Izgradnja dviju dionica autoceste Križišće – Žuta Lokva, od Križišća do Jadranova i od Jadranova do Selca, započet će tek polovinom iduće godine, potvrdio je Novom listu Boris Huzjan, predsjednik uprave Hrvatskih autocesta (HAC).
Naime, rok za podnošenje ponuda na natječajima za gradnju navedenih dionica ponovo je produžen, ovoga puta do kraja studenog ove godine. Prethodno je rok za podnošenje ponuda pomican tri puta: prvo s kraja svibnja na kraj lipnja, potom za još mjesec dana, da bi krajem srpnja bio pomaknut na zadnji dan rujna.
„Radi se o složenim dionicama, s velikim brojem različitih objekata koji čine čak četrdeset posto ukupne duljine, što znači i velik broj različitih grupa radova. Zbog toga smo dobili i mnogo upita potencijalnih izvođača vezan uz natječajnu dokumentaciju. Točnije, radi se o oko 250 upita, od kojih se neki ponavljaju, dio ih je neopravdanih, ali ima i dosta opravdanih upita na koje smo dužni odgovoriti”, objasnio je razloge odgoda predsjednik uprave HAC-a.
Dodao je da odgoda nije neuobičajena za projekte ovolike vrijednosti za koje postoji mnogo zainteresiranih izvođača te da nakon tolikog broja upita u postupku javne nabave očekuju veliki broj ponuda koje će biti u okviru procijenjene vrijednosti radova. Huzjan vjeruje da će ponude imati najkasnije do kraja ove godine. Nakon toga slijedi rok za žalbe, odabir najbolje ponude i potpis ugovora s odabranim izvođačem. Ako žalbe ne zakompliciraju situaciju, što se često dešava kod ovakvih natječaja, ugovor s izvođačem mogao bi biti potpisan na proljeće iduće godine, a radovi bi započeli tijekom ljeta. Lokacijska dozvola bit će izdana kroz idućih mjesec dana.
Ukupna duljina dviju dionica je 17,5 kilometara, a vrijednost 310 milijuna eura, Vrijednost poddionice od Križišća do Jadranova duge 5,2 kilometra procijenjena je na 110 milijuna eura, vrijednost poddionice od Jadranova do Selca duge 12,3 kilometra na 200 milijuna eura. Na ovim će dionicama biti izgrađena tri vijadukta, jedan most i pet tunela, ukupne duljine 6.820 metara, što čini čak 38,9 posto cijele trase.
Rok za izgradnju ovih dviju dionica je tri godine, a rok za izgradnju cijele autoceste od Križišća do Žute Lokve je do kraja 2030. godine, no malo je vjerojatno da će radovi biti završeni kako je planirano. U izgradnji je trenutno samo dionica Selce – Povile (obilaznica Novog Vinodolskog) i to u profilu brze ceste, sa samo dva kolnička traka. Zaobilaznica je s pristupnim cestama duga 9,8 kilometara, a na trasu buduće autoceste otpada oko 6,5 kilometara. U promet bi trebala biti puštena 2026. godine. Natječaj za gradnju dodatna dva prometna traka trebao biti raspisan u idućih godinu dana. Dionice od Povila do Senja i od Senja do Žute Lokve su u fazi izrade projektne dokumentacije, piše Marinko Glavan.