Od ukupne hrvatske populacije, 3,34 milijuna ili 82 posto stanovnika imaju pristup internetu i mogu se dosegnuti online oglašavanjem, a 2,9 milijuna ili čak 71,2 posto njih su aktivni na društvenim mrežama. Dodatno, u Hrvatskoj je zabilježeno i 5,25 milijuna mobilnih priključaka odnosno 1,29 po stanovniku, podaci su DataReportala koje svake godine pripremaju u suradnji s nekoliko platformi, kao što su Hootsuite i We Are Social.

Podaci iz globalnog istraživanja digitalnih tržišta i trendova, prikupljaju se od renomiranih izvora navedenih u fusnotama izvještaja, pa se rezultati mogu promatrati kao relevantan izvor informacija i odličan alat za razumijevanje potrošača i njihovog ponašanja u digitalnom okruženju.

Osim globalnih brojki, izvještaju su podijeljeni po kontinentima, regijama i državama pa se brojni marketing stručnjaci koriste njihovim izvještajima kod planiranja i izrade marketinških strategija

DataReportal u svom izvještaju polazi od podatka kako Hrvatska ima 4,07 milijuna stanovnika, te da je 3,34 milijuna internet korisnika odnosno 1,9 posto više nego 2021. Dosadašnja istraživanja pokazala su da u nas je razvidan trend rasta svih pokazatelja, iako je taj rast u 2022. bio nešto sporiji.

Usporedimo li hrvatske s globalnim brojkama, po kojima je penetracija interneta u svijetu 62,5 posto, a korištenja društvenih mreža 58,4 posto,Hrvatska daleko nadmašuje te brojke.

Korištenje interneta

Od ukupnog internet prometa (website traffic) mobilni uređaji su zaslužni za 49,37 posto a desktop računala za 49,03 posto prometa. Prema istim statistikama, pratimo globalne trendove gdje je mobilni promet već godinama veći od prometa na desktop računalima. Tableti i ostali uređaji generiraju samo 1,6 posto prometa.

U 20 najposjećenijih stranica prema SemRush rankingu su najznačajniji hrvatski news portali koje prevodi index.hr, dvije društvene mreže (Facebook i Instagram), dva Googlova proizvoda (Google tražilica i YouTube) te Wikipedia.

Google tražilica je daleko najpopularnija stranica s ukupno 44,8 milijuna posjeta, a koristi je više od 96 posto internet korisnika, a zanimljivo je primijetiti da Facebook koristimo skoro 22 minute svaki puta kada ga posjetimo.

Društvene mreže

U Hrvatskoj je aktivno 2,9 milijuna korisnika društvenih mreža odnosno 71,2 posto ukupne populacije odnosno 81,2 posto populacije starije od 13 godina. U odnosu na prošlu godinu to je rast od 3,6 posto.

Promatramo li društvene mreže kao izvore prometa prema drugim web stranicama, Facebook je zaslužan za više od 90 posto ukupnog prometa kod društvenih mreža, a slijede ga Pinterest sa 3,22 posto, Twitter s 2,02 posto, Instagram sa 1,79 posto i YouTube s 1,47 posto. Sve ostale društvene mreže generiraju ispod jedan posto prometa prema drugim web stranicama.

Facebook

Facebook ima 1,75 milijuna korisnika odnosno 43 posto ukupne populacije i 49 posto populacije starije od 13 godine. Od ukupnog broja korisnika, 65,3 posto pristupa Facebooku isključivo putem mobilnog telefona, dok samo 2,4 posto koristi isključivo desktop uređaje.

Prosječan korisnik je fan samo jedne Facebook stranice, a mjesečno lajka 16 objava, jednu objavu podijeli te ostavi 5 komentara i klikne na 27 oglasa.
Primjetan je pad u broju stranica kojima postajemo fanovi i kako taj podatak u potpunosti gubi marketinški značaj, dok Facebook oglasi još uvijek generiraju aktivnost.

YouTube

YouTube privlači i dalje najveći broj korisnika. U 2022. godini putem YouTube oglasa se može dosegnuti 2,9 milijuna ljudi odnosno gotovo 87 posto svih internet korisnika, od čega je 2,51 milijuna starije od 18 godina. U odnosu na prošlu godinu to je rast od 3,6 posto.

Instagram i ostale društvene mreže

Instagram ima potencijal dosegnuti 1,45 milijuna ljudi odnosno 35,6 posto ukupne populacije i 43,4 posto internet korisnika. To je rast veliki rast od 11,5 posto u odnosu na prošlu godinu.

Facebook Messenger ima 1,35 milijuna korisnika odnosno 37,8 posto populacije starije od 13 godina.

Poslovnu mrežu LinkedIn koristi 730.000 ljudi odnosno 7,4 posto korisnika više nego prošle godine.

Snapchat ima potencijalni doseg od 555.000 korisnika uz rast od 5,7 posto. No važno je napomenuti kako je samo 15,5 posto korisnika starijih od 13 godina.

Twitter nažalost nikad nije zaživio među širom populacijom u nas te ga trenutačno koristi 188.900 korisnika što je 33,7 posto manje u odnosu na prethodni kvartal.

E-commerce

Prema istom istraživanju, 86,1 posto stanovnika starijih od 15 godina su klijenti neke banke, dok ih 68 posto ima debitnu karticu a 35,5 posto ih koristi kreditnu karticu.

U protekloj godini 83,1 posto stanovnika je koristilo usluge digitalnog plaćanja, dok ih je 29,6 posto obavilo barem jednu kupnju putem interneta.

Putem interneta se najviše kupuje elektronika, odjeća i modni dodaci, turističke usluge i putovanja, namještaj, igračke, proizvodi za osobnu njegu te hrana i piće.

Cijeli izvještaj DIGITAL 2022: CROATIA  i detaljnije statistike možete pronaći na linku.


Autor članka: Denis Sinovčić, stručnjak za digitalni marketing i vlasnik agencije Baras Marketing