Trgovački lanac Tommy potvrdio je da preuzima riječku tvrtku Brodokomerc Nova. Ističu kako je riječ o strateški važnoj investiciji koja je novi poticaj daljnjem razvoju i dodatnom snaženju tržišnog udjela Tommyja na nacionalnom maloprodajnom tržištu.
Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja odobrila je preuzimanje. Riječ je o horizontalnoj koncentraciji na mjerodavnom tržištu trgovine na malo mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo na teritoriju Republike Hrvatske, odnosno na području Primorsko-goranske županije, navodi Agencija.
Nakon objave Javnog poziva svim zainteresiranim osobama za dostavljanje primjedaba i mišljenja o koncentraciji, AZTN nije zaprimio niti jednu primjedbu odnosno mišljenje.
Stjecanjem Brodokomerca razvidna je namjera poduzetnika Tommy u smjeru daljnjeg jačanja svoje pozicije na području Primorsko-goranske županije i ulazak u segment manjih formata maloprodaje, čime se dodatno jača konkurentski pritisak na vodeće tržišne takmace kako na području navedene županije, tako i promatrano na nacionalnoj razini Republike Hrvatske.
Promatrajući na razini teritorija Republike Hrvatske, a prema podacima za 2023. godinu, preuzimanjem Brodokomerca Nove Tommy će zadržati 6. mjesto u poretku tržišnih takmaca te ostvarivati post-koncentracijski tržišni udjel u visini 5-10 posto.
“Uzimajući sve navedeno u obzir kao i činjenicu da će post-koncentracijski tržišni udjel na području Primorsko-goranske županije biti nizak te iznositi 5-10 posto, nije izvjesno da provedba predmetne koncentracije može značajno narušiti tržišno natjecanje jer se tom koncentracijom ne stvara novi, niti jača postojeći vladajući položaj sudionika koncentracije”, navodi AZTN
Daljnji koraci u procesu preuzimanja i integracije Brodokomerc Nove idu u pravcu primjene i uvođenja Tommyjevih standarda maloprodajnog poslovanja, kako bi se tvrtka s dugom tradicijom i kvalitetno disperziranom prodajnom mrežom revitalizirala, uz značajne investicije koje Tommy planira s ciljem rasta i razvoja poslovanja na području Primorsko-goranske županije, najavili su iz Tommyja.
Tommy je maloprodajni tržišni lider u Dalmaciji. Prema podacima AZTN-a, Tommy ima najveći tržišni udio u Splitsko-dalmatinskoj, Šibensko-kninskoj i Zadarskoj županiji. U 2023. ostvario je 612 milijuna eura prihoda, uz, kako navode na svojim internetskim stranicama, konstantan rast u odnosu na prethodne godine.