Koliko ćemo ove godine potrošiti za uskrsne blagdane

Uskrsni blagdani su već tradicionalno razdoblje u kojem građani nešto više troše, a kako ove godine kalendarski padaju krajem travnja u HGK očekuju da će obilježiti početak turističke sezone, što će dodatno utjecati na povećanje potrošnje

u 6:50 Zadnja izmjena: 15.04.2019 u 9:44
45
Cijene uskrsnih košarica

Cijene uskrsnih košarica bit će na razini prošle godine, procjena je Hrvatske gospodarske komore. Skromnija potrošačka košarica procjenjuje se na 550 kuna, srednja na 1000, a bogatija na 1500 kuna. Sadržaj triju košarica za uskrsne blagdane razlikuje se po vrsti i cijeni glavnih namirnica – ribi i mesu, te o uvrštenosti slatkiša, grickalica i pića, tumače iz HGK.

“Uskrsni blagdani su već tradicionalno razdoblje u kojem građani nešto više troše, a kako ove godine kalendarski padaju krajem travnja očekujemo da će obilježiti početak turističke sezone, što će dodatno utjecati na povećanje potrošnje”, istaknula je direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.

U 2017., kada je Uskrs bio u travnju kao i ove godine, tijekom Velikog trodnevlja, 13., 14. i 15. travnja, prema podacima Porezne uprave fiskalizirano je gotovo 22,5 milijuna računa, a potrošeno je 1,72 milijarde kuna. Najviše se potrošilo na Veliki petak – 625,9 milijuna kuna kroz osam milijuna fiskaliziranih računa.

Lani je Uskrs pao u ožujku, a potrošnja od 21. do 27. ožujka (šest dana) iznosila je 1,73 milijardu kune. Izdano je 21,2 milijuna fiskalziranih računa. U 2016. godini, kada je Uskrs također bio u ožujku, potrošeno je 1,56 milijardi kuna uz 20,5 milijuna fiskaliziranih računa.

Promet u trgovini na malo u 2019. mogao bi dosegnuti razinu iz 2008.

Realni promet u trgovini na malo raste i na mjesečnoj i na godišnjoj razini, dodala je. U veljači 2019. u odnosu na veljaču 2018. godine porastao je 8,7 posto, što je najbrža stopa rasta od kolovoza 2007. godine. Time je nastavljen uzlazni trend u trgovini na malo koji u kontinuitetu traje već 54 mjeseca.

“Na poboljšanje kupovne moći potrošača u posljednjim su godinama utjecaj imale povoljnije promjene oporezivanja plaća. Pozitivan utjecaj na potrošnju donijela su i povoljnija kretanja maloprodajnoga prometa, kao i rekordna turistička sezona”, ocijenila je Ravlić,

Uz očekivanu dinamiku realnoga rasta, razina maloprodajnoga prometa u 2019. godini bila bi veća za 0,3 posto u odnosu na razinu prometa iz 2008. godine, čime bi se nakon dugih 11 godina dosegla razina prometa u trgovini na malo iz 2008. godine, procjenjuju u HGK.