Obnavlja se najprometnija pruga u Hrvatskoj

Dionicu od zagrebačkog Zapadnog kolodvora do Savskog Marofa dugu 17,8 kilometara obnovit će tvrtka Swietelsky. Projekt će većim dijelom biti financiran zajmom Svjetske banke od 210 milijuna kuna

907
Zagreb Zapadni kolodvor
Ulaz na zagrebački Zapadni kolodvor iz smjera Savskog Marofa (foto: Točka Na I Media)

HŽ Infrastruktura potpisala je 20. veljače s tvrtkom Swietelsky ugovor o obnovi pruge Zagreb Zapadni kolodvor – Savski Marof. Ugovor je vrijedan 365,7 milijuna kuna (bez PDV-a), od čega se veći dio (210 milijuna kuna) financira zajmom Svjetske banke.. Rok za završetak radova je 27 mjeseci od dana sklapanja ugovora.

Dvokolosiječna dionica pruge od zagrebačkog Zapadnog kolodvora do Savskog Marofa duga je 17,8 kilometara i nalazi se na koridoru RH1, izuzetno važnome za međunarodni teretni i gradsko-prigradski prijevoz. Njome dnevno u prosjeku prođe oko 160 vlakova, što ju čini najopterećenijom željezničkom prugom u Hrvatskoj. Posljednji remont na ovoj dionici napravljen je 1969. godine, a najveća brzina koju vlakovi na njoj trenutno postižu je 60 kilometara na sat.

“Provedbom ovog projekta vratit ćemo brzinu vlakova na 120 kilometara na sat, povećat ćemo nosivost pruge, rekonstruirat ćemo perone, stajališta, mostove… U konačnici ćemo dobiti brži, ugodniji i sigurniji prijevoz”, rekao je Ivan Kršić, predsjednik Uprave HŽ infrastrukture. Smanjit će se, također, troškovi održavanja pruge te povećati kapacitet prijevoza putnika u dnevnom migracijskom prometu.

Obnova perona, stajališta i mostova

Ugovoreni radovi obuhvaćaju cjelovitu obnovu gornjega i donjega pružnog ustroja, sanaciju mostova Krapina, Lužnica i Vrabeščak, sanaciju propusta i sanaciju podvožnjaka Vrapčanska i Škorpikova, sanaciju triju pothodnika te ugradnju sintetičkoga popođenja na željezničko-cestovne prijelaze Sokolska, Kolodvorska, Savska, Brdovec i Savski Marof, uređenje zgrada u kolodvoru Savski Marof i stajalištu Brdovec, zamjenu perona i uređenih površina novima na stajalištima Kustošija i Zaprešić-Savska te na kolodvoru Podsused, ugradnju nadstrešnica na stajalištima Kustošija, Podsused, Zaprešić-Savska i Brdovec, usklađivanje signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja te kompletnu obnovu sustava kontaktne mreže.

>>Počinje obnova pruge Virovitica – Pitomača vrijedna 170 mil. kuna

>>Europska komisija odobrila 311 mil. eura za prugu Rijeka – Zagreb

Tvrtka Swietelsky d.o.o. na hrvatskom građevinskom tržištu prisutna je više od 20 godina. Na prugama pod upravljanjem HŽ Infrastrukture do sada su obnovili više od 500 kilometara pružnih kolosijeka, rekao je predstavnik izvođača radova Zvonko Dundović.

Ukupna vrijednost trenutnih ulaganja u željezničku infrastrukturu u Hrvatskoj je 1,5 milijardi eura, a ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković najavio je da će do 2030. dosegnuti 3,5 milijarde eura.

>>Nova pruga skratila put od Bjelovara do Zagreba za pola sata