Jadranski pomorski servis predstavio dva nova tegljača u svojoj floti

Nakon gotovo 14 godina ovo su prve dvije novogradnje u floti. Na postojećih devet tegljača pridružili su nam se 'Moretto' i 'Gea', tako da ih je sada jedanaest. Najavili smo i dvanaesti tegljač koji će nam se pridružiti u kolovozu, rekao je direktor JPS-a

128
Jadranski pomorski servis
Tegljač "Gea" [Izvor: JPS]

Jadranski pomorski servis (JPS) na gatu Karoline Riječke predstavio je dva novoizgrađena tegljača – brodove “Moretto” i “Gea”. S ova dva nova broda JPS postaje vodeća tegljačka flota u sjevernojadranskim lukama, pogotovo u odnosu na najbližu konkurenciju, luke Kopar i Trst.

Nabava novih tegljača nužna je i zbog rasta prometa u bazenu riječke Luke, istaknuo je na predstavljanju direktor Jadranskog pomorskog servisa Nedjeljko Kapetanović.

“Nakon gotovo 14 godina ovo su prve dvije novogradnje u floti. Na postojećih devet tegljača pridružili su nam se ‘Moretto’ i ‘Gea’, tako da ih je sada jedanaest. Najavili smo i dvanaesti tegljač koji je već u izgradnji i pridružit će nam se u kolovozu. S tom flotom ćemo postići svoj strateški cilj, a to je da smo sposobni asistirati u najkompleksnijim poslovima na području riječke Luke i bazena riječke Luke”, rekao je Kapetanović.

“To su tri nova remorkera. Mislim da je dobro da se i taj dio Luke, kada govorimo o peljarima, modernizira. To znači da ima prometa, da je promet sve veći. S otvorenjem Zagrebačke obale i s ovih više od 400 tisuće TEU koje će ostvariti Brajdica, približavamo se brojci od milijun TEU. Potencijali Luke Rijeka su uvijek bili takvi da ona treba imati najbolje rezultate u ovom dijelu Jadrana i u ovom dijelu Mediterana”, rekao je pak ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Tegljač „Moretto” je dug 24 metra, širok 12 metara, s gazom od 5,8 metara, tipa ASD (Azimuth Stern Drive), s 80 tona potezne sile, što ga čini trenutno najjačim tegljačem u sastavu JPS-a. „Gea” će imati nešto manju poteznu silu, 70 tona.

Pogonjen je s dva Caterpillar motora 3516 C, ukupne snage 7.000 konjskih snaga, a opremljen je za pružanje protupožarne zaštite FIFI-1 za vanjske objekte.
Postiže brzinu od 14 čvorova, a na njemu se u prostorima visokog standarda može smjestiti šest članova posade.

Ima notaciju escort tegljača što znači da može služiti kao aktivna i pasivna pratnja brodovima prilikom dolaska i odlaska na lučke terminale i u plovidbi kada je pratnja potrebna.

Na brodu će u lučkom području raditi četiri člana posade, a ako bude angažiran u nacionalnoj ili međunarodnoj plovidbi, na njemu će sukladno propisima biti šest članova posade.