Dvanaesta žalba na natječaj za radove na pruzi Hrv. Leskovac – Karlovac

Procijenjena vrijednost radova na pruzi Hrvatski Leskovac - Karlovac je 2,04 milijarde kuna, a Europska unija projekt sufinancira s 85 posto nepovratnih sredstava koje treba utrošiti do kraja 2023. godine

151
pruga Rijeka – Zagreb

U petak u 10 sati u prostorima HŽ Infrastrukture trebale su biti otvorene ponude za građevinske i elektroenergetske radove te rekonstrukciju i gradnju drugog kolosijeka na dionica pruge Hrvatski Leskovac – Karlovac. No, 16 sati prije tog roka pristigla je žalba tvrtke N-ING iz Beograda pa je postupak obustavljen dok se Državna komisija za kontrolu javne nabave ne očituje u žalbi. To je 12. žalba pristigla na taj natječaj, piše Jutarnji list.

Procijenjena vrijednost radova na pruzi Hrvatski Leskovac – Karlovac je 2,04 milijarde kuna, a Europska unija projekt sufinancira s 85 posto nepovratnih sredstava koje treba utrošiti do kraja 2023. godine.

Tvrtka N-ING registrirana je za inženjerske djelatnosti i tehničko savjetovanje pa se pretpostavlja da iza njene žalbe stoji neka velika tvrtka koja želi na neko vrijeme zaustaviti natječaj. Navodno je riječ o kineskoj tvrtki koja je aktivna u Srbiji.

Trošak žalbe iznosi 5000 kuna pa tvrtke koje nemaju reference za natječaj podnose žalbe i tako zaustavljaju projekt eu ime velikih tvrtki koje nisu na vrijeme pripremile ponudu, navodi Jutarnji list.

Problem b se riješio izmjenom Zakona o javnoj nabavi, što je prošle godine tražio i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

“To je zaista frustrirajuće. Žalbe na natječaj podnose tvrtke bez ijednog zaposlenog, tvrtke koje se bave nekretninama i kupuju vrijeme. Potičem ministra gospodarstva Horvata da pokrene izmjene Zakona kako bi se trošak žalbe podigao s 5000 na 100 tisuća kuna i kako bi se skratili žalbeni rokovi”, rekao je tad Butković.

No, desilo se nije ništa u tom smjeru, niti u mandatu ministra Horvata, niti u mandatu sadašnjeg ministra Ćorića.

Od dosadašnjih 11 žalbi na natječaj za radove na pruzi Hrvatski Leskovac – Karlovac, nekoliko ih je prihvaćeno. Prvu žalbu, u rujnu prošle godine, podnijela je tvrtka Beto Lučko, koja je kasnije od nje odustala. Samo u prosincu je podneseno šest žalbi – neke su odbijene, neke prihvaćene pa je došlo do promjene dokumentacije.

Upitno je koliko će ova posljednja žalba usporiti postupak. U HŽ infrastrukturi nadaju se da neće dugo, a Državnoj komisiji su već poslali svoj odgovor u kojem navode da je žalba neutemeljena i zakašnjela.