U sklopu projekta “Revitalizacija zagrebačke uspinjače”, kojim se provodi njena sveobuhvatna obnova, od ponedjeljka 20. siječnja, započinju radovi na Uspinjači, izvijestili su iz ZET-a.
Uspinjača gotovo 135 godina povezuje Donji s Gornjim gradom i jedan je od neizostavnih simbola grada Zagreba.
Projektom su obuhvaćeni građevinski radovi na obnovi gornje i donje postaje, sanacija trase i vijadukta, modernizacija pogonskog sustava, ugradnja novih kabina te radovi na podizanju razine pristupačnosti Uspinjači.
Završetak radova predviđa se za ožujak 2026. godine.
“Naša “Stara dama” će, nakon 50 godina od posljednje obnove, napokon dobiti zasluženo novo ruho te smo uvjereni kako će još dugo godina služiti na ponos svih Zagrepčanki i Zagrepčana”, poručuju iz ZET-a.
Zagrebačka uspinjača najkraća žičana željeznica na svijetu
Uspinjača je puštena u promet 8. listopada 1890. godine, u tadašnjoj Bregovitoj, a današnjoj Ulici Josipa Eugena Tomića. Inicijator izgradnje bio je osječki poduzetnik D. W. Klein.
U početku je uspinjaču pokretao parni stroj, a električni pogon je uveden 1934. godine. Uspinjača je najstarije javno pogonsko sredstvo u Zagrebu, a danas je u sastavu ZET-a.
Trasa uspinjače dugačka je 66 metara što ju čini najkraćom žičanom željeznicom na svijetu namijenjenoj javnom prijevozu.
Visinska razlika između dvije postaje iznosi 30,5 metara, a nagib pruge 52 %. Trajanje vožnje je 64 sekunde, a u jednoj vožnji može prevesti 28 putnika.
Budući da je u cijelosti zadržala prvobitni vanjski izgled i građevnu konstrukciju, a i većinu tehničkih svojstava koja su joj dali graditelji, zagrebačka je uspinjača zaštićena kao spomenik kulture.