Izgradnja plinovoda prema Sloveniji i Mađarskoj proglašena strateškim projektom

Ukupni troškovi projekta "Prateća infrastruktura za strateški investicijski projekt LNG Terminal" procijenjeni kroz materijalnu i nematerijalnu imovinu iznose 534 milijuna eura bez PDV-a. Investotor je Plinacro  d.o.o.

1159
Terminal za ukapljeni prirodni plin na Krku [Izvor: LNG; Hrvatska]

Vlada je na sjednici održanoj u četvrtak strateškim investicijskim projektima proglasila izgradnju četiri plinovoda kojima će se terminal za ukapljeni prirodni plin (LNG) u Omišlju na Krku povezati sa Slovenijom i Mađarskom, a preko njih sa zemljama srednje i istočne Europe.

Ukupni troškovi projekta “Prateća infrastruktura za strateški investicijski projekt LNG Terminal” procijenjeni kroz materijalnu i nematerijalnu imovinu iznose 534 milijuna eura bez PDV-a. Investitor je Plinacro d.o.o.

Investitor je prijavio projekt kojim je predviđena izgradnja magistralnog plinovoda na  pravcu Omišalj-Zlobin, Zlobin-Bosiljevo-Sisak-Kozarac i Kozarac-Slobodnica, te interkonekcijski plinovod prema Sloveniji na pravcu Lučko-Zabok-Rogatec, rekao je ministar gospodarstva Ante Šušnjar.

Hrvatska kao regionalno energetsko čvorište

Plinovod Omišalj-Zlobin spojen je s plinovodima Zlobin-Bosiljevo i Bosiljevo-Sisak, Kozarac-Sisak te će činiti glavni evakuacijski plinovod koji povezuje LNG terminal na Krku sa zemljama srednje i istočne Europe i Ukrajinom.

Šušnjar je naglasio da će se izgradnjom plinovoda Lučko-Zabok povećati protok plina od LNG terminala na Krku prema Sloveniji.

“Izgradnja četiri plinovoda ukupne duljine 216 kilometara pozicionirat će Hrvatsku kao regionalno energetsko čvorište i osigurat će joj energetsku neovisnost te kontinuitet i sigurnost opskrbe kućanstva i poduzetnika prirodnim plinom na ne samo na području Hrvatske, nego i na području drugih članica Europske unije”, poručio je ministar gospodarstva.

Već ranije je donesena odluka o proširenju LNG terminala na Krku sa sadašnjih 2,9 milijardi kubičnih metara prirodnog plina na 6,1 milijardu kubičnih metara godišnje. Novi modul trebao bi biti ugrađen tijekom rujna i listopada iduće godine, što znači da bi kapacitet LNG terminala bio povećan već za plinsku godinu 2025./26., koja započinje 1. listopada 2025. godine.