Institutu IGH nadzor nad radovima na najprometnijoj pruzi u Hrvatskoj

Institutu IGH ide gotovo kao u najboljim danima: ovo mu je peti značajniji ugovor potpisan u posljednje vrijeme o nadzoru izgradnje i rekonstrukcije državne infrastrukture

111
IGH ugovor o nadzoru radova

Institut IGH i HŽ Infrastruktura potpisali su ugovor o nadzoru radova na obnovi pruge Zagreb Zapadni kolodvor – Savski Marof vrijedan 5,35 milijuna kuna (bez PDV-a). Riječ je o projektu koji se većim dijelom financira kreditom Svjetske banke za obnovu i razvoj (IBRD), a odnosi se na dionicu dvokolosiječne željezničke pruge duge 17,8 kilometara koja se nalazi na koridoru RH1, izuzetno važnome za međunarodni teretni i gradsko-prigradski prijevoz.

Njome dnevno u prosjeku prođe oko 160 vlakova, što ju čini najopterećenijom željezničkom prugom u Hrvatskoj. Posljednji remont na ovoj dionici napravljen je 1969. godine, a najveća brzina koju vlakovi na njoj trenutno postižu je 60 kilometara na sat.

U veljači ove godine HŽ Infrastruktura potpisala je s tvrtkom Swietelsky ugovor o obnovi pruge Zagreb Zapadni kolodvor – Savski Marof vrijedan 365,7 milijuna kuna (bez PDV-a), od čega se veći dio (210 milijuna kuna) financira zajmom Svjetske banke. Radovi koje će IGH nadzirati trajat će 30 mjeseci.

Projekt obnove pruge na dionici Savski Marof – Zagreb Zapadni kolodvor obuhvaća:

  • cjelovitu obnovu gornjega i donjega pružnog ustroja
  • sanaciju mostova Krapina, Lužnica i Vrabeščak
  • sanaciju propusta i sanaciju podvožnjaka Vrapčanska i Škorpikova
  • sanaciju triju pothodnika te ugradnju sintetičkoga popođenja na željezničko-cestovne prijelaze “Sokolska”, “Kolodvorska”, “Savska”, “Brdovec” i “Savski Marof”
  • uređenje zgrada u kolodvoru Savski Marof i stajalištu Brdovec
  • zamjenu postojećih perona i uređenih površina novima u stajalištima Kustošija i Zaprešić-Savska te u kolodvoru Podsused
  • ugradnju nadstrešnica u stajalištima Kustošija, Podsused, Zaprešić-Savska i Brdovec
  • usklađivanje signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja
  • kompletnu obnovu sustava kontaktne mreže.

Brzina će se povećati sa 60 na 120 km/h

Po završetku radova tom dionicom vlakovi će prometovati brzinom od 120 kilometara na sat, sigurnost i interoperabilnost željezničkoga prometa te nosivost pruge bit će veći, smanjit će se troškovi održavanja pruge, poboljšat će se i mogućnost prijevoza većeg broja putnika u dnevnome migracijskom prometu, a što je osobito bitno za Grad Zagreb i Zagrebačku županiju.

>>Obnavlja se najprometnija pruga u Hrvatskoj

Za IGH ovo je već peti značajniji potpisani ugovor u posljednje vrijeme o nadzoru izgradnje i rekonstrukcije iznimno bitne infrastrukture za Republiku Hrvatsku. Naime, nedavno su potpisani ugovori s Hrvatskim cestama o nadzoru izgradnje i rekonstrukcije triju prometnica vrijednog 12,3 milijuna kuna te ugovor s tvrtkom Autocesta Rijeka Zagreb o nadzoru sanacije Krčkog mosta vrijednog nešto više od milijun kuna.

U ovom trenutku, IGH ima oko tisuću aktivnih ugovora za cijeli niz usluga koje pruža, primarno u graditeljstvu, što ga čini vodećom inženjerskom tvrtkom u Republici Hrvatskoj i regiji, navodi se u priopćenju kompanije.