I PayPal spreman za ulazak u tradicionalno bankarstvo

Kompanija ima veliku bazu korisnika i sve što treba učiniti jest ponuditi više proizvoda postojećim korisnicima

190
paypal
Photo by Pixabay from Pexels

PayPal je još jedan tehnološki div koji ulazi u bankarsko poslovanje s građanstvom. Do kraja lipnja ponudit će usluge vođenja čekovnog računa (američki čekovni račun – checking account – ekvivalent je europskog tekućeg računa), a cilja na sve one koji još nemaju otvoren račun u banci, objavio je Wall Street Journal.

PayPal će u pružanju bankarskih usluga, slično konceptu kojeg je najavio Amazon, surađivati s manjim bankama. Internetski div pregovara s nekoliko američkih banaka o mogućnosti da pod svojim brendom preko partnerskih banaka otvara čekovne račune za svoje korisnike.

Prema izvješću TechCruncha, Bill Ready, izvršni potpredsjednik i operativni direktor PayPala, rekao je da ulaskom u bankarski sektor žele privući više ljudi digitalnoj ekonomiji. “Onima koji nemaju bankovne račune, kreditne i debitne kartice, želimo ponuditi novo iskustvo.“

Ulazak PayPala u tradicionalno bankarstvo nije iznenađenje. Kada su se PayPal i eBay 2015. podijelili u dvije zasebne tvrtke, to je otvorilo put PayPalu da investira u potencijalni rast. Još iste godine PayPal je za gotovo 900 milijuna dolara kupio tvrtku za digitalni prijenos novca Xoom te tvrtku Paydiant, proizvođača softvera za mobilna plaćanja, za 280 milijuna dolara.

Banke kao pružatelji usluga “iz sjene”

PayPalova strategija prati trendove u industriji. Banke sve češće ulaze u partnerstva s fintech tvrtkama kako bi ponudile kvalitetnije usluge. Mnogi očekuju da će banke početi tehnološkim kompanijama pružati bankarske usluge “iz sjene“.

Tehnološke tvrtke bi nudile usluge pod svojim brendom,  donosile bi odluke o proizvodima i kamatnim stopama, a banke bi im u pozadini pružale potrebnu logističku podršku (koncept “white label”).  To bi moglo obuhvaćati sve potrebne zakonske obveze te financijska znanja i vještine.

“Ulazaki PayPala u bankarski sektor po takvom modelu ima smisla. Kompanija ima veliku bazu korisnika i sve što treba učiniti jest ponuditi više proizvoda postojećim korisnicima. Banke u pozadini dobile bi više posla, iako bi PayPal kao brend bio u prvom planu. PayPal bi pak dobrim dijelom izbjegao kompliciranu proceduru usklađivanja s bankarskom regulativom. Mogli bismo reći da bi optimizirao proces usklađivanja”, tumače ljudi koji dobro poznaju bankarski sektor.

Suradnja se čini prirodnim potezom. Različita poduzeća nude različita znanja i vještine, različitu obveznu razinu usklađenosti s propisima i različiu tehnološku razinu. Kombinacija navedenoga pak nudi bolju bankarsku uslugu. I obje strane dodatno zarađuju.

Na nedavno održanom Innovate Finance Global Summitu u Londonu, Anne Boden, predsjednica Uprave Challengera Starling Bank, izjavila je kako je njezina tvrtka pruža platformu preko koje druge tvrtke ili organizacije mogu pristupiti platnom sustavu.

Boden je opisala kako Starlingovo članstvo u platnim sustavima kao što su BACS, SEPA i brza plaćanja omogućava da pruže svu potrebnu infrastrukturu. “To omogućava tvrtkama, drugim bankama, pa čak i vladama povezivanje s platnom infrastrukturom uz nisku cijenu i visoku dostupnost.”