Hrvatske ceste u 2024. pokreću 20 projekata vrijednih više od milijardu eura

Među velikim projektima čija će gradnja početi u 2024. među ostalim su brza cesta Požega – Staro Petrovo Selo, spojna cesta čvor Vučevica na A1 – čvor na D8, obilaznice Orebića i Vukovara, cesta Ravča – Drvenik te Marija Bistrica – Zlatar Bistrica

171
čvor Trinajstići
[Image by Thanks for your Like • donations welcome from Pixabay]

Hrvatske ceste u 2024. počet će graditi prometnice u vrijednosti većoj od milijardu eura, potvrdio je Jutarnjem listu Josip Škorić, predsjednik Uprave te tvrtke. Riječ je o 20 velikih cestovnih projekata, od kojih je 17 strateških. Hrvatski sabor prošlog je tjedna usvojio Financijski plan Hrvatskih cesta za sljedeću godinu s projekcijama za 2025. i 2026., čime je odobren taj ambiciozni plan gradnje novih prometnica.

Početkom sljedeće godine očekuje se da Vlada usvoji Program građenja i održavanja javnih cesta u sljedećem četverogodišnjem razdoblju. Time će se stvoriti formalni okvir za pronalaženje financijskih sredstava za realizaciju tih projekata. “Niti jedan projekt ne počinjemo bez prethodno odobrenih sredstava”, tvrdi Škorić.

Među velikim projektima čija će gradnja početi u 2024. među ostalim su brza cesta Požega – Staro Petrovo Selo, kojom će Požega biti spojena na autocestu, spojna cesta čvor Vučevica na A1 – čvor na D8, u sklopu koje se gradi tunel Kozjak, obilaznice Orebića i Vukovara, cesta Ravča – Drvenik, Marija Bistrica – Zlatar Bistrica.

Počet će i gradnja ceste od Nove Varoši do Okučana kojom će se novosagrađeni most Gradiška preko Save spojiti s autocestom te gradnja preostalog dijela ceste čvor Sisak – Sisak kojom će se autocesta Zagreb – Sisak spojiti s gradom Siskom. Nastavlja se gradnja Srijemske transverzale koja će Ilok spojiti s autocestom Bregana – Lipovac. Počet će i gradnja dionice splitske obilaznice od Omiša do Dugog Rata te brze ceste Nuštar – Vukovar.

U 2024. bi u promet mogao biti pušten novi most preko rijeke Save kod Gradiške sa spojnom cestom do Novog Varoša. No, to ovisi o gradnji novoga graničnog prijelaza koji je u nadležnosti Ministarstva financija.

Ministarstvo financija, ministarstvo prometa i Hrvatske ceste koordiniranom akcijom će osigurati sredstva, dok će Vlada usvojiti četverogodišnji program građenja i održavanja. Najveći dio projekata financirat će Hrvatske ceste, s obzirom na to da sredstva Europske unije za cestovne projekte više nisu raspoloživa u dosadašnjim iznosima. Tako će se novi projekti financirati kombinacijom novih kreditnih zaduženja, refinanciranjem postojećih zaduženja te prihodima od naknade za gorivo.

Refinancirat će se krediti u iznosu od 320 milijuna eura, dok bi nova kreditna zaduženja mogla dosegnuti 630 milijuna eura, od čega bi se u 2024. podiglo 182 milijuna eura kredita, piše novinar Krešimir Žabec.