Amazon je u utorak objavio da u istočnom Londonu planira otvoriti svoj prvi frizerski salon. Div online trgovine tako nastavlja istraživati nove poslovne linije i promovirati proizvode koje prodaje na svojoj platformi.
Amazon Salon, navodi se u postu objavljenom na blogu, prostirat će se na dva kata zgrade u Spitalfieldsu, trendovskom kvartu u blizini londonskog Cityja koji je poznat po trgovinama i restoranima. Salon će biti otvoren sedam dana u tjednu.
Prostor od 140 četvornih metara, smješten na manje od pet minuta hoda od Amazonova britanskog sjedišta u kojem ima prostora za 5000 ljudi, u početku će biti dostupan samo zaposlenicima Amazona. Ostali će moći rezervirati termin u “narednim tjednima” pozivom, e-poštom ili posjetom salonu.
Amazon otvara frizerski salon u trenutku kada mnogi stanovnici Velike Britanije pokušavaju rezervirati termin za šišanje nakon dugotrajnog lockdowna zbog pandemije izazvane koronavirusom. “Londončani će danas zakazati bilo koji termin koji mogu dobiti”, kaže londonski investitor Simon Menashy.
Amazon, koji tek treba objaviti cjenik, najavio je da će koristiti Salon za isprobavanje niza novih tehnologija. Prije službene objave objavio je najavu u publikaciji Retail Week.
Proširena stvarnost za izbor boje kose
Tehnologija proširene stvarnosti, na primjer, omogućit će kupcima da vide kako izgledaju s različitim bojama kose. Nova tehnologija „point-and-learn“ omogućit će klijentima da pokažu proizvod koji ih zanima i informacija će se prikazati na ekranu. Ako žele naručiti proizvod, mogu skenirati QR kôd koji će ih odvesti na internetsku stranicu Amazon.co.uk s prikazom proizvoda.
Amazon je također najavio da će kupcima dok borave u salonu na raspolaganje staviti jedan od svojih tableta Fire.
“Uredili smo ovaj salon za klijente koji će doći i iskusiti neke od najboljih tehnologija, proizvoda za njegu kose i uslugu najboljih stilista”, rekao je John Boumphrey, menadžer Amazona za Ujedinjeno Kraljevstvo. “Želimo se kroz ovo jedinstveno mjesto zbližiti s klijentima. To će biti mjesto na kojem možemo surađivati s industrijom i testirati nove tehnologije.”
Kako bi se uskladio s važećim propisima Ujedinjenog Kraljevstva za vrijeme pandemije, Amazon će koristiti pregrade između stolica za klijente, kojima će se ponuditi besplatna maska za lice i sredstvo za dezinfekciju. Pri ulasku u salon će se provjeravati tjelesna temperatura.
Div iz Seattlea najavio je da će frizerska usluge u njihovu salonu pružati Elena Lavagni, vlasnica londonskog salona Neville Hair & Beauty.
“Oduševljena sam što sudjelujem u vom projektu – salon kombinira klasične frizerske usluge i tehnologiju kako bi klijentima pružio apsolutno jedinstveno iskustvo”, rekla je Lavagni.
“Naš kreativni tim stilista, čiji je osjećaj za kosu istančan baš kao što je velika njihova ljubav prema tehnologiji, stavit će klijenta u središte svega”, dodala je. “Ponosna sam što naše 40-godišnje iskustvo u industriji može pomoći u afirmiranju ovog salona.”
Optužbe za monopol
Amazon tvrdi da trenutno ne planira otvaranje drugih frizerskih salona. Otkako je 1994. godine pokrenut kao internetska prodavaonica knjiga, Amazon se razgranao u brojne industrije. Danas se bavi računalnim uslugama u cloudu, streamingom glazbe i video zapisa, računalnim igrama, prodajom namirnica i još nizom različitih djelatnosti.
William Tunstall-Pedoe, poduzetnik koji je svoj startup umjetne inteligencije prodao Amazonu, napisao je na Twitteru: “Počinjem vjerovati da nema posla u koji Amazon neće ući.”
Poput Googlea, i Amazon je prozvan kao monopolist koji uništava tvrtke koje postoje desetljećima.
Amazon je nedavno otvorio tri prodavaonice namirnica Amazon Fresh u kojima se plaća bezgotovinski. Prva od njih otvorena je zapadnolondonskom okrugu Ealing prošlog mjeseca.