt festivala”, jedinstvene manifestacije koja ima za cilj promociju brige o okolišu i održivosti.