Jadrolinija je poništila natječaj za gradnju triju novih putničkih brodova na električni pogon raspisan u siječnju ove godine, objavljeno je na stranicama Elektroničkog oglasnika javne nabave, a potvrdio je to i predsjednik uprave David Sopta koji kaže kako će novi natječaj biti raspisan u najkraćem mogućem roku, piše Novi list.
Procijenjena vrijednost javne nabave je 45 milijuna eura, a gradnja brodova sufinancirala bi se iz europskih fondova, odnosno iz Nacionalnog programa oporavka i otpornost.
“Na javnom natječaju prikupili smo ponude sedam ponuđača, ali niti jedno brodogradilište nije zadovoljilo sve tehničko-pravne uvjete natječaja. Zbog toga je natječaj poništen, a uskoro ćemo objaviti novi, sve u skladu sa smjernicama javne nabave”, rekao je Sopta.
Na natječaj su se javili Astilleros Armon S.A., Baltic Workboats As, Cantiere Navale Vittoria, Holland Shipyards Group, Brodotrogir Cruise i Tema te dvije zajednice ponuđača – kraljevički Dalmont s INMEL-om i TSI-jem te Iskra brodogradilište s Navis Conceptom.
Natječaj se trebao provesti u dva kruga: u prvom krugu ponuđači su morali dostaviti certifikate, potvrde i reference za gradnju brodova, a u drugom krugu se trebalo pregovarati s odabranim ponuđačima. No, niti jedan ponuđač nije dostavio sve traženo.
Javna nabava raspisana je za tri putnička broda na električni pogon, s dodatnim solarnim napajanjem, pojedinačne vrijednosti oko 15 milijuna eura. Brodovi su namijenjeni za prijevoz putnika i tereta, previđeni kapacitet svakog je 389 putnika, s osam članova posade. Maksimalna duljina broda ograničena je na 52 metra, a maksimalna širina na 12 metara.
Osnovni pogon broda treba biti električni s korištenjem električne energije pohranjene u baterijama, a minimalan rok trajanja baterije osam godina uz pretpostavljeni rad na državnoj brodskoj liniji Suđurađ –Dubrovnik. Baterije bi se prvenstveno punile preko priključaka u lukama, gdje treba izgraditi adekvatnu infrastrukturu za njihovo punjenje. Dopunski izvor električne energije bit će fotonaponska elektrana ugrađena na krov sunčane palube, površine 90 četvornih metara.
Zbog sigurnosti broda i putnika te osiguranja pouzdanog reda plovidbe – brodovi će ploviti na državnim linijama na kojima je propisan broj plovidbi – na brodove će biti ugrađeni i rezervni izvori energije, dva dizelska generatora s reduciranom emisijom ispušnih plinova.
Jadrolinija je inicijalno namjeravala graditi brodove na hibridni pogon, ali električni pogon odabran je jer je to jedan od uvjeta za sufinanciranje europskim sredstvima, u očekivanom iznosu od 65 posto od njihove ukupne vrijednosti.
Na pitanje hoće li sufinanciranje biti ugroženo poništavanjem natječaja, što neminovno znači odgodu planiranog početka gradnje brodova (brodovi bi trebali biti izgrađeni do kraja 2026.), Sopta odgovara kako je projekt i dalje u predviđenim rokovima te da sufinanciranje neće biti upitno.
Novi bi brodovi trebali u floti Jadrolnije zamijeniti najstarije brodove: Tijat, Postiru i Premudu, izgrađene prije više od šezdeset godina, na linijama dubrovačkog područja, na liniji prema Elafitima, na šibenskom akvatoriju, gdje će održavati vezu s Prvićem, Zlarinom i drugim otocima te u lošinjskom arhipelagu, a iz Jadrolinije je već ranije istaknuto kako će se prema potrebi koristiti i na drugim linijama.