Koncesija za Istarski ipsilon produžuje se za dvije i pol godine

Radi otplate kredita koncesionara produžuje se trajanje koncesije za razdoblje od dvije i pol godine i završava najkasnije 15. prosinca 2041. godine, i uključuje refinanciranje odnosno restrukturiranje cijelog projekta Istarskog ipsilona

257
Istarski ipsilon
Istarski ipsilon [Izvor: Bina Istra]

Vlada je odlučila ponovo izmijeniti ugovor o koncesiji za Istarski ipsilon radi ulaganja dodatnih oko 200 milijuna eura.

“Radi otplate kredita koncesionara produžuje se trajanje koncesije za razdoblje od dvije i pol godine i završava najkasnije 15. prosinca 2041. godine, i uključuje refinanciranje odnosno restrukturiranje cijelog projekta Istarskog ipsilona”, rekao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Kompletan završetak Istarskog ipsilona očekuje se na jesen 2026. godine

Godine 1995. osnovana je tvrtka Bina Istra koja je u rujnu te godine dobila koncesiju za financiranje, upravljanje i izgradnju Istarskog ipsilona, cestovnog sustava koji spaja Pulu s Umagom i Rijekom. Prema koncesijskom ugovoru između Vlade RH i BINA-Istre, Republika Hrvatska je u koncesiju unijela već izgrađene dionice od Matulja do Pazina, uključujući i tunel Učku, u ukupnoj dužini od 47 kilometara te dionicu Kanfanar – Medaki u dužini od 7 kilometara, sve u profilu poluautoceste. Koncesijsko društvo BINA-Istra d.d. obvezalo se izgraditi preostalih 90 kilometara poluautoceste i prema rastu prometa, kada prosječni dnevni promet premaši više od 10.000 vozila, autocestu punog profila u cijeloj dužini.

Danas je Istarski ipsilon cestovni sustav ukupne dužine 145 kilometara koji spaja Pulu s Umagom i Rijekom, a čine ga autocesta A8, Matulji – Kanfanar, i autocesta A9 koja vodi od slovenske granice preko Kanfanara do Pule. Ta dva pravca tvore karakteristični oblik koji podsjeća na slovo Y, sa središnjim čvorištem kod Kanfanara, u središnjoj Istri, pa je tako dobio naziv Istarski ipsilon.

Do sada je u gradnju Istarskog ipsilona investirano 800 milijuna eura, a aktualne investicije vriejdne su dodatnih 200 milijuna eura. U tijeku je gradnja druge cijevi tunela Učka (i obnova postojeće cijevi). Odluka Vlade omogućit će koncesionaru da zatvori financijsku konstrukciju i pokrene radove na završnim fazama projekta, 2B2 i 2B3 (dionica od tunela Učka do Matulja te vijadukti Mirna i Limska Draga kao i zaustavna traka na pojedinim dionicama)

>>Stara cijev tunela Učka obnavljat će se paralelno s radovima na novoj cijevi