Ove godine za blagdane ćemo potrošiti rekordnih 13,5 milijardi kuna

Ovogodišnja potrošnja u prosincu po prvi puta će nadmašiti blagdansku potrošnju iz pretkrizne 2008. godine, no na razini cijele godine još uvijek neće premašiti rekordnu 2008., istaknula je direktorica Sektora za trgovinu HGK-a Tomislava Ravlić

267
potrošnja u prosincu 2018
Tomislava Ravlić, direktorica Sektora za trgovinu HGK-a

Prema procjenama Hrvatske gospodarske komore potrošnja u prosincu 2018. iznosit će oko 13,5 milijardi kuna, što je porast za milijardu kuna u odnosu na isto lanjsko  razdoblje, istaknula je direktorica Sektora za trgovinu Tomislava Ravlić komentirajući blagdansku potrošnju.

Ravlić ističe da ćemo time po prvi puta nadmašiti blagdansku potrošnju iz pretkrizne 2008. godine. Dodale je da je to najviša prosinačka potrošnja otkako se ti podaci mjere. Udarni period potrošnje očekuje se u razdoblju od 19. do 24. prosinca.

Rasterećenje plaća i njihov rast kroz porezne reforme djelovali su na optimizam građana pa tako i na potrošnju. “Imali smo i dobru turističku sezonu, što također ide u prilog ovogodišnjem rekordnom prosincu”, rekla je Ravlić, uz napomenu da će svoj doprinos potrošnji dati i povećanje neoporezivoga dijela za božićnice i regres budući da je sve više poslodavaca odlučilo radnicima isplatiti dodatnu plaću, veće božićnice ili bonuse.

Rekordna 2008. godina

“Na godišnjoj razini ipak se još nećemo oboriti rekord iz 2008. godine. Nastavi li se  trenutna dinamika realnoga rasta maloprodajnoga prometa, sljedeće godine mogli bismo dosegnuti razina prije krize, a 2020. mogli bismo prestići tu razinu”, procjenjuje Ravlić. Procjena se temelji na rastu prometa u trgovini na malo koji kontinuirano raste od 2014. godine, a u prvih devet mjeseci ove godine veći je za 3,6 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Prema rezultatima prošlogodišnjega istraživanja HGK, najveći broj ispitanika potrošio je na blagdanske darove između 100 i 500 kuna (39%). Slijede ih potrošaći koji su za darove izdvojili između 500 i 1000 kuna (31%). Gornju granicu od 1000 kuna premašilo je prema anketi tek 9 posto potrošača, dok je manje od 100 kuna ili ništa potrošilo 21 posto ispitanika.

Gotovo 40 posto ispitanika lani je ispod bora ostavilo igračke. Kupovala se i kozmetika (37%), obuća i odjeća (36%) te delikatesni prehrambeni proizvodi (25%).

“I ove godine očekujemo slične popise za kupovinu. No, u usporedbi sa zapadnoeuropskim zemljama u kojima se daruju nešto luksuzniji pokloni, naši su građani ipak više okrenuti praktičnim darovima”, napomenula je Ravlić.

Hrvatski trgovci još uvijek u dovoljnoj mjeri ne prepoznaju važnost online trgovine, što dodatno pogoršava našu poziciju u globalnoj utakmici. Za ilustraciju, online potrošnja u svijetu raste 30 posto godišnje, a u Hrvatskoj rast iznosi mršavih 12 posto.