Ericsson Nikola Tesla Grupa u prvih devet mjeseci 2018. ostvarila je prihode od prodaje u iznosu od 1,08 milijardi kuna dok neto dobit iznosi 62,3 milijuna kuna. U odnosu na usporedivo razdoblje prethodne godine priodi su veći za jedan posto, a neto dobit za 20,2 posto.
“Sve veća ulaganja u modernizaciju mobilnih mreža i projekte digitalne transformacije omogućila su snažan rast prodaje na domaćem tržištu, a uz operatorski segment dobre rezultate ostvarujemo i u segmentu Industrije i društva. Na izvoznim tržištima ostvareni su niži prihodi od prodaje ponajprije zbog manjeg broja projekata modernizacije mreža i poteškoća vezanih uz gospodarsko i političko okruženje. Za razliku od pada prodaje na izvoznim tržištima, Ericssonovo interno tržište ponovno bilježi solidan rast te doprinosi stabilnosti financijskog poslovanja”, rekla je predsjednica kompanije Gordana Kovačević.
Operativna dobit veća 16,2 posto
Bruto dobit bilježi porast od 4,3 posto dok je operativna dobit veća 16,2 posto. Rast je rezultat nešto većih prihoda od prodaje i bruto marže, manjih prodajnih i administrativnih troškova te manjeg utjecaja kretanja tečaja u odnosu na prvih devet mjeseci prethodne godine.
>>Gordana Kovačević: I 2018. bit će godina značajnih investicija
>>Otvoren razvojno-istraživački centar Ericssona Nikole Tesle u Osijeku
“Kraj trećeg tromjesečja zaključili smo s zdravom bilancom i udjelom vlastitog kapitala u ukupnoj imovini od 30 posto. Ostvaren je i pozitivan novčani tok od poslovnih aktivnosti kao rezultat proaktivne naplate potraživanja od kupaca”, istaknula je Gordana Kovačević.
Ukupna novčana sredstva uključujući kratkotrajnu financijsku imovinu krajem trećeg tromjesečja iznose 197,5 milijuna kuna. Učinkovitost obrtnog kapitala i dalje je snažna te mjerena u danima vezivanja obrtnih sredstava iznosi 30 dana. Stopa konverzije novca je 17 posto.
Novi ciklus strateškog planiranja
Grupa Ericsson Nikola Tesla tijekom trećeg tromjesečja pokrenula je novi ciklus strateškog planiranja za razdoblje do 2023. godine, temeljenog na kontinuiranim analizama stanja na svim relevantnim tržištima, kao i projekcijama trendova u ICT industriji.
Ericsson Nikola Tesla osteje fokusiran na 4G/5G mobilna rješenja, rješenja za digitalnu transformaciju, usluge upravljanja te rješenja u segmentu Industrije i društva.
“Također smo strateški fokusirani na dobivanje novih odgovornosti i projekata te jačanje konkurentnosti na globalnom Ericssonovom tržištu. Cilj nam je zadržati poziciju kvalitetnog Ericssonovog centra, efikasnom isporukom usluga baziranom na ključnim kompetencijama, automatizaciji te naprednim rješenjima za analizu i upravljanje mrežom”, poručila je predsjednica kompanije.
“Kao odgovor na izazovne tržišne okolnosti blisko surađujemo s kupcima, prilagođavamo našu organizaciju i način rada te ulažemo u razvoj kompetencija zaposlenika i naše tehnološko vodstvo s naglaskom na 5G. Ostajemo usmjereni na troškovnu i operativnu učinkovitost, učinkovitost kapitala i upravljanje rizicima kako bismo osnažili već solidne financijske temelje kompanije”, zaključila je Gordana Kovačević.
Rast prodaje na domaćem i internom tržištu
Prihodi od prodaje na domaćem tržištu iznose 231,8 milijuna kuna i veći su 27,1 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.
Na internom Ericssonovom tržištu ostvaren je prihod od prodaje u iznosu od 695,2 milijuna kuna, što je porast od 3,4 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Doprinos kompanije Ericsson Nikola Tesla Servisi d.o.o., kompanije kćeri Ericssona Nikole Tesle d.d., prihodima u ovom tržišnom segmentu iznosi 129,2 milijuna kuna, što je blagi porast u odnosu na 128,7 milijuna kuna ostvarenih u prva tri kvartala 2017. godine.
U prvih devet mjeseci ove godine na stranim tržištima prihodovano je prodaje 153,5 milijuna kuna, što je 28,4 posto slabiji rezultat u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.
Najveći pad od 41,2 posto zabilježen je na tržištu Zajednice Neovisnih Država gdje je u prvih devet mjeseci prihodovano samo 69,1 milijun kuna. Pad prihoda je rezultat manjeg broja novih projekata modernizacije mreža. Glavne aktivnosti su na izgradnji LTE mreža s operatorima beCloudom u Bjelorusiji i IDC-om u Moldovi. Također, nastavljene su aktivnosti na kompleksnom projektu informatizacije zdravstvenog sustava u Kazahstanu , a u tijeku su i intenzivne marketinško-prodajne aktivnosti s postojećim i novim kupcima.
Na tržištima Jugoistočne Europe (Bosna i Hercegovina, Crna Gora i Kosovo) prihodi od prodaje iznose 84,4 milijuna kuna, što je smanjenje od 13 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. “Najveće izazove susrećemo na tržištu Bosne i Hercegovine zbog nepovoljne gospodarske i političke situacije. Rezultati na ostalim tržištima u skladu su s planom”, rekla je Kovačević, istaknuvši nastavak dobre suradnje s operatorima HT-om Mostar, Crnogorskim telekomom i Ipkom na modernizaciji i održavanju telekomunikacijskih mreža.