Koliko ćemo ove godine potrošiti za uskrsne blagdane

Uskrsni blagdani su već tradicionalno razdoblje u kojem građani nešto više troše, a kako ove godine kalendarski padaju krajem travnja u HGK očekuju da će obilježiti početak turističke sezone, što će dodatno utjecati na povećanje potrošnje

74
Cijene uskrsnih košarica

Cijene uskrsnih košarica bit će na razini prošle godine, procjena je Hrvatske gospodarske komore. Skromnija potrošačka košarica procjenjuje se na 550 kuna, srednja na 1000, a bogatija na 1500 kuna. Sadržaj triju košarica za uskrsne blagdane razlikuje se po vrsti i cijeni glavnih namirnica – ribi i mesu, te o uvrštenosti slatkiša, grickalica i pića, tumače iz HGK.

“Uskrsni blagdani su već tradicionalno razdoblje u kojem građani nešto više troše, a kako ove godine kalendarski padaju krajem travnja očekujemo da će obilježiti početak turističke sezone, što će dodatno utjecati na povećanje potrošnje”, istaknula je direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.

U 2017., kada je Uskrs bio u travnju kao i ove godine, tijekom Velikog trodnevlja, 13., 14. i 15. travnja, prema podacima Porezne uprave fiskalizirano je gotovo 22,5 milijuna računa, a potrošeno je 1,72 milijarde kuna. Najviše se potrošilo na Veliki petak – 625,9 milijuna kuna kroz osam milijuna fiskaliziranih računa.

Lani je Uskrs pao u ožujku, a potrošnja od 21. do 27. ožujka (šest dana) iznosila je 1,73 milijardu kune. Izdano je 21,2 milijuna fiskalziranih računa. U 2016. godini, kada je Uskrs također bio u ožujku, potrošeno je 1,56 milijardi kuna uz 20,5 milijuna fiskaliziranih računa.

Promet u trgovini na malo u 2019. mogao bi dosegnuti razinu iz 2008.

Realni promet u trgovini na malo raste i na mjesečnoj i na godišnjoj razini, dodala je. U veljači 2019. u odnosu na veljaču 2018. godine porastao je 8,7 posto, što je najbrža stopa rasta od kolovoza 2007. godine. Time je nastavljen uzlazni trend u trgovini na malo koji u kontinuitetu traje već 54 mjeseca.

“Na poboljšanje kupovne moći potrošača u posljednjim su godinama utjecaj imale povoljnije promjene oporezivanja plaća. Pozitivan utjecaj na potrošnju donijela su i povoljnija kretanja maloprodajnoga prometa, kao i rekordna turistička sezona”, ocijenila je Ravlić,

Uz očekivanu dinamiku realnoga rasta, razina maloprodajnoga prometa u 2019. godini bila bi veća za 0,3 posto u odnosu na razinu prometa iz 2008. godine, čime bi se nakon dugih 11 godina dosegla razina prometa u trgovini na malo iz 2008. godine, procjenjuju u HGK.