Kakva rješenja za fiskalizaciju nude telekom operatori

Ponuda rješenja za fiskalizaciju je vrlo bogata, nude ih informatičke tvrtke i telekomunikacijski operatori. Ovog puta usporedili smo ponudu telekoma za male i srednje poduzetnike, obrtnike i pripadnike samostalnih djelatnosti

1001
fiskalizacija

Fiskalizacija obuhvaća niz mjera kako bi se uspostavio nadzora nad izdavanjem računa koji se plaćaju u gotovini. Ideje se temelji na postavljanju elektroničkih uređaja koji su putem internetske veze povezani s Poreznom upravom koja evidentira svaki izdani račun. Cilj fiskalizacije bio je spriječiti poreznu utaju na području poslovanja gotovinom, unaprijediti postupke poreznog nadzora, podizati razinu svijesti kupaca o važnosti uzimanja računa te suzbiti nelojalnu konkurenciju. Već u prvoj godini primjene fiskalizacija je smanjila poreznu evaziju za oko 13 milijardi kuna.

Obveznici fiskalizacije su fizičke osobe koje su obveznici poreza na dohodak od samostalne djelatnosti (obrtnici), pripadnici slobodnih zanimanja, fizičke i pravne osobe koje su obveznici poreza na dobit. Od srpnja prošle godine obveza fiskalizacije proširena je i na porezne obveznike koji se oporezuju paušalno, periodički i po određenom iznosu prema Zakonu o porezu na dohodak.

Sadržaj računa propisan je odredbama Zakona o PDV-u i posebnim propisima, a dodatni elementi propisani fiskalizacijom su datum i vrijeme izdavanja, oznaka osobe koja izdaje račun (operatora), oznaka načina plaćanja, jedinstveni identifikator računa (JIR) I zaštitni kod izdavatelja (ZKI). ZKI generira program naplatnog uređaja, a JIR dodjeljuje Porezna uprava preko svog servera.

U slučaju kada uređaj ispiše račun bez JIR-a, znači da je internet veza s Poreznom upravom prekinuta. Takav račun je zakonski ispravan i možete ga ispisati i uručiti klijentu, ali se on mora naknadno fiskalizirati i to najkasnije unutar 48 h počevši od prvog sljedećeg dana, a ne od trenutka kada je uređaj prestao izdavati račune bez JIR-a.

Ponuda rješenja za fiskalizaciju je vrlo bogata, nude ih informatičke tvrtke i telekomunikacijski operatori. Ovog puta usporedilismo ponudu telekoma za male i srednje poduzetnike, obrtnike I pripadnike samostalnih djelatnosti.

Vipenet i Fiskal1

Vipnet za 50 kuna mjesečno (bez PDV-a), bez ugovorne obveze, nudi aplikaciju Fiskal1 blagajna, korisničku podršku 24 sata dnevno i zamjenski uređaj u slučaju kvara (ako je zamjenski uređaj raspoloživ u tom trenutku na prodajnom mjestu). Aplikacija omogućava izdavanja računa i u slučaju prekida veze s Poreznom upravom te praćenje skladišta i zaliha robe.

U Vipnetu ističu da je Fiskal1 intuitivna aplikacija, cjelovito rješenje za sve djelatnosti i cjelovito blagajničko rješenje. Kao prednosti ističu brzu implementaciju, jednostavno korištenje, mobilnost te mogućnost korištenja vlastitih uređaja ili kupovine novih uređaja na 24 rate kao i opciju stavljanja svake licencije u sezonsko mirovanje.

Vipnet za 110 kuna nudi i paket koji obuhvaća aplikaciju, tablet LTE i USB printer. Nakon 24 mjeseca korisnik nastavlja plaćati 50 kuna.

Tele2

Paket za fiskalizaciju Tele2 za 79 kuna mjesečno pruža uslugu pristupa internetu putem Tele2 mreže i Alcatel Pixi 4 uređaja zajedno s bluetooth printerom te aplikaciju za fiskalizaciju računa. Korisnik može izdati fiskalni račun, arhivirati račun, ispisati dnevni promet… Računi se mogu naknadno fiskalizirati, unutar 48 sati od izdavanja ili se korisnik putem mobitela može spojiti na WiFi te tako fiskalizirati račune.

Tele2 paket za fiskalizaciju ne podržava plaćanje karticama, no može se u izborniku izabrati opis/način plaćanja karticama te korisnik može preko drugog uređaja naplatiti karticom.

Uz paket za fiskalizaciju korisnik dobiva i pristup internetu s 250 MB mjesečnog prometa te brzinu prijenosa podataka od 128 kbps nakon što potroši paket. Oboje je dovoljno za neometani radi fiskalne blagajne, napominju u Tele2. Uređaj ima dvogodišnje jamstvo, a aplikaciju za fiskalizaciju održava partner, tvrtka BIOS ICT.

Hrvatski Telekom

Hrvatski telekom do 30. lipnja novim korisnicima bez ugovorne obveze nudi instalaciju Mini fiskalne blagajne za jednu kunu. Puna cijena instalacije je 500 kuna.

Mini fiskalna blagajna obuhvaća blagajnu, pisač, internetsku vezu, prihvat kartica te aplikaciju. Na uređajima mini fiskalne blagajne omogućeno je bezgotovinsko plaćanje korisnicima platnih kartica, a trgovcu kao ugovornom partneru omogućena je autorizacija i podmirenje ukupnog iznosa troškova plaćanja prema ugovornom partneru od strane banke temeljem odobrenih transakcija.

