Tradicionalni uskršnji doručak ili ručak ove godine planira četiri petine građana (81,1%), a 54 posto ih za uskršnji objed planira potrošiti između 200 i 499 kuna, pokazuju podaci ovogodišnjeg istraživanja o planiranoj potrošnji hrvatskih građana magazina Ja trgovac.
Prema podacima agencije GfK u posljednje tri godine prosječna potrošnja na proizvode široke potrošnje za potrebe kućanstva u mjesecu u kojem slavimo Uskrs bila je 5 posto veća od prosječne mjesečne potrošnje.
Za usporedbu, u prosincu trošimo čak 19 posto više u odnosu na prosječnu mjesečnu potrošnju.
Većina anketiranih građana (59,4%) namirnice (jelo i piće) za uskršnje blagdane planira kupovati u hipermarketima i velikim trgovačkim centrima.
Otprilike trećina (32,4%) će uskršnji stol namiriti iz vlastite proizvodnje, a 30,8 posto će kupovati na tržnici. U malim prodavaonicama i supermarketima namirnice za Uskrs kupovat će 14,3 posto potrošača, a na ostalim mjestima njih 1,4 posto. Iz podataka je jasno da će dio građana kombinirati nabavu iz raznih kanala.
Kuhana jaja su, očekivano, gotovo neizostavna namirnica na uskršnjem stolu. Kupnju ili nabavu jaja planira čak 97,3 posto ispitanih građana. Druga najpoželjnija uskršnja namirnica je mladi luk, kojeg će na trpezi imati 92,8 posto ispitanih.
Na trećem mjestu je kuhana šunka koju će konzumirati 78,8 posto ispitanika, a odmah potom dolazi hren sa 66,9 posto.
Ostali proizvodi zastupljeni su u odgovorima ispitanika s manje od 50 posto, a prva među njima je rotkvica s udjelom od 40,2 posto. Slijede pečena svinjetina (32%), orehnjača (29,7%), pogača (25,9%), pinca (25,5%), pečena janjetina (24,3%), šunka u kruhu (22%) i purica s mlincima (21,6%).
Listu zaključuju sirnica koju će konzumirati 16,5 posto ispitanih potrošača te sarma koja će se naći na stolu kod njih 11,9 posto.
I ove godine štedljivo
U anketi je 57,1 posto ispitanika najavilo da će štedjeti pri kupovini namirnica za ovogodišnji Uskrs. To je tek za nijansu slabije od rezultata istog istraživanja provedenog uoči Uskrsa 2014. kada je 58,8% građana izjavilo da planiraju štedjeti pri kupnji namirnica.
Najveći dio građana, njih 21,4%, planira potrošiti 400-499 kn, a vrlo blizu su i oni koji će trošiti 200-299 kn s udjelom od 19,5%.
Nešto manje je onih koji će izdvojiti 100-199 kn (14,5%), 300-399 kn (13,1%) te 1.000 kuna i više (10,4%), a ispod 10 posto smjestili su se odgovori: 500-599 kuna (7,4%), 600-999 kuna (3,6%) te manje od 100 kuna (2,3%).
Da ne znaju koliko će trošiti za nabavku namirnica za uskršnji objed ističe pak 7,9% ispitanih građana.
Istraživanje su proveli magazin Ja trgovac i agencija Hendal tijekom veljače 2017. na nacionalno reprezentativnom uzorku od 400 građana Republike Hrvatske starijih od 15 godina.
Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz metodu slučajnog odabira kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.