Prilikom sklapanja ugovora o osiguranju otplate kredita potrošači nisu bili pravilno upoznati s uvjetima osiguranja koji ograničavaju ili isključuju odgovornost osiguravatelja, utvrdila je HANAFA prilikom nadzora. Osim toga, zabilježene su i iznimno visoke provizije bankama za prodaju tih proizvoda (od 30 do 90 posto zaračunate bruto premije ovisno o vrsti kredita), iako je za njih postoji relativno malen trošak jer se prodaju uz kredite banaka. Riječ je o takozvanim CPI (credit protection insurance) proizvodima.
Utvrđeno je da su banke i društva za osiguranje kao prodavatelji pritom zadržali najveći dio uplaćene premije dok je tek manji služio za pokriće stvarno nastalih štetnih događaja. Zaračunata bruto premija takvih polica osiguranja krajem rujna 2022. iznosila 40,5 milijuna eura, dok su likvidirane štete iznosile tek 2,4 milijuna eura.
HANFA je zbog toga izrekla određene nadzorne mjere koje obuhvaćaju preispitivanje takvih proizvoda, opravdanost iznimno visokih provizija te praćenje distributera. S poduzetim mjerama želi se spriječiti nastanak štete za potrošače zbog nepoštenog tretmana prilikom ugovaranja polica te nedovoljnog informiranja kod isključenja pokrića iz ugovora. Nakon prvih nadzora, HANFA će prema indikatorima rizičnosti obaviti dodatne preglede uvjeta osiguranja za CPI proizvode na tržištu osiguranja te uvesti kontinuirano praćenje i analizu postupanja osiguratelja i banaka u ulozi prodavatelja CPI proizvoda. Na hrvatskom tržištu takve police osiguranja trenutačno nudi osam društava za osiguranje, a najčešće se prodaju zajedno uz bankovni kredit.