Fortenova prodala Mandisu udio u tvrtki Zagreb plakat

Tvrtka Zagreb plakat osnovana je 2008. te se usko specijalizirala za vanjsko oglašavanje na billboardima, citylight vitrinama, bigboardima te špan-masterima na javnim površinama i nekretninama u vlasništvu grada Zagreba

32
Zagreb plakat

 

Fortenova grupa prodala je svoj vlasnički udjel od 49 posto u tvrtki Zagreb plakat tvrtki Mandis u vlasništvu Mirele Soldo, objavio je portal Media Marketing. Suvlasnik Zagreb plakata je Zagrebački Holding s udjelom od 51 posto.

Tvrtka Zagreb plakat osnovana je 2008. te se usko specijalizirala za vanjsko oglašavanje na billboardima, citylight vitrinama, bigboardima te špan-masterima na javnim površinama i nekretninama u vlasništvu grada Zagreba. Ova transakcija mogla bi rezultirati zanimljivim poslovnim modelom, s obzirom da se Mandis predstavlja kao vodeća hrvatska tvrtka koja objedinjuje instore & outdoor segmente oglašavanja, navodi Media Marketing.

“Namjera je ulaskom novog vlasnika, koji je renomirana tvrtka na tržištu oglašavanja, pojačati i poboljšati poslovanje Zagreb. U tom smislu planiraju se nove investicije u razvoj tvrtke. Vrijednost transakcije nam nije poznata, to je ugovorni odnos između prodavatelja i kupca poslovnog udjela i u pravilu se ne objavljuje”, komentirali su iz tvrtke Zagreb plakat.

Zagrebački holding proteklih godina u nekoliko navrata želio se riješiti Zagreb plakata, ali nije bilo zainteresiranih kupaca, čak ni od strane tvrtke Media, tada  u vlasništvu Ivice Todorića, koja je držala 49 posto preostalog udjela kupljenog za 109 milijuna kuna.

Otegotna okolnost za Zagreb plakat bila je i pravomoćna presuda Visokog upravnog suda iz 2013, kojom je Zagreb plakat izgubio monopolistički položaj u oglašavanju na javnim površinama te je ukinuta odredba prema kojoj je oglašavanje komunalna djelatnost pa se postavljalo i pitanje pravnog legitimiteta Zagreb plakata kao tvrtke, a samim tim i ugovora koji je između Grada i Zagreb plakata potpisan na 25 godina.

Uspoređujući rezultate dva konkurenta iz iste branše, Zagreb plakata i Europlakata koji je u vlasništvu austrijske tvrtke Akünder, zagrebačka tvrtka je u 2019. ostvarila 35,3 milijuna kuna, a Europlakat, koji ima dvostruko više zaposlenih (njih 30-tak), 61,5 milijuna kuna prihoda. No, Zagreb plakat je ostvario dobit od 10,8 milijuna kuna, dok dobit Europlakata iznosi 7,4 milijuna kuna.