Kako uspjeti na visoko stresnim poslovima

Stručnjaci su za portal Monster analizirali dvije situacije na poslu koje bi mogle stvoriti pojačani pritisak te savjetuju kako prevladati takve izazove

u 11:48 Zadnja izmjena: 19.10.2019 u 23:33
149
stresne situacije

Novi izazovi, poput novog posla, mogu stvoriti nervozu čak i kod najspremnijih ljudi. Riječ je o iskustvu sličnom prelasku u novu školu, nepoznatu i nesigurnu sredinu. Normalno je da takve stresne situacije prati nemir u želucu.

No, biti nervozan zbog izazova i biti spreman nositi se s njime nisu kontradiktorni pojmovi. Moguće je biti i nervozan i spreman istovremeno.

Stručnjaci za karijeru na incijativu portala za zapošljavanje Monster, razmotrili su dva scenarija u kojima biste mogli osjećati pojačani pritisak: promociju na visoku menadžersku poziciju u tvrtki te novi posao na kojem ćete se suočiti s više šefova. U takvim situacijama ponekad ćete se osjećati stresno, ali uz ispravnu strategiju prevladat ćete izazove.

Neki standardni principi primjenjivi su u obje situacije, no niz je detalja koji se razlikuju. Pa evo koji su prioriteti u takvim situacijama.

Budite jasni

Promocija: Saznajte koji su vam resursi na raspolaganju

Bez obzira na to u kakvoj se situaciji nalazite, za uspjeh je presudno da imate jasna očekivanja. Nakon promocije, prvo što biste trebali učiniti je saznati s kojim resursima raspolažete. To će vama i vašem šefu pomoći da procijenite što vam još nedostaje za uspješan rad, ali i da bolje odredite što je “očekivani uspjeh“.

„Morate potpuno razumjeti što se od vas očekuje i što vam stoji na raspolaganju kada je riječ o proračunu, ljudskim resursima i ovlaštenjima“, tumači Camille Jamerson, viša savjetnica u tvrtki CDJ & Associates iz Southfielda u, Michiganu. “Ako je primjenjivo, razmotrite što se dogodilo s posljednjom osobom koja je bila odgovorna za iste zadatke. Učite na greškama prethodnika. To što oni u nečemu nisu uspjeli ne znači da vi nećete.”

Više šefova: Razjasnite hijerarhiju

Čak i ako radite za dvoje ili više ljudi, samo jedna od njih je stvarni šef, osoba koja nadzire i procjenjuje vaš rad, odnosno osoba kojoj se želite dokazati. Razjasnite odmah ove odnose postavljanjem pravih pitanja.

“Pitajte svoje šefove kako žele da se prema njima odnosite”, savjetuje Christian Muntean, direktor Vantage Consultinga u Anchorageu na Aljasci. “Jesu li oboje na istoj hijerarhijskoj razini ili jedan podnosi izvješća drugome? Imaju li različita područja odgovornosti ili ovlaštenja? Raspodjeljuju li oboje zadatke? Postoji li netko tko je njima nadređen, netko za koga biste trebali znati? U većini slučajeva problemi oko nadležnosti u situaciji s više nadzornika mogu se razjasniti ako pojašnjenja zatražite.”

>>Kako procijeniti da je promjena posla pravi potez

Postavite očekivanja

Promocija: Postavite jasna mjerila za uspjeh

Nakon što ste stekli jasnu sliku o resursima kojima raspolažete, vrijeme je da postavite mjerila za uspjeh ili, kako ih poslovnim rječnikom zovemo, ključne pokazatelje uspješnosti (KPI).

“Odredio bih ključne pokazatelje izvedbe i svoje prolazne ciljeve kako bih mogao procjenjivati napredak”, kaže Jamerson. “Postavljanje ključnih pokazatelja uspješnosti omogućit će vam da imate realne podatke s kojima se možete obratiti šefu kako biste analizirali učinjeno ili dobili dodatnu podršku ako je to potrebno.”

Više šefova: Razjasnite prioritete

Nakon što shvatite tko je stvarni šef, zatražite sastanak kako biste odredili opće zadatke.

“Nije bitno samo to da budete svjesni tih zadataka, nego da svaki nadzornik shvati koliki je vaš udio u svakom od njih”,tumači April Klimkiewicz, savjetnica za razvoj karijere u Bliss Evolutionu iz Fort Lauderdalea na Floridi. “Ako se ne možete istovremeno sastati s oba nadzornika, dogovorite odvojene sastanke kako biste odredili vašu ulogu.”

>>Koliko dugo biste trebali ostati na istom poslu

Redovito komunicirajte

Promocija: Dogovorite redovne sastanke

Promocija ponekad znači i nova lica, ali i drugačije odnose s trenutnim suradnicima. Kada preuzmete nove odgovornosti, vjerojatno ćete trebati graditi nove odnose.

“Dogovorite pojedinačne sastanke kako biste se upoznali s novim suradnicima, njihovom poslovnom karijerom, ali i s onim što rade izvan posla”, preporučuje Jennifer Braganza, savjetnica za razvoj karijere u kompaniji Exponential Success u Charlotteu, Sjeverna Karolina. “Vaš je cilj uspostaviti povjerenje. Možete također zatražiti povratne informacije o vašim novim odgovornostima. Nastavite održavati komunikaciju kroz dvotjedne ili mjesečne sastanke, ovisno o tome koliko utječu na vaš rad. ”

Više šefova: Informirajte šefove istovremeno

Vaš bi prioritet trebao biti da oba šefa znaju na čemu radite. Jednostavan način da to ostvarite je da ih oboje uključite u izvješće koje svakog tjedna šaljete elektroničkom poštom.

“U tjednom izvješću navedite što je učinjeno, što planirate učiniti idućeg tjedna, što su trenutni problemi, koje odluke morate donijeti, što vam je potrebno da to realizirate…”, savjetuje Braganza. Ako postoji sukob između nadređenih, razgovarajte s njima, osim ako oni ne odluče riješiti to bez vas. Moguće je da će poslušati vašu preporuku kako da to riješe.”

U oba stresna scenarija kombinacija postavljanja dostižnih ciljeva i redovitog komuniciranja pomoći će vam da se lakše nosite s izazovima.