Pripajanje Jadranske banke HPB-u korak ka jakoj banci u hrvatskom vlasništvu

Hrvatska poštanska banka preuzimanjem Jadranske banke učvrstila se na šestom mjestu među bankama na hrvatskom tržištu. U prošloj godini Grupa HPB je ostavrila rekordnu bruto dobit od 188 milijuna kuna, a imovina je premašila 23 milijarde kuna

u 15:56 Zadnja izmjena: 03.04.2019 u 15:56
190
preuzimanje Jadranske banke
Mato Filipović, Lana Milinović i Tomislav Vuić

Jadranska banka uspješno je pripojena Hrvatskoj poštanskoj banci i 1. travnja postale su jedna banka. Tim u kojem su radili zaposlenici HPB-a i Jadranske banke za osam mjeseci završio je jednu od najbrže provedenih bankarskih integracija u Hrvatskoj.

“Pripajanje Jadranske banke za nas je velika stvar zato što je ovo jedan od koraka u stvaranju jedne jače banke u hrvatskom vlasništvu. Velika je stvar što smo pokazali da možemo preuzeti jednu banku. Bogatiji smo za jedno iskustvo koje će nam, nadamo se, koristiti i u budućnosti. I pojačali smo svoje prisustvo u Dalmaciji, što je jedan od naših strateških ciljeva”, istaknuo je predsjednik Urave HPB-a Tomislav Vuić.

“Operativno je napravljen jako dobar posao i zahvalio bih svima koji su tome sudjelovali, najviše Mati Filipoviću koji je kao predsjednik Uprave Jadranske banke operativno bio najviše ukključen u projekt”, dodao je predsjednik Urave HPB-a.

Član Uprave HPB-a Domagoj Karađole osvrnuo se na revidirane konsolidirane rezultate banke. Istaknuo je kako je Grupa HPB je u prošloj godini ostvarila rekordnu bruto dobit od 188 milijuna kuna dok je ukupna imovina banke premašila 23 milijarde kuna. “Učvrstili smo poziciju šeste banka na hrvatskom tržištu a to se vidi i po povećanju tržišnih udjela. Tržišni udio u ukupnoj imovini, uključujući Jadransku banku, sada iznosi 5,5 posto. Udio u depozitima premašio je šest posto što dpokazuje daa HPB Grupa uživa snažno povjerenje građana odnosno klijenata”, rekao je Karađole.

Mato Filipović imenovan je za predsjednika Uorave Jadranske banke u srpnju prošle godine, nakon što je HPB kupio i dokapitalizirao Jadransku banku.

“Zadatak je bio u što kraćem roku pripemiti i pripojiti Jadransku banku pod krov HPB-a. Nakon uspješne sanacije pristupili smo tom zahtjevnom i opsežnom poslu. Ponosan sam što smo zajedničkim radom cijelog stručnog tima HPB-a i Uprave Jadranske banke, pod pokroviteljstvom HPB-a, prošlog vikenda uspješno migrirali i napravili cjelokupno pripajanje Jadranske banke Hrvatskoj poštanskoj banci”, rekao je Filipović. “Svi podaci s migrirani bez ijednog ekscesa, Rekao bih da se gotovo nije ni primjetilo, a dokaz toga je da smo u kontakt centru imali tek dvadesetak poziva, bez ijednog prigovora.”

Dodao je Filipović da su u poslovnicama gužve, ali razlog je što su to klijenti koji su navikli dolaziti u poslovnice  jer ne korsite digitalne kanale. A dio klijenata navratio je iz radoznalosti, kako bi vidio što se dešava.

“Osnovne značajke ovog projekta bile su sačuvati klijente, u čemu smo uspjli jer su klijenti Jadranske banke izuzetno lojalni i nadam se da će tako nastaviti i u HPB-u”, rekao je Filipović. Naglasio je također da je uspješno proveden program zbrinjavanja radnika. Dio poslovanja je dislociran u Šibenik i tako je sačuvan značajan broj radnih mjesta.

Otvoren je Regionalni centar Šibenik, jedan od većih u HPB-ovoj mreži, koji će nastaviti s pružanjem svih usluga i programa iz portfelja HPB-a. Regionalni centar Šibenik proširen je s tri psolovnice i jednom ispostavom.

“Proces pripajanja banke je izuzetno kompleksan, posebno u IT segmentu. Živimo u digitalnom dobu i naši klijenti su naviklli na digitalne kanale i dostupnost usluga 24 sata. Izazov je bio da provedemo migraciju tako da razdoblje u kojem će usluge biti nedostupne klijentima bude što kraće”, rekla je Lana Milinović, izvršna direktorica Sektora informatike HPB-a. “Ponosni smo na odrađeni posao. Pripajanje smo odradili tako da su usluge automatske mreže bile dostupne 24 sata.”

“Mislim da je HPB na ovom projektu pokazao da u IT dijelu ima kvalitetne resurse i da smo spremni za sve tehnološke izazove koji na sčekaju”, poručila je izvršna direktorica IT Sektora.

Rad tima pohvalio je i Mladen Mrvelj, član Uprave zadužen za tehnologiju: “Uspješno smo završili važan i kompleksan projekt u koji je bio uključen tim vrhunskih stručnjaka, koji je bio jako dobro organiziran, odlično motiviran i  koordiniran. Zahvalio bih se cijelom timu. Sad nam ostaje prostora da se posvetimo daljnjoj digitalizaciji naših usluga i inovacijama.”

U procesu pripajanja zatvoreno je 11 poslovnica. Šibenska poslovnica HPB-a je prebačena u obnovljene prostore Jadranske banke.

“Jedan dio naše strategije je bolje korištenje i sinergija s Hrvatskom poštom kroz model   ‘banka u pošti’. Poslovnice koje su bile nerentabilne i neodržive su zatvorene, a promet je usmjeren na obnovljene poslovnice koje mogu primiti više klijenata. Dio klijenata će biti servisiran kroz urede u Hrvatskim poštama. Osnovna ideja je da se nećemo više širiti kroz otvaranje novih poslovnica nego kroz poštanskeurede koji trebaju biti sve opremljeniji i educiraniji, i pružati uskluge tamo gdje nema dovoljno veličine da bi banka imala svoju poslovnicu”, obrazložio je Tomislav Vuić. .

Mato Filipović dodao je kako se prodajno osoblje u RC Šibenik sada okreće digitalizaciji i usmjeravanju klijenata. “Glavni zadatak nam je pridobiti klijente, fizičke i pravne osobe, koji koriste stare bankarske kanale i usluge poput štednih knjižica i rukom opisanih virmana da prihvate digitalno bankarstvo.”

S novih 40 tisuća klijenata Jadranske banke HPB je premašio broj od 600 tisuća klijenata, ima 12 regionalnih centara, 58 poslovnica i najveću distributivnu mrežu za pružanje bankarskih usluga u Hrvatskoj.