Više od 60% potrošača pod utjecajem je društvenih mreža prilikom kupnje

Trideset i osam posto globalnih potrošača streama zabavni sadržaj najmanje jednom dnevno, a među potrošačima Generacije Z više od 50 posto prestaje pristupati zabavnim sadržajima na tradicionalan način, kablovima

103
Global Consumer Insights Survey

Potrošači sve više koriste digitalnu tehnologiju, i to ne samo za kupnju, pokazala je PwC-ova studija Global Consumer Insights Survey. Na primjer, u tijeku je revolucija u načinu na koji potrošači pristupaju zabavnim i medijskim sadržajima. Trideset i osam posto globalnih potrošača streama zabavni sadržaj najmanje jednom dnevno, a među potrošačima Generacije Z više od 50 posto prestaje pristupati zabavnim sadržajima na tradicionalan način, kablovima (tzv. cord-cutting).

Studija Global Consumer Insights Survey istražuje i analizira ponašanje, navike i očekivanja  internetskih potrošača, a obuhvatilo je više od 21 tisuće ispitanika u 27 zemalja. PwC-ovo istraživanje otkriva ubrzane promjene u ponašanju potrošača u raznim područjima, a ne samo u praćenju zabavnih i medijskih sadržaja.

Kada je riječ o praćenju vijesti, 25 posto potrošača prvo posjećuje društvene mreže kako bi se informirali o najnovijim događajima. Uzimajući u obzir koliko su danas društvene mreže sveprisutne, ovo i nije neko iznenađenje. Oglasi koji se postavljaju na društvene mreže i koji omogućavaju potrošačima komunikaciju s brandovima sada su treći najefikasniji oblik oglašavanja, a među milenijalcima su najpopularniji oblik oglašavanja, prestižući tako tradicionalne televizijske oglase.

Bolje korisničko iskustvo potiče potrošnju

Studija otkriva da potrošači, koji su bombardirani s ogromnim izborom, stalno traže alate koji će im pomoći u pojednostavljivanju njihovih kupovnih izbora. Uz korištenje digitalne tehnologije, traže ih i u svojim provjerenim zajednicama i od drugih stručnjaka:

  • Prema ispitanicima, tri najvažnija atributa koja mogu pomoći u kupovini u trgovinama su lagano snalaženje, stručni prodavači i jednostavni načini plaćanja.
  • 61 posto potrošača pod utjecajem je društvenih medija prilikom kupnje, bilo kao inspiracija ili praćenjem pozitivnih kritika. Suprotno tome, manje od 20 posto potrošača kaže da će vjerojatno kupiti proizvod zbog poznate osobe ili influencera.
  • Gotovo 50 posto ispitanika vođeno je mišljenjem obitelji i prijatelja pri izboru pružatelja usluga putovanja.

“Ključ dobrog krajnjeg iskustva korisnika nije samo u iskustvu kupnje i boravka u dućanu – on prožima čitave sektore. Potrošači traže nesmetanu i laganu kupnju, a kompanije to mogu postići korištenjem spoja fizičkih i digitalnih pristupa. To rezultira boljim povratom na iskustvo potrošača i trajnijim rezultatima za poslovanje”, komentirao je John Maxwell, PwC-ov globalni voditelj usluga u potrošačkom sektoru.

Pametni telefoni najpopolarniji uređaj za online kupnju

Dvije trećine potrošača sada su spremniji pristupiti netradicionalnim zdravstvenim uslugama putem interneta. Gotovo 75 posto ima aplikacije koje se koriste u zdravstvene svrhe, od kojih su one za praćenje vježbanja i zdravlja najpopularnije.

Više od polovice (51%) ispitanih potrošača koristilo je pametni telefon za plaćanje računa i faktura putem interneta, a isti postotak je prebacivao novac putem interneta. Prvi put u proteklih 10 godina od kada PwC radi ovo istraživanje, ispitani potrošači koriste pametne telefone više od ostalih mobilnih uređaja za kupnju putem interneta, pri čemu ih 24 posto tjedno koristi pametni telefon za kupnju putem interneta.

U rastućim ekonomijama, korištenje mobilnog plaćanja u trgovinama raste, pri čemu je najveći rast na 61 posto u razdoblju od jedne godine zabilježen u Vijetnamu, nakon čega slijedi Bliski Istok (45%). Promatrajući globalno, zabilježen je ukupni porast od 24 posto u protekloj godini. Općenito, vjerojatno će azijske zemlje brže prihvatiti ovakvo ponašanje od zapadnih zemalja.