Grad Zagreb nabavlja 20 novih niskopodnih tramvaja

Riječ je o vozilima manjeg kapaciteta koja će prevoziti putnike na manje opterećenim i noćnim linijama. Predviđena dužina tramvaja je 19 – 23 metra. U njih bi trebalo stati minimalno 110 putnika, od čega bi njih 20 posto imalo mogućnost sjedenja

167
niskopodni tramvaj
[Izvor: ZET]

Grad Zagreb raspisao je javnu nabavu za dvadeset niskopodnih tramvaja procijenjene nabavne vrijednosti 38,84 milijuna eura bez PDV-a. Riječ je o najvećem pojedinačnom projektu iz programa NextGeneration EU-a, financiranog iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, piše tportal.

Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za nabavu 20 niskopodnih tramvaja potpisali su potkraj prosinca potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, v.d. ravnatelja Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata EU-a (SAFU) Dragan Jelić i direktor ZET-a Marko Bogdanović.

Kako je vidljivo iz dokumentacije, riječ je o vozilima manjeg kapaciteta koja će prevoziti putnike na manje opterećenim i noćnim linijama. Predviđena dužina tramvaja je 19 – 23 metra. U njih bi trebalo stati minimalno 110 putnika, od čega bi njih 20 posto imalo mogućnost sjedenja.

Predviđeno je da tramvaji imaju minimalno četvora vrata, sustav za brojanje putnika na osnovi ulaska i izlaska iz vozila, kompletan videonadzor vozačke i putničke kabine, kao i sustav za analizu videozapisa. U ZET-u traže da maksimalna brzina tramvaja bude 70 kilometara na sat iako prosječno voze zagrebačkim tračnicama ispod 14 kilometara na sat.

Predviđeno je da se tramvaji mogu eksploatirati minimalno 35 godina, a da rezervne dijelove isporučitelj osigura minimalno 15 godina. Pred isporučitelja postavljen je i zahtjev da je u zadnjih pet godina isporučio istu ili robu sličnu predmetu nabave. Zbroj vrijednosti (bez PDV-a) najviše četiri isporuke robe mora minimalno iznositi 19.742.517,75 eura.

Rok za dostavu ponuda je 6. travnja, rok za donošenje odluke 120 dana nakon toga, a očekuje se da prvi tramvaj na cesti bude najviše 24 mjeseca od dana potpisa ugovora. Nakon toga najmanje četiri tramvajska vozila mjesečno trebala bi pristizati u garažu ZET-a. Zadnji tramvaj mora biti isporučen do 15. prosinca 2025.

Posljednje tramvaje Zagreb je nabavio od konzorcija Crotram (TŽV Gredelj i Končar) prije 17 godina, a na zagrebačkim ulicama osim njih voze modeli češke Tatre, ali i tramvaji koje je sedamdesetih godina prošlog stoljeća proizveo Đuro Đaković. Prosječna im je starost oko 29 godina, a izvještaj o poslovanju ZET-a u 2021. pokazao je da im najveću stavku za troškove vanjske usluge čine troškovi održavanja novih modela. Riječ je o ugovoru koji je potpisala jedna od bivših uprava, prema kojem se servis tramvaja plaća 7,50 kuna po prijeđenom kilometru, piše Vedran Brkulj na tportalu.