Nestle će dioničarima do 2022. isplatiti 20 milijardi franaka

Glavni cilj je ulagati u širenje osnovnog poslovanja, istču u švicarskoj kompaniji, tako da bi planirani otkup dionica mogao biti smanjen ako se pojavi prilika za značajniju akviziciju

161
Nestle

Prehrambena kompanija Nestle, čije je sjedište u Švicarskoj, u prvih devet mjeseci 2019. godine prihodovala je od prodaje 68,37 milijardi švicarskih franaka. Ukupna prodaja u ovoj godini porasla je za 2,9 posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine.

Gledano prema regijama, najveći doprinos prodaji u iznosu od 24 milijarde švicarskih franaka dolazi s američkog tržišta (SAD, Kanada, Južna Amerika te Karibi). Slijede Azija, Oceanija i supsaharska Afrika, koja obuhvaća 76 posto svjetskog stanovništva, s 15,94 milijardi franaka, Europa, Srednji Istok i Sjeverna Afrika s 13,65 milijardi franaka, dok prihod od prodaje voda iznosi 6,1 milijarda franaka. Prihod od ostalih biznisa iznosi pak 8,69 milijardi franaka.

Organski rast iznosi 3,7 posto, pri čemu je doprinos stvarnog unutarnjeg rasta (RIG) 3,0 posto, dok je doprinos rasta cijena 0,7 posto. Rastu je doprinio snažan rast na tržištu Sjedinjenih Američkih Država te zamah brenda Purina PetCare, hrane za kućne ljubimce.

Neto akvizicije imale su pozitivan učinak od 0,7 posto, dok su tečajne razlike smanjile prodaju za 1,5 posto..

Prodaja Nestlé segmenta Skin Health za 10,2 milijarde švicarskih franaka dovršena je 1. listopada. U tijeku je strateška analiza poslovanja vezanog uz suhomesnate proizvode Herta koja bi trebala biti završena do kraja godine.

Otkup dionica kreće u siječnju

Nakon prodaje jedinica za dermatologiju švicarski prehrambeni div najavio je da će u siječnju pokrenuti novi program otkupa dionica koji bi mogao upotpuniti isplatom izvanredne dividende u sljedeće tri godine. U tom razdoblju bi dioničarima kroz otkup dionica vratili oko 20 milijardi franaka. Najavili su i reorganizaciju poslovanja odjela za flaširane vode.

“Zadovoljni smo rezultatima ostvarenim u prvih devet mjeseci i napretkom koji smo postigli u ostvarivanju naših financijskih ciljeva za 2020. godinu. I dalje je zamjetan zamah u Sjedinjenim Američkim Državama, našem najvećem tržištu, te vrlo snažan rast brenda Purina PetCare širom svijeta. Rastu kompanije pridonijela su ulaganja u naše brendove, brze inovacije i disciplinirana provedba.

>>Vrijednost luksuznih brendova raste najbrže

Tijekom trećeg tromjesečja nastavili smo s uvođenjem Starbucksovih proizvoda koji su sada dostupni u 34 zemlje. Preobrazba našeg portfelja odvija se po planu, što dokazuje i pravovremeni završetak prodaje segmenta Skin Health. Razboritim ulaganjima i discipliniranim pristupom akvizicijama, naš model stvaranja vrijednosti ostvaruje profitabilni rast i privlačan povrat ulaganja za naše dioničare”, rekao je Mark Schneider, glavni izvršni direktor kompanije Nestlé.

Schneider završava svoju treću godinu na čelu prehrambenog diva. Tijekom tog razdoblja tržišna vrijednost kompanije porasla za gotovo 80 milijardi dolara. Pod njegovim vodstvom Nestle je kupio više od 20 tvrtki. Schneider je smanjio broj zaposlenih u industriji smrznute hrane u SAD-u za 4 tisuće i pomogao je da kompanija u ovoj godini uštedi 1,9 milijardi franaka, piše Bloomberg.

