Svakodnevno putovanje na posao ne vide svi kao nužno zlo – mnogi u tome vide priliku za intelektualnu “obnovu”, pokazalo je novo istraživanje Ericsson Consumer Laba. Mnogima je putovanje na posao svojevrsni prijelaz između poslovne i privatne uloge. Dio ispitanika rekao je da im je to jedino vrijeme za razmišljanje tijekom dana u kojem ne osjećaju pritisak.
Četvrtina ispitanika tvrdi da je vrlo zadovoljna svojim putovanjem na posao zato što su pronašli način da ga pretvore u aktivno iskustvo. U studiji je ova skupina nazvana pametnim putnicima i razmatra se kako bi se njihove strategije i navike mogle primijeniti da bi putovanje na posao postalo kvalitetnije u gradovima širom svijeta.
Ključni nalazi
- Više od četvrtine putnika spremno je potrošiti 20 ili više minuta dnevno za put na posao ako će im to poboljšati korisničko iskustvo. Većina se ne žali zbog trajanja putovanja, ali su nezadovoljni gotovo svakodnevnim redovitim kašnjenjima.
- Dvoje od petero ispitanika smatra da nije nužno posjedovati vlastiti automobil. Međutim, više od polovice ih putuje automobilom na posao i oni ne želi izgubiti fleksibilnost i praktičnost koju pruža takvo putovanje. Na promjenu prijevoznog sredstva spremno je ih je 19 posto, a 14 posto bi ih se prebacilo na javni prijevoz. Odabir javnog prijevoza motiviran je troškovima i brigom za okoliš.
- Pedeset i četiri posto vrlo zadovoljnih putnika tvrdi da tijekom putovanja na posao imaju mnogo prostora za mentalnu i fizičku relaksaciju. U tome im uvelike pomažu digitalne aktivnosti – 65 posto ih uvijek koristi svoj pametni telefon naprema samo 47 posto onih koji su nezadovoljni putovanjem na posao.
- Pedeset i osam posto ispitanika jako je zainteresirane za digitalna upozorenja kada vozač ne obraća pažnju na opasnost koja predstoji. Putnici na posao najviše su zainteresirani za buduće usluge koje povećavaju sigurnost i smanjuju stres u zahtjevnim situacijama.
- Više od jedne trećine ispitanika vjeruje da je infrastruktura njihova grada svake godine sve opterećenija, a 25 posto svakodnevnih putnika vjeruje da će vlasti uz postojeće usluge masovnog prijevoza promovirati alternativne modele prijevoza kako bi ublažile zagušenja.
- Trideset pet posto ispitanika očekuje da će razvoj autonomnih vozila predvoditi nove automobilske tvrtke, a slijedit će ih tehnološki divovi i proizvođači tradicionalnih automobila.
U istraživanju su sudjelovale osobe koje putuju na posao iz 16 velikih gradova, što predstavlja 130 milijuna korisnika pametnih telefona u cijelom svijetu. Cijelo istraživanje dostupno je na Ericssonovim internetskim stranicama.