Akcelerator InoBat i MOL zajedno će razvijati projekte tehnologije vodika

Partnerstvo predviđa suradnju u razvoju niza projekata, uključujući razvijanje i testiranje tekućeg goriva s visokim udjelom vodika, distribuciju i prodaju takvog goriva te, potencijalno, izgradnju pogona s postrojenjem za recikliranje goriva

u 16:34 Zadnja izmjena: 18.05.2019 u 16:34
30
InoBat

InoBat, akcelerator koji povezuje vodeće industrijske grupacije u središnjoj Europi s najboljim svjetskim tehnologijama, uz podršku IPM Grupe, A.EN. Grupe i MSM Grupe, najavio je u petak potpisivanje  Memoranduma o razumijevanju s MOL Grupom, s ciljem razvijanja projekata na području tehnologije vodika u središnjoj i istočnoj Europi.

InoBat razvija paneuropski centar izvrsnosti za proizvodnju baterija sa sjedištem u Slovačkoj. Cilj je otvaranje demonstracijskih i proizvodnih linija za proizvodnju baterija s primjenom na području elektromobilnosti (električna vozila, hibridna vozila), pohrane energije (sustavi pohrane za potrošače i komunalne tvrtke) i alternativnih goriva (vodik).

Partnerstvo između MOL Grupe i InoBata predviđa suradnju u razvoju čitavog niza projekata u tehnologiji vodika u regiji srednje i istočne Europe, uključujući nabavu i opskrbu vodikom, razvijanje i testiranje tekućeg goriva s visokim udjelom vodika, distribuciju i prodaju takvog goriva te, potencijalno, izgradnju proizvodnog pogona koje bi uključivalo postrojenje za recikliranje goriva.

Zajednički cilj – otvaranje novih tržišta

“Potpisivanje Memoranduma o razumijevanju s MOL Grupom važan je iskorak za InoBat. Vjerujemo da će nam MOL-ovo dugoročno iskustvo u industriji pomoći da ubrzamo razvoj europskog ekosustava koji obuhvaća tehnologije vodikova goriva kreiranjem integriranog europskog lanca vrijednosti alternativnih goriva i e-mobilnosti. InoBat se nada da će zajedno s MOL-om uspjeti oblikovati nova tržišta i unijeti nemir u postojeća, ne samo u Europi već i globalno”, rekao je komentirajući najvljenu suradnju Marian Bocek, suosnivač i izvršni direktor InoBata.

Oszkár Világi, izvršni direktor za inovacije MOL Grupe, rekao je pak kako mađarska kompanija, u skladu sa svojom Strategijom 2030, želi “pružati podršku inovativnim projektima u središnjoj i istočnoj Europi koji odražavaju očekivane revolucionarne promjene na području prijevoza i mobilnosti”.

“Kao tvrtka koja upravlja mrežom od gotovo 2000 benzinskih postaja u regiji, želimo svojim kupcima ponuditi kako tradicionalna, tako i alternativna goriva. Suradnja s InoBatom omogućit će nam da proširimo svoju ponudu i dosegnemo još jednu ključnu točku naše transformacije iz tradicionalnog maloprodajnog lanca u pružatelja usluga kupcima”, dodao je Világi.

Elektromobilnost, pohrana energije i vodikova tehnologija

Regionalni akcelerator InoBat osnovan je 2018. godine s dugoročnim ciljem pružanja novih energetskih rješenja na europskom tržištu. Koristeći potencijal jakog automobilskog, petrokemijskog i energetskog sektora središnje i istočne Europe, InoBat će razviti platforme za razvoj i testiranje te buduće proizvodne linije za tehnologije proizašle iz europskih tvrtki ili međunarodnih poslovnih subjekata koji žele proširiti svoj globalni doseg iz samog središta europskog kontinenta. InoBatov je cilj razvijati zajedničke projekte povezivanjem vodećih svjetskih tehnologija s tržištem preko partnerstava s vodećim industrijskim grupacijama u regiji SIE. InoBat će biti prisutan u tri sektora – elektromobilnost, pohrana energije i vodikova tehnologija.

MOL Grupa jedna je od vodećih naftnih i plinskih kompanija u središnjoj i istočnoj Europi. Posluje u više od 30 zemalja te je važan igrač na globalnom tržištu energije. MOL-ove aktivnosti istraživanja i proizvodnje temelje se na 80 godina iskustva u industriji ugljikovodika. Portfelj kompanije uključuje aktivnosti vezane uz naftu i plin u 13 zemalja, dok se proizvodne aktivnosti odvijaju u osam zemalja. Unutar integriranog lanca opskrbe MOL Grupe posluju četiri rafinerije i dva petrokemijska pogona u Mađarskoj, Slovačkoj i Hrvatskoj. Grupa u vlasništvu ima gotovo dvije tisuće benzinskih postaja u devet zemalja srednje i jugoistočne Europe.