Grad Zadar predstavio je studiju o povezivanju Gaženice s centrom grada odnosno Poluotokom. Riječ je o viziji širenja središta Zadra prema luci Gaženica koja nudi urbanistička i prometna rješenja. Istočni dio grada dobio bi sadržaje koji mu nedostaju.
Studija obuhvaća prostor od željezničkog kolodvora uz postojeću prugu sve do uvale Bregdetti. Nastala je kroz niz razgovora i promišljanja urbanističkih izazova i prilika koje su se dogodile nakon izmještanja trajektnog prometa iz uvale Jazine ali i nakon ukidanja putničkog željezničkog prometa.
Na mjestu nekadašnjeg željezničkog kolodvora, koji će se izmjestiti u Luku Gaženica, studija predviđa park, veliku zelenu površinu s pratećim sadržajem. Od parka do Gaženice moglo bi se doći pješice, biciklom ili automobilom. Okosnica je povezati stari i novi Zadar.
“Povezati Gaženicu s centrom grada može se tako da ostane satelitski dio udaljen od centra, no pokazali smo svojim rješenjima da se to može riješiti tako da ona bude integrirani dio centra grada. To je suština”, rekao je autor studije, arhitekt Pero Marušić.
Cijeli potez postaje nova pješačka, prometna, stambena i rekreativna zona. S oko 850 novih mjesta rješava se i problem parkiranja. Uvala Bregdetti, uz male intervencije, postala bi novo moderno gradsko središte.
Gaženica kao prometno čvorište
Studija promišlja da bi prostor luke i industrijske zone u Gaženici trebao biti sjecište različitih prometnih tokova, a osim ideje povezivanja središta i istoka, nudi i ideju povezivanja sjevernih s priobalnim dijelovima Zadra.
Studija predlaže rekonstrukciju lokalnih prometnica i nova prometna rješenja kao što je proširenje Biogradske ceste u četverotračnu prometnicu te izgradnju novoga rotora, a sve s ciljem rasterećenja prometa, posebice ljeti.
Gradonačelnik Branko Dukić naglasio je dio studije koji potencira uređenje i izgradnju novih javnih površina, parkova i javnih sadržaja koji nedostaju tom području.
“Studijom se pokušavaju riješiti sve dileme lokalnog stanovništva oko nedostatka javnih sadržaja. Ovaj dokument daje željene odgovore na realne potrebe za školom, vrtićem, sustavom prometa i parkiranja, sportskim i rekreativnim sadržajima, uređenim zelenim i javnim površinama”.
Dukić je na kraju poručio da studija predstavlja okvir za budući razvoj grada o kojem če građani i stručna javnost dati svoj sud.