Poslovnu reputaciju Schneider je stekao kod svog bivšeg poslodavca, njemačkoj kompaniji Fresenius, koju je kroz više od 30 akvizicija pretvorio u najvećeg europskog operatora privatnih zdravstvenih klinika.

Sada je pod pritiskom da održi pozitivan momentum švicarske kompanije. Rast prodaje u trećem tromjesečju blago je usporio na 3,7 posto zbog pada cijena, prvenstveno kave. Nestle navodi da su problemi s cijenama privremeni te očekuje poboljšanje u tekućem tromjesečju i u 2020. godini.

Fokus na potencijalnim akvizicijama

Nestle je nagovijestio da će se dodatno fokusirati na potencijalne akvizicije. Predstavio je novi upravni odjel koji će se tražiti potencijalne prilike kojima bi se potaknuo rast kompanije. Odjel će voditi Sanjay Bahadur, korporativni veteran s 37-godišnjim iskustvom koji je u posljednjem desetljeću vodio operacije pripajanja i preuzimanja, a prethodno je bio financijski direktor Nestlea za Kinu, Tursku i Hong Kong.

Iz kompanije su poručili da im je glavni cilj ulagati u širenje osnovnog poslovanja te da bi mogli smanjiti planirani otkup dionica ako se pojavi prilika za značajniju akviziciju.

Schneider je pojasnio da se ove smjernice ne smiju tumačiti kao signal neke velike akvizicije. Riječ je isključivo o pojašnjenju strategije u slučaju da se “pojavi nešto veliko i izvanredno”.

“Kod akvizicija uvijek imate dvije strane. S jedne strane je kupac, s druge strane prodavatelj. Oni moraju dogovoriti razborite uvjete. Dakle, vidjet ćemo što će biti”, rekao je Schneider.

>>Laurentiu-Florin Dimitriu novi generalni direktor Nestlé-a za Hrvatsku, BiH i Sloveniju

Restrukturiranje odjela flaširanih voda

Nestleova prodaja flaširanih voda pada već drugu godinu pod pritiskom konkurencije i nižih cijena. Zbog toga je najavljeno restrukturiranje odjela osnovanog 1992. godine. Nestle Waters više neće biti zasebna djelatnost, nego će biti integriran u geografske poslovne zone švicarske tvrtke. Maurizio Patarnello, čelnik jedinice, više neće biti u Izvršnom odboru.

Schneider je analitičarima najavio “fino podešavanje” kako bi se kompanija riješila slabih karika u tom segmentu poslovanja. Drugim riječima, kompanija planira izlazak iz biznisa u nekim zemljama. Dodao je Schneider da će Nestle svoj portfelj usmjeriti na brže rastuće marke pjenušavih i aromatiziranih voda poput brendova Perrier i S. Pellegrin. U kategoriji flaširanih voda očekuju godišnji rast prodaje između 5 i 7 posto, rekao je izvršni direktor Nestlea.

Nestle će nastaviti raditi na prodaji svoje posrnule europske marke suhomesnatih proizvoda Herta. Jedinca je ponuđena na prodaju prije osam mjeseci, ali jedina pristigla ponuda – francuskog prerađivača mesa Bigarda u iznosu od 300 milijuna eura – ocijenjena je preniskom.

Schneider je također rekao da Nestle još uvijek preispituje poslovanje svojih tvrtki koje ne ostvaruju očekivane rezultate te da neki segmenti konditorske industrije zaslužuju više pozornosti.

Potvrđene su smjernice za cijelu 2019. godinu. Kompanija očekuje rast organske prodaje od oko 3,5 posto te osnovnu profitnu maržu od trgovanja i poslovanja na razini jednakoj ili većoj od 17,5 posto tijekom cijele godine. Očekuje se porast osnovne zarade po dionici uz stabilan tečaj i kapitalnu učinkovitost.

Prije nekoliko dana objavljena je Interbrandova ljestvica najvrjednijih globalnih brendova, Best Global Brands 2019, na kojoj je Nestle na 60. mjestu s vrijednosšću brenda od 9,53 milijardi dolara.  Njihov brend Nescafe je na 30 mjestu s vrijednošću od 13,61 milijarde dolara.