Ako se prekine veza s Poreznom upravom i dalje možete izdavati račune, a čim se veza ponovno uspostavi, računi će biti automatski poslani Poreznoj upravi. Web aplikacija omogućava vam da u svakom trenutku možete ažurirati podatke o proizvodima i uslugama ili pogledati izvještaje o izdanim računima.

Tehnička podrška dostupna je 24 sata dnevno, sedam dana tjedno, a pokvareni uređaj HT mijenja u roku od 24 sata.

Cijena fiksne Mini fiskalne blagajne je 89 kuna mjesečno uz Magenta Business1, uz Smart paket je deset kuna skuplja, a uz ugovornu obvezu na 24 mjeseca mjesečna naknada iznosi 117 kuna. Bez ugovorne obveze ili uz ugovornu obvezu na 12 mjeseci cijena iznosi 159 kuna mjesečno.

Cijene prijenosne Mini fiskalne blagajne uz Magenta Business1 iznosi 99 kuna mjesečno, uz Smart paket 109 kuna, uz ugovor na 24 mjeseca 139 kuna, a bez ugovora ili uz ugovor na 12 mjeseci 189 kuna.

Iskon Internet

Iskon također nudi akcijsku instalaciju mini ili maxi fiskalne blagajne za jednu kunu. Također nudi fiksnu prijenosnu blagajnu za “brzo i jednostavno izdavanje računa, jednostavno ažuriranje podataka putem web aplikacije te evidencija svih vrsta plaćanja”.

Akcijska cijena fiksne blagajne uz ugovor na 24 mjeseca iznosi 105 kuna, a redovna cijena je 159 kuna mjesečno. Akcijska cijena za prijenosnu blagajnu je 126 kuna mjesečno uz ugovor na 24 mjeseca, a redovna 189 kuna mjesečno. Uz prijenosnu ide i mjesečna naknada od 10 kuna za podatkovni promet.

Iskonova Maxi fiskalna blagajna je uređaj koji zamjenjuje printer, blagajnu, aplikaciju i internet vezu, a poslovanje se može pratiti na 7” ekranu. Za Maxi fiskalnu blagajnu potrebno je osigurati pristup internetu putem bilo kojeg mobilnog operatora. Korisnik može sam definirati predložak za ispis računa, odabrati način unosa podataka (putem ekrana, preko šifre artikla, barcode scannerom..) te ispisati narudžbu na više lokacija. Cijena je 210 kuna mjesečno uz 10 kuna za mobilni podatkovni promet.

Cijena instalacije uz ugovornu obvezu na 24 mjeseca iznosi 1 kunu, uz ugovornu obvezu na 12 mjeseci 199 kuna, a bez ugovorne obveze 500 kuna. No, trenutno vrijedi akcijska cijena od jedne kune i za one bez ugovorne obveze.

Usluga je dostupna i preko web aplikacije. Intuitivna aplikacija jednostavna za korištenje te omogućava brzo i lako izdavanje računa, upravljanje financijskim podacima i skladištem te brojne druge funkcije, napominju u Iskonu.

Optima telekom

OptiFiskal Mini također postoji u fiksnoj i prijenosnoj inačici. Obuhvaća sve u jednom uređaju: blagajnu, pisač i aplikacija za izdavanje fiskalnog računa (R1, R2, gotovina). Preko web aplikacije korisniku su u svakom trenutku dostupni izvještaji o izdanim računima te mogućnost unosa i ažuriranja proizvoda, usluga i cijena. U slučaju prekida veze s Poreznom upravom, korisnici i dalje mogu izdavati račune, a čim se ponovno uspostavi veza, računi će automatski biti poslani Poreznoj upravi. Održavanje opreme na lokaciji korisnika i pružanje tehničke podrške dostupni su 24 sata dnevno

Mjesečna naknada za OptiFiskal Mini fiksnu blagajnu iznosi 117 kuna mjesečnu, a za prijenosnu 139 kuna. Instalacija blagajne uz ugovornu obvezu na 12 mjeseci je 500 kuna, no trenutno možete instalaciju dobiti za kunu i to bez ugovorne obveze.

OptiFiskal Maxi je usluga koja u jednom touchscreen uređaju uključuje pisač, blagajnu i aplikaciju. Rješenje obuhvaća integrirano skladište, evidencija vrsta plaćanja, backup podataka, definiranje predložaka za ispis računa, unos dnevnog pologa, odabir načina unosa podataka, ispis narudžbe na više lokacija, odabir pohranjenih klijenata prilikom izdavanja računa… Blagajna je povezana s robnim poslovanjem tako da omogućava jednostavnije praćenje robne dokumentacije, izradu nivelacija, normativa, pregled robnih izvještaja…

Mjesečna naknada za OptiFiskal Maxi blagajnu je 199 kuna. Instalacija uz ugovornu obvezu na 24 mjeseca iznosi jednu kunu, uz ugovornu obvezu na 12 mjeseci 250 kuna, a bez ugovorne obveze 500 kuna.

Naravno, prilikom odabira rješenjaza fiskalizaciju treba imati na umu da postojne i brojna druga rješenja koja nisu vezana uz telekom operatore.