APM Terminals i Enna Logic jedini predali ponudu za Zagrebačku obalu

Dansko.hrvatski konzorcij bi prema prijedlogu koncesijskog ugovora u sljedeće dvije godine trebao izgraditi logistički sustav za prihvat tereta na Zagrebačkoj obali, a u deset godina bi trebao za 280 metara produžiti terminal

181

Na natječaj za dodjelu koncesije za razvoj i gospodarsko korištenje kontejnerskog terminala Zagreb Deep Sea u Luci Rijeka stigla je samo jedna ponuda. Dansko-hrvatski konzorcij u kojem su APM Terminals i Enna Logic ponudio je maksimalnu količinu prijevoza tereta koja je tražena na natječaju i prihvatio je ostale uvjete natječaja, piše Jutarnji list.

Ponude su otvorene u ponedjeljak. Na natječaj se ovoga puta nije javio kineski konzorcij u kojem su Ningbo Zhoushan Port Company Limited (koja upravlja najvećom lukom u Kini i svijetu), Tianjin Port Overseas Holding Limited i China Road and Bridge Corporation (tvrtka koja gradi Pelješki most). Na prošlom, poništenom natječaju kineski konzorcij dao je najbolju ponudu.

Natječaj je poništen krajem prošle godine nakon velikog pritiska Sjedinjenih Država i Europske komisije na hrvatsku Vladu da 50-godišnju lučku koncesiju ne daju kineskom konzorciju. Upravno vijeće Lučke uprave Rijeka bez dodatnih obrazloženja poništilo je natječaj, a početkom godine raspisan je novi.

Prema neslužbenim informacijama, piše Jutarnji list, pristigla ponuda konzorcija u kojem su APM Terminals i Enna Logic zadovoljava sve uvjete natječaja pa bi ugovor mogao biti potpisan u iduća dva mjeseca. Konzorcij do tada trebao osnovati trgovačko društvo posebne namjene.

APM Terminals je tvrtka kći brodarskog diva A.P. Moller Maersk koja upravlja nizom lučkih terminala diljem svijeta. Enna Logic bavi se željezničkim prijevozom, a posluje u sastavu domaćeg energetsko-logističkog koncerna PPD.

Očekivano ulaganje koncesionara oko 300 mil. eura

Dansko.hrvatski konzorcij bi prema prijedlogu koncesijskog ugovora u sljedeće dvije godine trebao izgraditi logistički sustav za prihvat tereta na Zagrebačkoj obali. Država bi u tom roku trebala završiti cestu DC 403 koja terminal povezuje s autocestom.

Koncesionar je također obvezan produžiti terminal za 280 metara u sljedećih deset godina. Procjenjuje se da bi koncesionar u izgradnju logističkog sustava i produžetka Zagrebačke obale trebao uložiti oko 300 milijuna eura.

Fiksna koncesijska naknada iznosi 2 milijuna eura godišnje.

Za kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali izuzetno je značajan projekt izgradnje nizinske pruge od mađarske granice do Rijeke . Pruga bi trebala biti drugi glavni pravac prijevoza roba iz riječke luke prema srednjoj Europi.