Koncept Amazon Bank mogao bi uskoro prerasti na višu razinu. Naime, američki tehnološki div pregovara s nekoliko američkih banaka o partnerstvu u vođenju transakcijskih računa za mlade, objavio je Wall street Journal.
Amazon, navodi se u izvješćima, pregovara s JP Morganom, Capital Oneom i nekim drugim tvrtkama koje pružaju financijske usluge o mogućnosti otvaranja takozvanih čekovnih računa (cheeking account) – riječ je o američkom ekvivalentu transakcijskog računa – za mlade i za osobe koje još nemaju račun u banci pod Amazonovim brendom.
Razgovori su u ranoj fazi, navode izvori, ali partnerski pristup mogao bi tehnološkim tvrtkama širom otvoriti vrata financijskih usluga.
Glasnogovornik JP Morgana odbio je komentirati informaciju. Capital One odgovorio je da ne komentiraju “glasine i špekulacije”, a u Amazonu pak nisu bili dostupni za komentar, navodi WSJ.
70 milijuna potencijalnih korisnika
Amazon bi u roku od pet godina mogao pridobiti 70 milijuna korisnika financijskih usluga, pokazalo je nedavno istraživanje konzultantske kuće Bain & Co. To je otprilike isti broj korisnika koji danas ima Wells Fargo, treća najveća američka banka.
Istraživanje je obuhvatilo 135 tisuća potrošača u 22 zemlje. Pokazalo se da je financijske proizvode tehnoloških tvrtki spremno koristiti više od pola američkih ispitanika te čak tri četvrtine ukupnog broja ispitanika u dobi između 18 i 24 godine.
Istraživanje je također pokazalo da ispitanici, kada je riječ o tehnološkim kompanijama i financijskim uslugama, najviše vjeruju PayPalu i Amazonu.
Kada se govori o ulasku velikih tehnoloških tvrtki u bankarski sektor, često se koristi termin Google Bank, no Amazon je također jedan od primjera takve politike. Pretpostavka je da tehnološki divovi imaju procesorsku snagu i znanja o informacijskoj sigurnosti potrebna za pohranu i obradu velikog broja financijskih podataka i transakcija. Te svoje tehnološke prednost mogu kombinirati s korisnicima atraktivnim funkcionalnostima i jednostavnim uslugama.
Za razliku od banaka, tehnološke tvrtke nisu podložne strogoj regulaciji, no to bi se moglo promijeniti kada počnu nuditi bankarske usluge.
Suparnici ili partneri
Poput Ubera, Google je postao sinonim za digitalne poremećaje u raznim industrijama. Internetski div je, između ostalog, pokazao interes za ulazak na područje financijskih usluga. Potrošači u Europi sve češće razmatraju tvrtke poput Facebooka i Googlea kao potencijalne pružatelje financijskih usluga.
Interes Googlea za financijske usluge ne čudi s obzirom na to da kompanija dnevno procesuira milijune transakcija na kojima se temelje jednostavne online usluge.
“Ako velike tehnološke tvrtke poput Applea, Googlea, Microsofta, PayPala, Amazona i drugih žele ući u određene financijske usluge, mislim da imaju snagu da pobijede banke”, procjenjuje anonimni IT stručnjak iz bankarskog sektora za Computer Weekly, “No, u tome bi ih mogli omesti jačanje regulacije i deglobalizacije financijskih usluga.”
Bakarski biznis je skup, težak i ne daje uvijek očekivani financijski povrat, upozorava izvor. “Ako tehnološka tvrtka želi ostvariti visoki povrat, trebala bi pokušati prodati usluge bankama ili postati njihov partner umjesto da se natječu.”
S druge strane, banke bi mogle nuditi financijske usluge preko tehnoloških tvrtki. Tehnološki velikani bi nudili usluge pod svojim brendom, donosili bi odluke o proizvodima i kamatnim stopama, a banke bi im u pozadinu pružale potrebnu logističku podršku (koncept “white label”). To bi moglo obuhvaćati sve potrebne zakonske obveze te financijska znanja i vještine.
S podrškom banaka iz pozadine tehnološki divovi mogli bi ući u bankarstvo mnogo bezbolnije, bez prolaska kroz mukotrpan proces rađanja bank-tech kompanije, zaključuje izvor.