Dionica Applea porasla 6,8 posto usprkos padu prodaje iPhonea

Mnogi analitičari strahovali su kako će tržište reagirati na rezultate Applea - niže prhode, nižu dobit i loše prognoze vezane uz prodaju uređaja - ali čini se da su investitori nakon objave podataka o maržama na usluge prihvatili priču da su usluge važnije od broja prodanih uređaja

u 8:59 Zadnja izmjena: 31.01.2019 u 10:28
45
Dionica Applea
Bruto marža kod usluga u prvom tromjesečju dosegnula je 62,8 posto naprema ukupne bruto marže od 38 posto. Apple Music sada ima 50 milijuna pretplatnika, a njegov glavni suparnik u tom segmentu Spotify u studenom je objavio da ima 87 milijuna pretplatnika

Vrijednost dionice Applea porasla je u srijedu 6,8 posto nakon što je tvrtka izvijestila da je prodaja iPhonea – koja se smatrala najvažnijom metrikom uspješnosti tvrtke – pala za 15 posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Skok dionica sugerira da investitori prihvaćaju Appleovu priču da prodaja iPhonea više nije temelj poslovanja i da je važno povećati broj aktivnih uređaja koji mogu generirati stalne prihode dok korisnici kupuju dodatne usluge.

Apple je s takvom pričom krenuo u posljednjem tromjesečju prošle godine, kada je najavio da više neće objavljivati podatke o broju prodanih iPhonea, iPada i Macova. U ovom tromjesečju tvrtka je stavila još jači naglasak na tu priču pružajući ulagačima novu metriku koja im daje uvid u druge dijelove poslovanja.

Po prvi put Apple je objavio broj aktivnih iPhonea: ima ih 900 milijuna. Ukupna baza instaliranih uređaja iz Appleova portfelja dosegnula je krajem prosinca rekordnu razinu u svakoj kategoriji proizvoda, s ukupno 1,4 milijarde aktivnih uređaja, priopćila je kompanija.

Baza aktivnih uređaja predstavlja potencijal koji će Apple nastojati iskoristiti povećanom prodajom usluga kao što su pohrana dokumenata u iCloudu i Apple Music. Iako je Apple priznao da su nadogradnje proizvoda usporile, djelomično zbog vlastitih inicijativa kao što su zamjene baterija, usluge dugoročno imaju potencijal da generiraju stabilne prihode.

Bruto marža od usluga 62,8 posto

Bruto marža kod usluga u prvom tromjesečju dosegnula je 62,8 posto naprema ukupne bruto marže od 38 posto. Apple Music sada ima 50 milijuna pretplatnika, rekao je financijski direktor Luca Maestri u obraćanju investitorima nakon objave poslovnih rezultata. Glavni suparnik u području glazbenog streaminga Spotify u posljednjem kvartalnom izvješću u studenom objavio je da ima 87 milijuna pretplatnika, što je 40 posto više u odnosu na prethodnu godinu i 5 posto više u odnosu na prethodno tromjesečje. Apple je u travnju izvijestio da ima 40 milijuna pretplatnika na svoju glazbenu uslugu, što predstavlja 25-postotno povećanje u manje od godinu dana.

Apple News dosegnuo je rekordnu razinu od 85 milijuna aktivnih korisnika mjesečno, objavila je kompanija. Ti korisnici vjerojatno su ciljna publika za novu pretplatnu uslugu koju Apple planira lansirati na temelju u ožujku kupljene aplikacije za pretplatu na časopis Texture. Bloomberg je u travnju izvijestio da Apple planira integrirati Texture u Apple News kako bi kreirao novu pretplatnu uslugu.

Izvršni direktor Tim Cook prilikom razgovora s investitorima najavio je planove o pretplati na video usluge. Cook je rekao da su tradicionalni kabelski paketi u drastičnom padu, tako da Apple planira pridobiti gledatelje putem video pretplata trećih strana i novog izvornog sadržaja. Izvršni direktor kompanije predviđa da će “korisnici vjerojatno kupovati više raznih usluga umjesto sadašnjih kabelskih paketa”.

Tvrtka je povećala produkciju izvornog sadržaja, najavivši u lipnju višegodišnji ugovor s Oprahom, kupila je u prosincu show zvijezde NBA-ja Kevina Duranta, a od prosinca je u naprednim razgovorima o kupnji izraelske televizijske emisije u kojoj je zvijezda Richard Gere, navode izvori. To je sve dio Appleovih planova za razvoj nove digitalne video usluge koja će se pred-instalirati na Appleove uređaje putem “televizijske” aplikacije, izvijestio je CNBC u listopadu.